Με μεγάλη μου χαρά χαιρετίζω την προσπάθεια για βελτίωση της Νομοθεσίας στον πολύπαθο και πολύ ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώνω την προσπάθεια για αναβάθμιση των πτυχίων ΠΕ με πέντε (5) έτη υποχρεωτικών σπουδών.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι όσον αφορά στους Δημόσιους Υπαλλήλους με πτυχία πενταετούς φοίτησης (Μηχανικοί, Γεωπόνοι, Δασολόγοι), τα έτη σπουδών θα πρέπει απαραιτήτως να ληφθούν υπόψη ως προς την κατάταξή τους στο Ενιαίο Μισθολόγιο, έτσι ώστε να αρθεί η αδικία των προηγούμενων ετών. Πριν την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου οι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Σχολών πενταετούς (5) φοίτησης (π.χ. ΠΕ Δασολόγοι, ΠΕ Γεωπόνοι, ΠΕ Πολιτικοί Μηχανικοί) τοποθετούνταν κατά τον διορισμό τους στο ΜΚ 17, ενώ οι απόφοιτοι Ιδρυμάτων τετραετούς (4) φοίτησης ( π.χ. ΠΕ Βιολόγοι, ΠΕ Γεωλόγοι) στο ΜΚ 18. Κατά την επανακατάταξη των υπαλλήλων, στα πλαίσια της εφαρμογής του Ενιαίου Μισθολογίου, ο διαχωρισμός αυτός έπαψε να υφίσταται κι έτσι οι υπάλληλοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ετών φοίτησης για τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών, κατατάχτηκαν με μοναδικό κριτήριο τα έτη προϋπηρεσίας τους. Καταστρατηγήθηκε επομένως και δεν εφαρμόστηκε πότε η αρχή του Ενιαίου Μισθολογίου, δηλαδή ίδια προσόντα συνεπάγεται ίση αμοιβή. Επιπρόσθετα, παρατηρείται το εξής παράδοξο: ΠΕ Βιολόγοι (4 έτη σπουδών) που διορίστηκαν σε παρελθόντα έτη στο Δημόσιο ως Βιολόγοι-Ιχθυολόγοι, να καταλαμβάνουν στο οργανόγραμμα των Υπηρεσιών του Δημοσίου θέσεις Προϊσταμένων ΠΕ Ιχθυολόγων (χωρίς όμως να έχουν βασικό τίτλο σπουδών ΠΕ Ιχθυολόγων) και να Προΐστανται Υπαλλήλων ανώτερης εξ αυτών, ως προς τα έτη σπουδών, Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, π.χ. ΠΕ Γεωπόνων (5 έτη σπουδών).
Με εκτίμηση
Με μεγάλη μου χαρά χαιρετίζω την προσπάθεια για βελτίωση της Νομοθεσίας στον πολύπαθο και πολύ ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώνω την προσπάθεια για αναβάθμιση των πτυχίων ΠΕ με πέντε (5) έτη υποχρεωτικών σπουδών. Θα ήθελα να επισημάνω ότι όσον αφορά στους Δημόσιους Υπαλλήλους με πτυχία πενταετούς φοίτησης (Μηχανικοί, Γεωπόνοι, Δασολόγοι), τα έτη σπουδών θα πρέπει απαραιτήτως να ληφθούν υπόψη ως προς την κατάταξή τους στο Ενιαίο Μισθολόγιο, έτσι ώστε να αρθεί η αδικία των προηγούμενων ετών. Πριν την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου οι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Σχολών πενταετούς (5) φοίτησης (π.χ. ΠΕ Δασολόγοι, ΠΕ Γεωπόνοι, ΠΕ Πολιτικοί Μηχανικοί) τοποθετούνταν κατά τον διορισμό τους στο ΜΚ 17, ενώ οι απόφοιτοι Ιδρυμάτων τετραετούς (4) φοίτησης ( π.χ. ΠΕ Βιολόγοι, ΠΕ Γεωλόγοι) στο ΜΚ 18. Κατά την επανακατάταξη των υπαλλήλων, στα πλαίσια της εφαρμογής του Ενιαίου Μισθολογίου, ο διαχωρισμός αυτός έπαψε να υφίσταται κι έτσι οι υπάλληλοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως ετών φοίτησης για τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών, κατατάχτηκαν με μοναδικό κριτήριο τα έτη προϋπηρεσίας τους. Καταστρατηγήθηκε επομένως και δεν εφαρμόστηκε πότε η αρχή του Ενιαίου Μισθολογίου, δηλαδή ίδια προσόντα συνεπάγεται ίση αμοιβή. Επιπρόσθετα, παρατηρείται το εξής παράδοξο: ΠΕ Βιολόγοι (4 έτη σπουδών) που διορίστηκαν σε παρελθόντα έτη στο Δημόσιο ως Βιολόγοι-Ιχθυολόγοι, να καταλαμβάνουν στο οργανόγραμμα των Υπηρεσιών του Δημοσίου θέσεις Προϊσταμένων ΠΕ Ιχθυολόγων (χωρίς όμως να έχουν βασικό τίτλο σπουδών ΠΕ Ιχθυολόγων) και να Προΐστανται Υπαλλήλων ανώτερης εξ αυτών, ως προς τα έτη σπουδών, Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, π.χ. ΠΕ Γεωπόνων (5 έτη σπουδών). Με εκτίμηση