Εγώ θα ήθελα να προτείνω μια μεγάλη αλλαγή, που αφορά την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οποία δεν τόλμησε ποτέ κανείς. Την κατάργηση, επιτέλους, των πανελληνίων εξετάσεων. Οι πενελλήνιες εξετάσεις είναι ένας προβληματικός ο οποίος το μόνο που καταφέρνει τόσα χρόνια που, δυστυχώς, είναι σε ισχύ, είναι να δημιουργεί προβλήματα στην ένταξη των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σας αναφέρω μερικά από αυτά προκειμένου να σας πείσω, ώστε το σύστημα ένταξης στην τριτοβάθμια, να αλλάξει, έστω και μετά από τόσα χρόνια. Εξαιτίας των πανελλήνιων εξετάσεων οι μαθητές, κυρίως της Γ Λυκείου είναι αναγκασμένοι, κυριολεκτικά, να παρακολουθούν ένα κάρο φροντηστήρια, για τα οποία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε πολλές περιπτώσεις. Αυτό γίνεται επειδή στις πανελλήνιες εξετάσεις τα θέματα που καλούνται να απαντήσουν ουδεμία σχέση έχουν, σε βαθμό δυσκολίας, με αυτά που παρακολουθούν στο σχολείο. Επιπλέον λόγο της κούρασης που έχουν οι μαθητές, μετά το πέρας της εξεταστικής περιόδου δεν αποδίδουν όσο πρέπει στις σχολές και στα πανεπιστήμια που έχουν περάσει. Και αυτό γίνεται για ακόμα έναν λόγο, επειδή η σχολή στην οποία έχουν περάσει, τις περισσότερες φορές δεν τους εκφράζει, βρίσκονται απλώς εκεί επειδή τα μόρια τους δεν επαρκούσαν για την εγγραφή τους στη σχολή/πανεπ/μιο μου επιθυμούσαν. Το τελευταίο οδηγεί ακόμα και στην ανεργία ή στην απασχόληση του φοιτητή/σπουδαστή με κάτι άσχετο από αυτό το οποίο σπούδασε.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.Οι πανελλήνιες εξετάσεις απαιτούν χρήματα για υπερβολικές ώρες μαθημάτων, πέραν του σχολείου, τα οποία οι μαθητές ή οι οικογένειές τους δεν μπορούν να διαθέσουν.
2. Οι μαθητές πολλές φορές, παρά την προσπάθεια που καταβάλλουν δεν εισάγωνται εκεί που επιθυμούν, λόγω της ακατανόητης εισήγησης πολύ δύσκολοων θεμάτων.
3.Το άγχος καταβάλλει τους μαθητές και τις οικογένειες τους
4.Μελέτες έδειξαν ότι οι εξετάσεις μειώνουν την μάθηση και την κατανόηση των μαθημάτων και μειώνουν, επίσης τις επιδόσεις.
Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ
Λαμβάνοντας υπόψην τα 1,2,3 και 4 θεωρώ ότι η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να γίνεται σε συνάρτηση με το βαθμό των τετραμήνων (ή τριμήνων) της Γ (και όχι της Β Λυκείου, επειδή και αυτή νεμεν έχει μαθήματα κατεύθυνσης άλλα ο μαθητής δύναται να αλλάξει κατεύθυνση στη Γ). Αυτός ο τρόπος χρησημοποιείται και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Σε καμιά αναπτυγμένη χώρα δεν υπάρχουν αντίστοιχες εξετάσεις, η μόνη που ξέρω ότι έχει εξετάσεις του ίδιου τύπου είναι η Ινδία.
Επίσης, όσο αφορά του αιώνιους φοιτητές, αυτοί μπορούν να πληρώνουν τα δίδακτρα, εφόσον θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους (η τιμή μπορεί να καθορίζεται από τα χρόνια, το επίπεδο του πανεπ/μιου ή της σχολής και τη ζήτηση)
Ελπίζω οι προτάσεις μου να πείσουν και να καταργηθεί, επιτέλους αυτό το παράλογο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο, οι πανελλήνιες εξετάσεις.
