1. Προσλαμβάνεται για 10 μήνες, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), μέσω προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων και από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.
2. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ της 22 Ιουνίου 2015:
Απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσου Κουράκη, στην Επίκαιρη Επερώτηση αναφορικά με την ενδοσχολική βία και την πορεία υλοποίησης δράσεων για την εξάλειψη του φαινομένου: ”……..ανάπτυξη υποστηρικτικών μηχανισμών -σε αυτό υστερούμε- δηλαδή η δυνατότητα προσφυγής σε εξειδικευμένους επιστήμονες. Λέω «υστερούμε». Δεν είναι ανύπαρκτες αυτές οι δομές, αλλά θα έπρεπε να επεκταθούν σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα και τις σχολικές μονάδες, να υπάρχουν δηλαδή ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.λπ., ώστε σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο να προστρέχουμε σ’ αυτούς, ζητώντας τη βοήθειά τους.”
3. Η αξιοποίηση ΤΈΤΟΙΩΝ ειδικών επιστημόνων δεν μπορεί να γίνεται περιστασιακά και με κατ έτος αλλαγές των επιστημόνων που παρακολουθούν τη σχολική ζωή σε ένα ή περισσότερα σχολεία μιας περιοχής. Οι δομές πρέπει να είναι μόνιμες και με μόνιμο προσωπικό που θα γνωρίζει προσωπικά και θα υποστηρίζει τον κάθε μαθητή από τα πρώτα του βήματα στο σχολείο μέχρι την αποφοίτησή του. Η δε αξιοποίησή τους να είναι τέτοια που να προσφέρουν υπηρεσίες και εντός και εκτός του χώρου του σχολείου με σύνδεση σχολείου – κοινωνίας, κοινωνικοποίηση σε ορθή βάση των αυριανών πολιτών. Ελληνικά Πανεπιστημιακά ιδρύματα προσφέρουν ΕΙΔΙΚΑ μεταπτυχιακά προγράμματα π.χ. Το Π.Μ.Σ. Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση από το Δ.Π.Θ., προσαρμοσμένα στη κάλυψη της παραπάνω αναγκαιότητας. Προτείνω την αξιοποίηση αυτών των Επιστημόνων σε σταθερή και σοβαρή βάση με τη δημιουργία μόνιμων δομών κατά τα λεχθέντα από τον κο Κουράκη. Εάν κάτι τέτοιο μείνει στα λόγια, θα έχουμε ως αποτέλεσμα την αναποτελεσματικότητα με σπατάληση πόρων ως συνήθως συνέβαινε μέχρι τώρα. Και η αποτελεσματικότητα έρχεται με την πρόληψη, την κοινωνικοποίηση, τη μόνιμη συμβουλευτική παρέμβαση. Θεωρώ ατυχή την έκφραση «σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο να προστρέχουμε». Στον γιατρό πρέπει να πάμε μετά θάνατον ή προληπτικά;
Οι Υπουργικές αποφάσεις που προβλέπεται να ακολουθήσουν στο παρόν άρθρο του νομοσχεδίου πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ όψιν τα ανωτέρω ή και να Νομοθετηθεί από τώρα, με το παρόν νομοσχέδιο η παραπάνω οπτική.
1. Προσλαμβάνεται για 10 μήνες, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), μέσω προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων και από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. 2. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ της 22 Ιουνίου 2015: Απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσου Κουράκη, στην Επίκαιρη Επερώτηση αναφορικά με την ενδοσχολική βία και την πορεία υλοποίησης δράσεων για την εξάλειψη του φαινομένου: ”……..ανάπτυξη υποστηρικτικών μηχανισμών -σε αυτό υστερούμε- δηλαδή η δυνατότητα προσφυγής σε εξειδικευμένους επιστήμονες. Λέω «υστερούμε». Δεν είναι ανύπαρκτες αυτές οι δομές, αλλά θα έπρεπε να επεκταθούν σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα και τις σχολικές μονάδες, να υπάρχουν δηλαδή ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.λπ., ώστε σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο να προστρέχουμε σ’ αυτούς, ζητώντας τη βοήθειά τους.” 3. Η αξιοποίηση ΤΈΤΟΙΩΝ ειδικών επιστημόνων δεν μπορεί να γίνεται περιστασιακά και με κατ έτος αλλαγές των επιστημόνων που παρακολουθούν τη σχολική ζωή σε ένα ή περισσότερα σχολεία μιας περιοχής. Οι δομές πρέπει να είναι μόνιμες και με μόνιμο προσωπικό που θα γνωρίζει προσωπικά και θα υποστηρίζει τον κάθε μαθητή από τα πρώτα του βήματα στο σχολείο μέχρι την αποφοίτησή του. Η δε αξιοποίησή τους να είναι τέτοια που να προσφέρουν υπηρεσίες και εντός και εκτός του χώρου του σχολείου με σύνδεση σχολείου – κοινωνίας, κοινωνικοποίηση σε ορθή βάση των αυριανών πολιτών. Ελληνικά Πανεπιστημιακά ιδρύματα προσφέρουν ΕΙΔΙΚΑ μεταπτυχιακά προγράμματα π.χ. Το Π.Μ.Σ. Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση από το Δ.Π.Θ., προσαρμοσμένα στη κάλυψη της παραπάνω αναγκαιότητας. Προτείνω την αξιοποίηση αυτών των Επιστημόνων σε σταθερή και σοβαρή βάση με τη δημιουργία μόνιμων δομών κατά τα λεχθέντα από τον κο Κουράκη. Εάν κάτι τέτοιο μείνει στα λόγια, θα έχουμε ως αποτέλεσμα την αναποτελεσματικότητα με σπατάληση πόρων ως συνήθως συνέβαινε μέχρι τώρα. Και η αποτελεσματικότητα έρχεται με την πρόληψη, την κοινωνικοποίηση, τη μόνιμη συμβουλευτική παρέμβαση. Θεωρώ ατυχή την έκφραση «σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο να προστρέχουμε». Στον γιατρό πρέπει να πάμε μετά θάνατον ή προληπτικά; Οι Υπουργικές αποφάσεις που προβλέπεται να ακολουθήσουν στο παρόν άρθρο του νομοσχεδίου πρέπει να λάβουν σοβαρά υπ όψιν τα ανωτέρω ή και να Νομοθετηθεί από τώρα, με το παρόν νομοσχέδιο η παραπάνω οπτική.