Να απαντήσω στην κ. "Ειρήνη Καραγιάννη", ότι αυτό το οποίο επιζητεί αφορά τα "πρότυπα" και όχι τα "πειραματικά".
"Πειραματικά" σημαίνει ότι εφαρμόζουν σε πιλοτικό-πειραματικό (εξ ου και το όνομά τους) στάδιο νέες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους (μάθησης-διδασκαλίας), και στα πλαίσια των ερευνών προποτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών της εκπαίδευσης, αλλά και άλλων εκπαιδευτικών-ερευνητών (πανεπιστημιακών ή μη), με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης (δηλ. την εφαρμογή των πορισμάτων αυτών των ερευνών σε όλα τα δημόσια σχολεία). Άρα, θα πρέπει να έχουν αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών, όλη, δηλαδή, την κλίμακα, από αδύνατους έως άριστους μαθητές, επειδή ακριβώς η δημόσια εκπαίδευση είναι προορισμένη να παρέχεται σε όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως (ανεξαρτήτως δυνατοτήτων), αλλά και επειδή οι πανεπιστημιακές εκπαιδευτικές έρευνες πρέπει να μπορούν να διεξάγονται σε πραγματικούς μαθητές. (Π.χ. μία 'νέα' διδακτική μέθοδος που αποσκοπεί στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των -αδύναμων, κυρίως- μαθητών -αφού οι άριστοι δεν την έχουν, πιθανόν, ανάγκη-, θα εφαρμοστεί πειραματικά στο "πειραματικό" που έχει τέτοιους μαθητές. Επίσης υπάρχουν κοινωνιογνωστικές παιδαγωγικές μελέτες που εξετάζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση στο πλαίσιο της Σχολικής Τάξης των διαφόρων ομάδων δυναμικού μεταξύ των μαθητών, κ.ά.)
Γι' αυτό άλλωστε, απ' όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, ο θεσμός του πειραματικού σχολείου ήταν εξ αρχής συνυφασμένος με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και τα πειραματικά σχολεία ήταν παραρτήματα του Πανεπιστημίου.
Επομένως, για να εξασφαλιστεί το στατιστικά αντιπροσωπευτικό/τυχαίο δείγμα του πληθυσμού των μαθητών, χάριν της αξιοπιστίας αλλά και του εύρους της θεματολογίας των προαναφερθεισών ερευνών, η 'επιλογή' των μαθητών του πειραματικού δεν μπορεί να γίνει με εξετάσεις.
Αυτοί που θέλουν και "μπορούν" θα δώσουν εξετάσεις για το "πρότυπο".
Αυτήν την έννοια είχε ο διαχωρισμός.
Ευχαριστώ.
Να απαντήσω στην κ. "Ειρήνη Καραγιάννη", ότι αυτό το οποίο επιζητεί αφορά τα "πρότυπα" και όχι τα "πειραματικά". "Πειραματικά" σημαίνει ότι εφαρμόζουν σε πιλοτικό-πειραματικό (εξ ου και το όνομά τους) στάδιο νέες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους (μάθησης-διδασκαλίας), και στα πλαίσια των ερευνών προποτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών της εκπαίδευσης, αλλά και άλλων εκπαιδευτικών-ερευνητών (πανεπιστημιακών ή μη), με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης (δηλ. την εφαρμογή των πορισμάτων αυτών των ερευνών σε όλα τα δημόσια σχολεία). Άρα, θα πρέπει να έχουν αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών, όλη, δηλαδή, την κλίμακα, από αδύνατους έως άριστους μαθητές, επειδή ακριβώς η δημόσια εκπαίδευση είναι προορισμένη να παρέχεται σε όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως (ανεξαρτήτως δυνατοτήτων), αλλά και επειδή οι πανεπιστημιακές εκπαιδευτικές έρευνες πρέπει να μπορούν να διεξάγονται σε πραγματικούς μαθητές. (Π.χ. μία 'νέα' διδακτική μέθοδος που αποσκοπεί στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των -αδύναμων, κυρίως- μαθητών -αφού οι άριστοι δεν την έχουν, πιθανόν, ανάγκη-, θα εφαρμοστεί πειραματικά στο "πειραματικό" που έχει τέτοιους μαθητές. Επίσης υπάρχουν κοινωνιογνωστικές παιδαγωγικές μελέτες που εξετάζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση στο πλαίσιο της Σχολικής Τάξης των διαφόρων ομάδων δυναμικού μεταξύ των μαθητών, κ.ά.) Γι' αυτό άλλωστε, απ' όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, ο θεσμός του πειραματικού σχολείου ήταν εξ αρχής συνυφασμένος με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, και τα πειραματικά σχολεία ήταν παραρτήματα του Πανεπιστημίου. Επομένως, για να εξασφαλιστεί το στατιστικά αντιπροσωπευτικό/τυχαίο δείγμα του πληθυσμού των μαθητών, χάριν της αξιοπιστίας αλλά και του εύρους της θεματολογίας των προαναφερθεισών ερευνών, η 'επιλογή' των μαθητών του πειραματικού δεν μπορεί να γίνει με εξετάσεις. Αυτοί που θέλουν και "μπορούν" θα δώσουν εξετάσεις για το "πρότυπο". Αυτήν την έννοια είχε ο διαχωρισμός. Ευχαριστώ.