Εγώ θα ήθελα να προτείνω μια μεγάλη αλλαγή, που αφορά την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οποία δεν τόλμησε ποτέ κανείς. Την κατάργηση, επιτέλους, των πανελληνίων εξετάσεων. Οι πενελλήνιες εξετάσεις είναι ένας προβληματικός ο οποίος το μόνο που καταφέρνει τόσα χρόνια που, δυστυχώς, είναι σε ισχύ, είναι να δημιουργεί προβλήματα στην ένταξη των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σας αναφέρω μερικά από αυτά προκειμένου να σας πείσω, ώστε το σύστημα ένταξης στην τριτοβάθμια, να αλλάξει, έστω και μετά από τόσα χρόνια. Εξαιτίας των πανελλήνιων εξετάσεων οι μαθητές, κυρίως της Γ Λυκείου είναι αναγκασμένοι, κυριολεκτικά, να παρακολουθούν ένα κάρο φροντηστήρια, για τα οποία δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά σε πολλές περιπτώσεις. Αυτό γίνεται επειδή στις πανελλήνιες εξετάσεις τα θέματα που καλούνται να απαντήσουν ουδεμία σχέση έχουν, σε βαθμό δυσκολίας, με αυτά που παρακολουθούν στο σχολείο. Επιπλέον λόγο της κούρασης που έχουν οι μαθητές, μετά το πέρας της εξεταστικής περιόδου δεν αποδίδουν όσο πρέπει στις σχολές και στα πανεπιστήμια που έχουν περάσει. Και αυτό γίνεται για ακόμα έναν λόγο, επειδή η σχολή στην οποία έχουν περάσει, τις περισσότερες φορές δεν τους εκφράζει, βρίσκονται απλώς εκεί επειδή τα μόρια τους δεν επαρκούσαν για την εγγραφή τους στη σχολή/πανεπ/μιο μου επιθυμούσαν. Το τελευταίο οδηγεί ακόμα και στην ανεργία ή στην απασχόληση του φοιτητή/σπουδαστή με κάτι άσχετο από αυτό το οποίο σπούδασε. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 1.Οι πανελλήνιες εξετάσεις απαιτούν χρήματα για υπερβολικές ώρες μαθημάτων, πέραν του σχολείου, τα οποία οι μαθητές ή οι οικογένειές τους δεν μπορούν να διαθέσουν. 2. Οι μαθητές πολλές φορές, παρά την προσπάθεια που καταβάλλουν δεν εισάγωνται εκεί που επιθυμούν, λόγω της ακατανόητης εισήγησης πολύ δύσκολοων θεμάτων. 3.Το άγχος καταβάλλει τους μαθητές και τις οικογένειες τους 4.Μελέτες έδειξαν ότι οι εξετάσεις μειώνουν την μάθηση και την κατανόηση των μαθημάτων και μειώνουν, επίσης τις επιδόσεις. Η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΤΑΣΗ Λαμβάνοντας υπόψην τα 1,2,3 και 4 θεωρώ ότι η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να γίνεται σε συνάρτηση με το βαθμό των τετραμήνων (ή τριμήνων) της Γ (και όχι της Β Λυκείου, επειδή και αυτή νεμεν έχει μαθήματα κατεύθυνσης άλλα ο μαθητής δύναται να αλλάξει κατεύθυνση στη Γ). Αυτός ο τρόπος χρησημοποιείται και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Σε καμιά αναπτυγμένη χώρα δεν υπάρχουν αντίστοιχες εξετάσεις, η μόνη που ξέρω ότι έχει εξετάσεις του ίδιου τύπου είναι η Ινδία. Επίσης, όσο αφορά του αιώνιους φοιτητές, αυτοί μπορούν να πληρώνουν τα δίδακτρα, εφόσον θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους (η τιμή μπορεί να καθορίζεται από τα χρόνια, το επίπεδο του πανεπ/μιου ή της σχολής και τη ζήτηση) Ελπίζω οι προτάσεις μου να πείσουν και να καταργηθεί, επιτέλους αυτό το παράλογο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο, οι πανελλήνιες εξετάσεις.