Η ΤΘΔΔ κατά την ταπεινή μου άποψη, θεωρώ πως ήταν ένα σωστό μέτρο, αλλά δυστυχώς στη χώρα μας, όπως πολλά άλλα, ανακοινώθηκε, στήθηκε και δουλεύτηκε με λανθασμένο τρόπο. Ο χαρακτήρας της έπρεπε να είναι κατά κύριο και πρωταρχικό λόγο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ. Το αν θα έπρεπε, να είναι πηγή άντλησης θεμάτων για εξετάσεις, αυτό θέλει συζήτηση με τη μόνη προϋπόθεση, ότι πρώτα ο θεσμός αυτός δούλεψε συμβουλευτικά και πέτυχε.
Τι σημαίνει, όμως συμβουλευτικός; πχ, κάνω το μάθημα στην τάξη, λύνω καμιά άσκηση από το βιβλίο (μιλάω και ως μαθηματικός) και μετά επιλέγω ένα θέμα Β και ένα θέμα Δ , για να είμαι εντάξει απέναντι στο μαθητή και όπου άλλου...
Προφανώς, όχι. Η ΤΘΔΔ, έπρεπε να έχει αρχικά όλα τα θέματα του βιβλίου, ασκήσεις Α, Β ομάδας, θέματα που έχουν επέκταση, με παραπάνω ερωτήματα και προφανώς να είναι σωστά διαβαθμισμένα, με υπόδειξη λύσης και φυσικά να είναι γραμμένα ΟΜΟΡΦΑ. Να μπαίνει ο μαθητής ή ο καθηγητής σε μια πλατφόρμα και να μη μένει στο "κατέβασμα" του pdf. Προφανώς, αν ήταν όλες οι ασκήσεις των σχολικών βιβλίων, θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένες και με τις αντίστοιχες εφαρμογές από το ψηφιακό βιβλίο. Εννοείται, ότι θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα θέματα προς επεξεργασία. Να γίνει, με λίγα λόγια ουσιαστικό εργαλείο εκπαίδευσης, όπως το σχολικό βιβλίο.
Η αλήθεια είναι ό, τι καινούργιο ξεκινάει μένει στάσιμο στην παρθενική του μορφή. Δείτε το ψηφιακό σχολείο, ότι δεν επικοινωνεί με το Study4Exams (ορίστε μια άλλη μορφή τράπεζας θεμάτων), τα καινούργια βιβλία, ακόμη και τα καινούργια εξώφυλλα των βιβλίων (θα μου πείτε τα εξώφυλλα σε μάραναν...). Ναι, διότι όλα δείχνουν τη στασιμότητα μετά την πρώτη εφαρμογή.
Φυσικά, θα πρέπει να αναφερθώ και στους συναδέλφους, που εργάστηκαν κάποιες ώρες για να ετοιμάσουν όλα αυτά, να τονίσουμε την όποια συνεισφορά τους και να μη γενικεύουμε με "Άχρηστα ή λάθος ή ακατάλληλα μέτρα". Σημειώνω, ότι δε συμμετείχα σε τέτοιου είδους εφαρμογές (ψηφιακό, τράπεζα κ.α.).
Κλείνοντας, θα πρέπει να υπάρχει και οδηγός χρήσης της ΤΘΔΔ. Πώς γίνεται και πώς δουλεύεται; Να πούμε, μήπως στους μαθητές, κάθε μέρα να κατεβάζουν 5-6 θεματάκια, ή να λέμε εμείς στους μαθητές λύστε τα 5-6 θεματάκια, ή να τους φωτοτυπούμε 5-6 θεματάκια; Σε αυτά τα ερωτήματα δεν είχαμε απάντηση, τότε, τα συνδέσαμε απευθείας με τις εξετάσεις και την προαγωγή και η ΤΘΔΔ έγινε ο φόβος και ο τρόμος.
Υπενθυμίζω, ότι τότε, ούτε εμείς οι καθηγητές δεν προλαβαίναμε τις αλλαγές. Ας είναι καλά κάποιοι αξιόλογοι συνάδελφοι που τα ετοίμαζαν για το καλό όλων μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στην τελική, ας λειτουργήσει πιλοτικά σε μια ή δύο τάξεις , με οργάνωση, οδηγό χρήσης και αξιοπιστία.
