ΧΡΗΣΙΜΟΠΙΟΙΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΓΚΥΡΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΑΜΑ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΓΚΥΡΟ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΠΡ0Σ: Τη Βουλή των Ελλήνων
Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού
Τμήμα Αναφορών
ΚΟΙΝ: Βουλευτή κ. – Ιορδάνη Τζαμτζή (Διά της Βουλής των Ελλήνων)
Μαρούσι, 4 -11 -2013
Αρ.Πρωτ. 165404/ ΙΗ ΕΞ 150951 εισ.
ΘΕΜΑ : «Απάντηση σε Αναφορά»
ΣΧΕΤ : Έγγραφό σας: ΠΑΒ 1024/15-10-2013
Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφό σας και σε επιστολή την οποία κατέθεσε ως Αναφορά ο Βουλευτής κ. Ιορδάνης Τζαμτζής σχετικάμε τη μη μοριοδότηση εκπαιδευτικού -κατόχου δεύτερυ πτυχίου ΚΑΤΕΕ
διετούς φοίτησης στη διαδικασία αξιολόγησής του ως υποψήφιου διευθυντή σχολικής μονάδας, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 σχετικά με την «Ισοτιμία πτυχίων ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ» του Ν.1865/89 (ΦΕΚ 210 Α’/28-09-1989), προκύπτουν τα εξής :
β. Τα πτυχία KATE και ΚΑΤΕΕ και τα ισότιμα προς αυτά που αποκτήθηκαν μετά από σπουδές διάρκειας μικρότερης των 3 ετών (6 εξαμήνων) αναγνωρίζονται ως ισότιμα με τα πτυχία των ΤΕΙ, αντίστοιχης ειδικότητας, εφόσον οι κάτοχοί τους έχουν τουλάχιστον πενταετή επαγγελματική ή και διδακτική πείρα, μετά τη λήψη τους ή την απόκτηση ισοτιμίας. Η επαγγελματική ή και διδακτική εμπειρία διαπιστώνεται από το Συμβούλιο του αντίστοιχου ΤΕΙ έπειτα από εισήγηση του τμήματος και γνώμη του Συμβουλίου της οικείας σχολής. Το Συμβούλιο του ΤΕΙ εκδίδει το αντίστοιχο πιστοποιητικό ισοτιμίας».
Συνεπώς, για να μπορεί να προσμετρηθεί ο συγκεκριμένος τίτλος σπουδών ως δεύτερο πτυχίο κατά τη διαδικασία αξιολόγησης του ενδιαφερόμενου ως υποψήφιου διευθυντή, θα πρέπει αυτό να είναι ισότιμο με πτυχίο ΤΕΙ για να μοριοδοτηθεί με 3 μονάδες, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 14 και συνακόλουθα την περίπτωση δ) της παρ. 2 του άρθρου 13 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α’/19-05-2010). Όσον αφορά τη διαδικασία χορήγησης της ισοτιμίας, θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του ανωτέρω εδαφίου β και να έχει εκδοθεί πιστοποιητικό ισοτιμίας από το αρμόδιο Συμβούλιο του αντίστοιχου TEΙ.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
.......................................................................Τα διετη KATEE-KATE κανονικότατα πανεπιστημια, αρα καταστρεψαμε και τον μυθο των 3 χρονων
Ο μυθος των επιστημόνων τωρα
Η κυρία Μαρία Ευθυμίου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών.
