Δεν είναι δυνατόν την αποκλειστική ευθύνη της σύνθεσης των εκπαιδευτικών και του αριθμού των μαθητών να την αναλάβουν τα Ε.Κ., γιατί κάτι τέτοιο αντιβαίνει τόσο στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΙΕΚ όσο και στο πνεύμα και τη φιλοσοφία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
1.Ο αριθμός των καταρτιζομένων ανά τμήμα ορίζεται με σαφήνεια από τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ (Κανονισμός Λειτουργίας των ΙΕΚ, ΦΕΚ 1807/2-7-2014, άρθρο 10), όπου προβλέπονται και συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τη λειτουργία των εργαστηριακών μαθημάτων και αυτών εκτός χώρου ΙΕΚ.
2.Οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ σύμφωνα με το νόμο (Κανονισμός Λειτουργίας των ΙΕΚ, ΦΕΚ 1807/2-7-2014, άρθρο 8) πρέπει να διαθέτουν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια για την επαγγελματική κατάρτιση στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης. Απαιτείται η χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών μεθόδων και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων, βασικές προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας της παρεχόμενης κατάρτισης. Τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν σαφείς κατευθύνσεις αναφορικά με τα προσόντα των εκπαιδευτών ανά μάθημα και με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά μέσα, μεθοδολογίες και εργαλεία. Για το λόγο αυτό, εφαρμόζοντας την Υπουργική Απόφαση «Σύστημα Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης» (Φ.Ε.Κ. 2844/23-10-2012) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) διοργανώνει εξετάσεις για την πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων σε ημερομηνίες που είχαν ήδη ανακοινωθεί για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2015 ακολουθώντας τις συγκεκριμένες προδιαγραφές που θέτει το νομικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτές ενηλίκων στην μη τυπική εκπαίδευση, στην οποία ανήκουν και τα ΙΕΚ.
3.Επίσης, σύμφωνα πάλι με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ, η επιλογή των εκπαιδευτών γίνεται ύστερα από προκήρυξη της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και για την επιλογή των εκπαιδευτών συνεκτιμώνται η εργασιακή εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο που επιθυμούν να διδάξουν, οι συναφείς με το αντικείμενο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, η απόδοση, η συνέπεια και το επίπεδο συνεργασίας στην περίπτωση προηγούμενης συνεργασίας με το ΙΕΚ κ.α. Η επιλογή γίνεται από επιτροπή αποτελούμενη από το Διευθυντή του οικείου ΙΕΚ και ένα μέλος οριζόμενο από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ.
Ως εκ τούτου η επιλογή των εκπαιδευτών των εργαστηριακών μαθημάτων και ο αριθμός των καταρτιζόμενων δεν μπορεί να είναι αποκλειστική ευθύνη των Ε.Κ., αλλά αποφασιστικό λόγο πρέπει να έχουν όσοι ανήκουν στη διεύθυνση των ΙΕΚ και στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, που έχουν τη γνώση και την εμπειρία για την εφαρμογή των παραπάνω προϋποθέσεων.
Δεν είναι δυνατόν την αποκλειστική ευθύνη της σύνθεσης των εκπαιδευτικών και του αριθμού των μαθητών να την αναλάβουν τα Ε.Κ., γιατί κάτι τέτοιο αντιβαίνει τόσο στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΙΕΚ όσο και στο πνεύμα και τη φιλοσοφία της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 1.Ο αριθμός των καταρτιζομένων ανά τμήμα ορίζεται με σαφήνεια από τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ (Κανονισμός Λειτουργίας των ΙΕΚ, ΦΕΚ 1807/2-7-2014, άρθρο 10), όπου προβλέπονται και συγκεκριμένες ρυθμίσεις για τη λειτουργία των εργαστηριακών μαθημάτων και αυτών εκτός χώρου ΙΕΚ. 2.Οι εκπαιδευτές των ΙΕΚ σύμφωνα με το νόμο (Κανονισμός Λειτουργίας των ΙΕΚ, ΦΕΚ 1807/2-7-2014, άρθρο 8) πρέπει να διαθέτουν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και την απαιτούμενη πιστοποιημένη εκπαιδευτική επάρκεια για την επαγγελματική κατάρτιση στο πλαίσιο της Διά Βίου Μάθησης. Απαιτείται η χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών μεθόδων και εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών εκπαίδευσης ενηλίκων, βασικές προϋποθέσεις για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας της παρεχόμενης κατάρτισης. Τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν σαφείς κατευθύνσεις αναφορικά με τα προσόντα των εκπαιδευτών ανά μάθημα και με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά μέσα, μεθοδολογίες και εργαλεία. Για το λόγο αυτό, εφαρμόζοντας την Υπουργική Απόφαση «Σύστημα Πιστοποίησης Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης» (Φ.Ε.Κ. 2844/23-10-2012) ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠΕΠ) διοργανώνει εξετάσεις για την πιστοποίηση εκπαιδευτών ενηλίκων σε ημερομηνίες που είχαν ήδη ανακοινωθεί για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2015 ακολουθώντας τις συγκεκριμένες προδιαγραφές που θέτει το νομικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτές ενηλίκων στην μη τυπική εκπαίδευση, στην οποία ανήκουν και τα ΙΕΚ. 3.Επίσης, σύμφωνα πάλι με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ, η επιλογή των εκπαιδευτών γίνεται ύστερα από προκήρυξη της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και για την επιλογή των εκπαιδευτών συνεκτιμώνται η εργασιακή εμπειρία, η διδακτική εμπειρία, η εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο που επιθυμούν να διδάξουν, οι συναφείς με το αντικείμενο μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, η απόδοση, η συνέπεια και το επίπεδο συνεργασίας στην περίπτωση προηγούμενης συνεργασίας με το ΙΕΚ κ.α. Η επιλογή γίνεται από επιτροπή αποτελούμενη από το Διευθυντή του οικείου ΙΕΚ και ένα μέλος οριζόμενο από τη Γ.Γ.Δ.Β.Μ. Ως εκ τούτου η επιλογή των εκπαιδευτών των εργαστηριακών μαθημάτων και ο αριθμός των καταρτιζόμενων δεν μπορεί να είναι αποκλειστική ευθύνη των Ε.Κ., αλλά αποφασιστικό λόγο πρέπει να έχουν όσοι ανήκουν στη διεύθυνση των ΙΕΚ και στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, που έχουν τη γνώση και την εμπειρία για την εφαρμογή των παραπάνω προϋποθέσεων.