Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 68: Θέματα Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.Ν.Γ.)Σχόλιο του χρήστη Νάσος Τριμπόνιας | 22 Ιουνίου 2015, 16:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε υπουργέ, εκπροσωπώ την κοινότητα Αγίου Δημητρίου Αργολίδας, στην οποία εδρεύει η ΣΕΚ Επιδαύρου. Η Σχολή μας καταργείται και μεταφέρεται 30 χιλιόμετρα μακρυά. Παρακαλώ να την ανατρέψετε και να παραμείνει η Σχολή στο Δήμο Επιδαύρου και στο εξαίσιο κτήριο που φιλοξενείται τώρα.Επιπλέον ζητάμε να έχει δική της Διεύθυνση και τον Σεπτέμβριο να ξεκινήσουν ομαλά οι εγγραφές, όπως ορίζουν οι υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΟΠΑΙΘ. Σας παραθέτω το υπόμνημα των σπουδαστών και των κατοίκων της περιοχής μας, που περιγράφει τη δεινή κατάσταση που έχουμε περιέλθει με την απόφασή σας αυτή. Υπόμνημα σχετικό με την επικείμενη κατάργηση των ΣΕΚ, τη μεταφορά και ένταξη των τμημάτων τους στα κοντινότερα ΙΕΚ και ειδικότερα σε ό τι μέλλει γενέσθαι με τη ΣΕΚ Επιδαύρου. Η Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης Επιδαύρου ιδρύθηκε στα τέλη του 2014 και άρχισε να λειτουργεί το Φεβρουάριο του 2015. Τον Ιούνιο του 2015 ανακοινώθηκε η κατάργησή της και η μεταφορά και ένταξη των ειδικοτήτων της στο πλησιέστερο ΙΕΚ. Επομένως η Σχολή παύει να εδρεύει στο Δήμο Επιδαύρου. Αυτό συμβαίνει ενώ η Σχολή λειτουργεί κανονικά και δείχνει ήδη ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Η Σχολή καταργείται όχι εξαιτίας αστοχίας στο σχεδιασμό της. Οι ειδικότητες που διδάσκονται είχαν προσεκτικά επιλεγεί ώστε να ταιριάζουν στο περιβάλλον λειτουργίας της. Η περιοχή του Δήμου Επιδαύρου είναι ονομαστή για τη μελισσοκομία, την τυροκομία, τη λιθοξοΐα και τη δενδροκομία. Η θέση της Σχολής έξω από τον αστικό ιστό επιτρέπει την ανάπτυξη των σχετικών με τις ειδικότητες εργαστηρίων και η γεωγραφική τοποθέτησή της στο κέντρο της Αργολίδας γεφυρώνει τις αποστάσεις από τους υπόλοιπους δήμους του Νομού. Η ανάπτυξη της περιοχής ως κέντρο θερινού τουρισμού με τις εκδηλώσεις στο αρχαίο θέατρο, τα παραθαλάσσια θέρετρα και τη φυσική ομορφιά του τοπίου εξασφαλίζει επάρκεια ελεύθερων καταλυμάτων το χειμώνα, ώστε σε συνδυασμό με το ήπιο κλίμα να μπορούσε να αναπτυχθεί παράλληλα και ο χειμερινός εκπαιδευτικός τουρισμός. Ενδιαφερόμενοι από όλη την Ελλάδα θα μπορούσαν να καταρτιστούν στις ειδικότητες αυτές, τις τόσο σημαντικές για την τόνωση της παραγωγής σε ολόκληρη την ελληνική ύπαιθρο. Επομένως πώς αποδίδουν οι επικριτές την ίδρυση της Σχολής σε μικροκομματικές σκοπιμότητες; Ο ρόλος των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης δεν είναι να αντικαταστήσουν το Γενικό Λύκειο. Η άσκηση των νέων στις ελεύθερες τέχνες εγγυάται τη διαμόρφωση ελεύθερων, υπεύθυνων πολιτών. Νοιαζόμαστε όμως και για όλους εκείνους τους ενήλικες που δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν τη δωδεκατάξια εκπαίδευση μέχρι το τέλος. Οι επιλογές τους είναι πολύ περιορισμένες. Οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελούν σήμερα τη μοναδική καλή λύση γι’αυτούς. Η χωροθέτηση των Σχολών μάλιστα σε επιλεγμένα σημεία της επαρχίας δίνει μια διέξοδο στην απομόνωση νέων ανθρώπων και μια προοπτική. Παράλληλα στη ΣΕΚ Επιδαύρου ενδιαφέρθηκε να καταρτιστεί πλήθος αποφοίτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στις τάξεις μας φοιτούν πτυχιούχοι που βλέπουν την εκμάθηση μιας τέχνης ως ολοκλήρωση της μέχρι τώρα εκπαιδευτικής τους προσπάθειας. Σχετικά με τους τωρινούς καταρτιζόμενους ζητάμε να ληφθεί μέριμνα ώστε να ολοκληρώσουν την κατάρτισή τους στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις που με μόχθο εμπλουτίζονται καθημερινά σε σύγχρονους εργαστηριακούς χώρους. Αν η Σχολή μεταφερθεί στο Άργος (το ΙΕΚ Ναυπλίου στο οποίο πιθανόν μεταφερθεί και ενταχθεί η ΣΕΚ Επιδαύρου συστεγάζεται με το ΙΕΚ Άργους) οι τωρινοί σπουδαστές εκτός του ότι θα πρέπει να μετακινούνται καθημερινά σε απόσταση μεγαλύτερη από 30 χιλιόμετρα, θα βρεθούν ξανά αντιμέτωποι με ανύπαρκτες υποδομές. Είναι άλλο ένας ενήλικας να προγραμματίσει τις υποχρεώσεις του και να αποφασίσει να παρακολουθήσει μια σχολή, και άλλο στο μέσο της χρονιάς να υποχρεωθεί σε τέτοιες αλλαγές. Αν ιδρυθεί Παράρτημα ΙΕΚ στο Δήμο Επιδαύρου για να απορροφήσει τη ΣΕΚ, δεν θα έπρεπε να προηγηθεί η ίδρυση της απορρόφησης; Η επικείμενη κατάργηση των Σ.Ε.Κ. θίγει το περί Δικαίου αίσθημα των μελών του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού τους, διότι διακόπτει βίαια την προσπάθεια που ξεκίνησαν με κόπο, θέληση, μεράκι και υπομονή. Ανακεφαλαιώνοντας ζητάμε να παραμείνει η Σχολή της Επιδαύρου στο Δήμο Επιδαύρου.