Το πράγμα ξεκινάει από την ανατροπή των αξιών και των προτεραιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης που προηγούνται της Ανώτατης. Πριν από τριάντα - και πάνω - χρόνια το άλλοτε εντατικό, αυστηρό και απαιτητικό ελληνικό σύστημα Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανατράπηκε. Στη θέση του υιοθετήθηκε ένα σύστημα χαλαρό, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πολύ λιγότερες ώρες, αποστηθίζουν αντί να σκέπτονται και προάγονται -ανεξαρτήτως απόδοσης και φυσικής παρουσίας στο σχολείο - όλοι συλλήβδην και μάλιστα με υψηλούς βαθμούς. Μετά από αυτό, για να εισέλθουν στο Πανεπιστήμιο, εξετάζονται σε πεπερασμένο αριθμό ορισθέντων θεμάτων που έχουν αποστηθίσει και έτσι επιτυγχάνουν τελικά να εγγραφούν σε κάποιο από τα κατεσπαρμένα ανά τη χώρα εκατοντάδες Τμήματα ΑΕΙ σχεδόν όλοι - «κουτσοί, στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα».
Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι των ελληνικών ΑΕΙ που από δεκαετίες έχουν κληθεί να δουλέψουν με το ανθρώπινο υλικό που προέρχεται από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μοιάζει να έχουν ακόμη συνέλθει και κατατάξει το μέγεθος της αμάθειας που εξ αυτού αντιμετωπίζουν. Κάθε τόσο κάποιος θα αναρωτηθεί μήπως θα έπρεπε να αλλάξουν τα κριτήρια εισαγωγής στα Πανεπιστήμια ή μήπως - με δεδομένες τις διαμορφωμένες πια πραγματικότητες της Μέσης Εκπαίδευσης - τα ελληνικά Πανεπιστήμια θα έπρεπε να οργανώσουν ένα προκαταρκτικό επιπλέον έτος εκπαίδευσης ώστε να διδαχθούν οι νεοεισελθόντες φοιτητές κάποια έστω από τα βασικά που θα έπρεπε ήδη να γνωρίζουν και να αποκτήσουν έναν πρώτο δρόμο κριτικής σκέψης προτού προχωρήσουν για τα περαιτέρω.
Ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έχει συμβεί. Με αποτέλεσμα μπροστά στο μέγεθος της αμάθειας (και στα δεκάδες γραπτά στα οποία αναξιοπρεπώς αναγράφεται το κλασικό «Είναι το τελευταίο μου μάθημα. Σας παρακαλώ, δείξτε επιείκεια» / στους ύποπτα πολλούς φοιτητές που δηλώνουν πως «πάσχουν από δυσλεξία» ώστε να τύχουν ειδικής μεταχείρισης / στις εκτεταμένες αντιγραφές / στα «Γραφεία Υποστήριξης» που παρασιτούν περί τα Πανεπιστήμια συγγράφοντας έναντι αμοιβής από σεμιναριακές εργασίες ως διατριβές) πολλοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να κάνουν - περισσότερο ή λιγότερο - εκπτώσεις στο έργο της πιστοποίησης των γνώσεων των φοιτητών τους. Κάποιοι παραμένουν αταλάντευτα απαιτητικοί δίνοντας, έστω και μοναχικά, το στίγμα της σοβαρότητας στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αλλοι υποφέρουν μεν για την έκπτωση των πραγμάτων αλλά, θεωρώντας την κατάσταση δεδομένη και αθεράπευτη, βάζουν νερό στο κρασί τους προβιβάζοντας - αξίζουν, δεν αξίζουν - τους περισσότερους. Τέλος, άλλοι ούτε υποφέρουν ούτε χολοσκάνε παρά προβιβάζουν - για να ξεμπερδεύουν - όλους ή σχεδόν όλους με το απλό σκεπτικό: «Εγώ θα διορθώσω την κατάσταση; Αμ δε!..».
Και για να ειμαι δίκαιος, κανεις να μην αμφισβητησει την πανεπιστημονικότητα των ελληνων πτυχιουχων, πρωτος εγω..
ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΛΟΙ
ΑΕΙ ΤΕΙ ΙΕΚ ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΤΩΝ ΙΕΚ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ
ΒΑΛΤΕ ΤΑ ΟΜΩΣ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, Η ΛΕΤΕ ΘΑ ΡΕΖΙΛΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ?
