Μετά την πρόσφατη αναβάθμιση του προσοντολογίου του φορέα ΕΕΠ, η προβλεπόμενη στο Άρθρο 09 αύξηση του αριθμού ωρών διδασκαλίας/παρουσίας ανά εξάμηνο των μελών του φορέα αποτελεί κατάφωρη αδικία διότι δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται για τον φορέα, ούτε και τις διαφοροποιήσεις που χαρακτηρίζουν την οργανικότητα των μελών του. Συγκεκριμένα, αρκετά από τα μέλη ΕΕΠ, κάτοχοι διδακτορικού τίτλου, ανήκουν οργανικά σε Τμήματα και Τομείς με αποτέλεσμα να εμπλέκονται ενεργά στο Πρόγραμμα Σπουδών της ακαδημαϊκής τους μονάδας με αναθέσεις (αυτοδύναμου πλέον μετά και τις πρόσφατες ρυθμίσεις) διδακτικού έργου σε εξειδικευμένα αντικείμενα και, εν πάση περιπτώσει, ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΟΥ με αυτό που ανατίθεται σε μέλη ΔΕΠ, με τα οποία μάλιστα τα μέλη ΕΕΠ μοιράζονται συχνά ισότιμα τα κλιμάκια του μαθήματος. Συνεπώς, εάν το επιχείρημα βάσει του οποίου αναγνωρίζεται μικρότερος αριθμός ωρών διδασκαλίας/παρουσίας στο ΔΕΠ είναι ακριβώς η αυξημένη ειδίκευση που απαιτούν τα αντικείμενα που αυτό καλείται να θεραπεύσει, δεν είναι δυνατό τέτοιο επιχείρημα να μην αναγνωρίζεται και στα μέλη του ΕΕΠ που επιτελούν το ίδιο ακριβώς διδακτικό έργο εντός της ακαδημαϊκής μονάδας.
Επιτρέψτε μου, κλείνοντας, να σημειώσω ότι έχει πλέον ωριμάσει το αίτημα για ένταξη -μετά από κρίση- στο ΔΕΠ των μελών ΕΕΠ με τα εκ του νόμου απαιτούμενα προσόντα, όπως άλλωστε αυτό συνέβη επανειλημμένως κατά το παρελθόν. Δεδομένων και των δυσκολιών προκήρυξης των κενωθεισών θέσεων ΔΕΠ, η συνεισφορά των διδασκόντων αυτών στο επιστημονικό και λοιπό έργο των οικείων ακαδημαϊκών μονάδων, μέσα από αναβαθμισμένη θέση, θα ήταν χρήσιμη κατά την τόσο δυσχερή και επίπονη περίοδο που διανύει το ελληνικό πανεπιστήμιο.
Μετά την πρόσφατη αναβάθμιση του προσοντολογίου του φορέα ΕΕΠ, η προβλεπόμενη στο Άρθρο 09 αύξηση του αριθμού ωρών διδασκαλίας/παρουσίας ανά εξάμηνο των μελών του φορέα αποτελεί κατάφωρη αδικία διότι δεν λαμβάνει υπόψη ούτε τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται για τον φορέα, ούτε και τις διαφοροποιήσεις που χαρακτηρίζουν την οργανικότητα των μελών του. Συγκεκριμένα, αρκετά από τα μέλη ΕΕΠ, κάτοχοι διδακτορικού τίτλου, ανήκουν οργανικά σε Τμήματα και Τομείς με αποτέλεσμα να εμπλέκονται ενεργά στο Πρόγραμμα Σπουδών της ακαδημαϊκής τους μονάδας με αναθέσεις (αυτοδύναμου πλέον μετά και τις πρόσφατες ρυθμίσεις) διδακτικού έργου σε εξειδικευμένα αντικείμενα και, εν πάση περιπτώσει, ΠΑΝΟΜΟΙΟΤΥΠΟΥ με αυτό που ανατίθεται σε μέλη ΔΕΠ, με τα οποία μάλιστα τα μέλη ΕΕΠ μοιράζονται συχνά ισότιμα τα κλιμάκια του μαθήματος. Συνεπώς, εάν το επιχείρημα βάσει του οποίου αναγνωρίζεται μικρότερος αριθμός ωρών διδασκαλίας/παρουσίας στο ΔΕΠ είναι ακριβώς η αυξημένη ειδίκευση που απαιτούν τα αντικείμενα που αυτό καλείται να θεραπεύσει, δεν είναι δυνατό τέτοιο επιχείρημα να μην αναγνωρίζεται και στα μέλη του ΕΕΠ που επιτελούν το ίδιο ακριβώς διδακτικό έργο εντός της ακαδημαϊκής μονάδας. Επιτρέψτε μου, κλείνοντας, να σημειώσω ότι έχει πλέον ωριμάσει το αίτημα για ένταξη -μετά από κρίση- στο ΔΕΠ των μελών ΕΕΠ με τα εκ του νόμου απαιτούμενα προσόντα, όπως άλλωστε αυτό συνέβη επανειλημμένως κατά το παρελθόν. Δεδομένων και των δυσκολιών προκήρυξης των κενωθεισών θέσεων ΔΕΠ, η συνεισφορά των διδασκόντων αυτών στο επιστημονικό και λοιπό έργο των οικείων ακαδημαϊκών μονάδων, μέσα από αναβαθμισμένη θέση, θα ήταν χρήσιμη κατά την τόσο δυσχερή και επίπονη περίοδο που διανύει το ελληνικό πανεπιστήμιο.