Η ΤΘΔΔ κατά την ταπεινή μου άποψη, θεωρώ πως ήταν ένα σωστό μέτρο, αλλά δυστυχώς στη χώρα μας, όπως πολλά άλλα, ανακοινώθηκε, στήθηκε και δουλεύτηκε με λανθασμένο τρόπο. Ο χαρακτήρας της έπρεπε να είναι κατά κύριο και πρωταρχικό λόγο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ. Το αν θα έπρεπε, να είναι πηγή άντλησης θεμάτων για εξετάσεις, αυτό θέλει συζήτηση με τη μόνη προϋπόθεση, ότι πρώτα ο θεσμός αυτός δούλεψε συμβουλευτικά και πέτυχε. Τι σημαίνει, όμως συμβουλευτικός; πχ, κάνω το μάθημα στην τάξη, λύνω καμιά άσκηση από το βιβλίο (μιλάω και ως μαθηματικός) και μετά επιλέγω ένα θέμα Β και ένα θέμα Δ , για να είμαι εντάξει απέναντι στο μαθητή και όπου άλλου... Προφανώς, όχι. Η ΤΘΔΔ, έπρεπε να έχει αρχικά όλα τα θέματα του βιβλίου, ασκήσεις Α, Β ομάδας, θέματα που έχουν επέκταση, με παραπάνω ερωτήματα και προφανώς να είναι σωστά διαβαθμισμένα, με υπόδειξη λύσης και φυσικά να είναι γραμμένα ΟΜΟΡΦΑ. Να μπαίνει ο μαθητής ή ο καθηγητής σε μια πλατφόρμα και να μη μένει στο "κατέβασμα" του pdf. Προφανώς, αν ήταν όλες οι ασκήσεις των σχολικών βιβλίων, θα μπορούσε να είναι συνδεδεμένες και με τις αντίστοιχες εφαρμογές από το ψηφιακό βιβλίο. Εννοείται, ότι θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα θέματα προς επεξεργασία. Να γίνει, με λίγα λόγια ουσιαστικό εργαλείο εκπαίδευσης, όπως το σχολικό βιβλίο. Η αλήθεια είναι ό, τι καινούργιο ξεκινάει μένει στάσιμο στην παρθενική του μορφή. Δείτε το ψηφιακό σχολείο, ότι δεν επικοινωνεί με το Study4Exams (ορίστε μια άλλη μορφή τράπεζας θεμάτων), τα καινούργια βιβλία, ακόμη και τα καινούργια εξώφυλλα των βιβλίων (θα μου πείτε τα εξώφυλλα σε μάραναν...). Ναι, διότι όλα δείχνουν τη στασιμότητα μετά την πρώτη εφαρμογή. Φυσικά, θα πρέπει να αναφερθώ και στους συναδέλφους, που εργάστηκαν κάποιες ώρες για να ετοιμάσουν όλα αυτά, να τονίσουμε την όποια συνεισφορά τους και να μη γενικεύουμε με "Άχρηστα ή λάθος ή ακατάλληλα μέτρα". Σημειώνω, ότι δε συμμετείχα σε τέτοιου είδους εφαρμογές (ψηφιακό, τράπεζα κ.α.). Κλείνοντας, θα πρέπει να υπάρχει και οδηγός χρήσης της ΤΘΔΔ. Πώς γίνεται και πώς δουλεύεται; Να πούμε, μήπως στους μαθητές, κάθε μέρα να κατεβάζουν 5-6 θεματάκια, ή να λέμε εμείς στους μαθητές λύστε τα 5-6 θεματάκια, ή να τους φωτοτυπούμε 5-6 θεματάκια; Σε αυτά τα ερωτήματα δεν είχαμε απάντηση, τότε, τα συνδέσαμε απευθείας με τις εξετάσεις και την προαγωγή και η ΤΘΔΔ έγινε ο φόβος και ο τρόμος. Υπενθυμίζω, ότι τότε, ούτε εμείς οι καθηγητές δεν προλαβαίναμε τις αλλαγές. Ας είναι καλά κάποιοι αξιόλογοι συνάδελφοι που τα ετοίμαζαν για το καλό όλων μαθητών και εκπαιδευτικών. Στην τελική, ας λειτουργήσει πιλοτικά σε μια ή δύο τάξεις , με οργάνωση, οδηγό χρήσης και αξιοπιστία.