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΙΟΙΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΓΚΥΡΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΑΜΑ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΓΚΥΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡ0Σ: Τη Βουλή των Ελλήνων Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Τμήμα Αναφορών ΚΟΙΝ: Βουλευτή κ. – Ιορδάνη Τζαμτζή (Διά της Βουλής των Ελλήνων) Μαρούσι, 4 -11 -2013 Αρ.Πρωτ. 165404/ ΙΗ ΕΞ 150951 εισ. ΘΕΜΑ : «Απάντηση σε Αναφορά» ΣΧΕΤ : Έγγραφό σας: ΠΑΒ 1024/15-10-2013 Απαντώντας στο ανωτέρω σχετικό έγγραφό σας και σε επιστολή την οποία κατέθεσε ως Αναφορά ο Βουλευτής κ. Ιορδάνης Τζαμτζής σχετικάμε τη μη μοριοδότηση εκπαιδευτικού -κατόχου δεύτερυ πτυχίου ΚΑΤΕΕ διετούς φοίτησης στη διαδικασία αξιολόγησής του ως υποψήφιου διευθυντή σχολικής μονάδας, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα: Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 5 σχετικά με την «Ισοτιμία πτυχίων ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ» του Ν.1865/89 (ΦΕΚ 210 Α’/28-09-1989), προκύπτουν τα εξής : β. Τα πτυχία KATE και ΚΑΤΕΕ και τα ισότιμα προς αυτά που αποκτήθηκαν μετά από σπουδές διάρκειας μικρότερης των 3 ετών (6 εξαμήνων) αναγνωρίζονται ως ισότιμα με τα πτυχία των ΤΕΙ, αντίστοιχης ειδικότητας, εφόσον οι κάτοχοί τους έχουν τουλάχιστον πενταετή επαγγελματική ή και διδακτική πείρα, μετά τη λήψη τους ή την απόκτηση ισοτιμίας. Η επαγγελματική ή και διδακτική εμπειρία διαπιστώνεται από το Συμβούλιο του αντίστοιχου ΤΕΙ έπειτα από εισήγηση του τμήματος και γνώμη του Συμβουλίου της οικείας σχολής. Το Συμβούλιο του ΤΕΙ εκδίδει το αντίστοιχο πιστοποιητικό ισοτιμίας». Συνεπώς, για να μπορεί να προσμετρηθεί ο συγκεκριμένος τίτλος σπουδών ως δεύτερο πτυχίο κατά τη διαδικασία αξιολόγησης του ενδιαφερόμενου ως υποψήφιου διευθυντή, θα πρέπει αυτό να είναι ισότιμο με πτυχίο ΤΕΙ για να μοριοδοτηθεί με 3 μονάδες, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 14 και συνακόλουθα την περίπτωση δ) της παρ. 2 του άρθρου 13 του Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71 Α’/19-05-2010). Όσον αφορά τη διαδικασία χορήγησης της ισοτιμίας, θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του ανωτέρω εδαφίου β και να έχει εκδοθεί πιστοποιητικό ισοτιμίας από το αρμόδιο Συμβούλιο του αντίστοιχου TEΙ. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ .......................................................................Τα διετη KATEE-KATE κανονικότατα πανεπιστημια, αρα καταστρεψαμε και τον μυθο των 3 χρονων Ο μυθος των επιστημόνων τωρα Η κυρία Μαρία Ευθυμίου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Το πράγμα ξεκινάει από την ανατροπή των αξιών και των προτεραιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης που προηγούνται της Ανώτατης. Πριν από τριάντα - και πάνω - χρόνια το άλλοτε εντατικό, αυστηρό και απαιτητικό ελληνικό σύστημα Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανατράπηκε. Στη θέση του υιοθετήθηκε ένα σύστημα χαλαρό, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πολύ λιγότερες ώρες, αποστηθίζουν αντί να σκέπτονται και προάγονται -ανεξαρτήτως απόδοσης και φυσικής παρουσίας στο σχολείο - όλοι συλλήβδην και μάλιστα με υψηλούς βαθμούς. Μετά από αυτό, για να εισέλθουν στο Πανεπιστήμιο, εξετάζονται σε πεπερασμένο αριθμό ορισθέντων θεμάτων που έχουν αποστηθίσει και έτσι επιτυγχάνουν τελικά να εγγραφούν σε κάποιο από τα κατεσπαρμένα ανά τη χώρα εκατοντάδες Τμήματα ΑΕΙ σχεδόν όλοι - «κουτσοί, στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα». Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι των ελληνικών ΑΕΙ που από δεκαετίες έχουν κληθεί να δουλέψουν με το ανθρώπινο υλικό που προέρχεται από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μοιάζει να έχουν ακόμη συνέλθει και κατατάξει το μέγεθος της αμάθειας που εξ αυτού αντιμετωπίζουν. Κάθε τόσο κάποιος θα αναρωτηθεί μήπως θα έπρεπε να αλλάξουν τα κριτήρια εισαγωγής στα Πανεπιστήμια ή μήπως - με δεδομένες τις διαμορφωμένες πια πραγματικότητες της Μέσης Εκπαίδευσης - τα ελληνικά Πανεπιστήμια θα έπρεπε να οργανώσουν ένα προκαταρκτικό επιπλέον έτος εκπαίδευσης ώστε να διδαχθούν οι νεοεισελθόντες φοιτητές κάποια έστω από τα βασικά που θα έπρεπε ήδη να γνωρίζουν και να αποκτήσουν έναν πρώτο δρόμο κριτικής σκέψης προτού προχωρήσουν για τα περαιτέρω. Ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έχει συμβεί. Με αποτέλεσμα μπροστά στο μέγεθος της αμάθειας (και στα δεκάδες γραπτά στα οποία αναξιοπρεπώς αναγράφεται το κλασικό «Είναι το τελευταίο μου μάθημα. Σας παρακαλώ, δείξτε επιείκεια» / στους ύποπτα πολλούς φοιτητές που δηλώνουν πως «πάσχουν από δυσλεξία» ώστε να τύχουν ειδικής μεταχείρισης / στις εκτεταμένες αντιγραφές / στα «Γραφεία Υποστήριξης» που παρασιτούν περί τα Πανεπιστήμια συγγράφοντας έναντι αμοιβής από σεμιναριακές εργασίες ως διατριβές) πολλοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να κάνουν - περισσότερο ή λιγότερο - εκπτώσεις στο έργο της πιστοποίησης των γνώσεων των φοιτητών τους. Κάποιοι παραμένουν αταλάντευτα απαιτητικοί δίνοντας, έστω και μοναχικά, το στίγμα της σοβαρότητας στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αλλοι υποφέρουν μεν για την έκπτωση των πραγμάτων αλλά, θεωρώντας την κατάσταση δεδομένη και αθεράπευτη, βάζουν νερό στο κρασί τους προβιβάζοντας - αξίζουν, δεν αξίζουν - τους περισσότερους. Τέλος, άλλοι ούτε υποφέρουν ούτε χολοσκάνε παρά προβιβάζουν - για να ξεμπερδεύουν - όλους ή σχεδόν όλους με το απλό σκεπτικό: «Εγώ θα διορθώσω την κατάσταση; Αμ δε!..». Και για να ειμαι δίκαιος, κανεις να μην αμφισβητησει την πανεπιστημονικότητα των ελληνων πτυχιουχων, πρωτος εγω.. ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΟΛΟΙ ΑΕΙ ΤΕΙ ΙΕΚ ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΤΩΝ ΙΕΚ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΒΑΛΤΕ ΤΑ ΟΜΩΣ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ, Η ΛΕΤΕ ΘΑ ΡΕΖΙΛΕΥΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ? ΠΟΛΥ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