Οι διαγραφές των φοιτητών ειναι μια υπερβολικά άδικη πράξη και εξηγώ παρακάτω όσο πιο συνοπτικά μπορώ αρχικά και μετά αναλυτικότερα, με όσα στοιχεία γίνεται.
Λογικά τώρα, για όσους δε θέλουν να διαβάσουν πολλά, δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει όριο φοίτησης σε ένα σύστημα που ΔΕΝ υπάρχει έλεγχος πουθενά και κυρίως στους καθηγητές όσον αφορά:
-Την ύλη που καλύπτουν+εξετάζουν
-Τα θέματα και κατα πόσο οι ίδιοι τα έχουν εξηγήσει, ή ακόμα αν τα έχουν καν αναφέρει
-Τους τρόπους/δικαιολογίες που μπορείς να κοπείς ενώ έχεις 100% προβιβάσιμο γραπτό η απαλλακτική εργασία
Και ερωτώ: Άν κάποιος είναι σε απαιτητικό/δύσκολο τμήμα και δουλεύει παράλληλα? Άν κάποιος δουλεύει 2 δουλειές παράλληλα??? Τώρα θυμηθήκαμε να επιβάλλουμε διαγραφές φοιτητών μέσα στη κρίση που άλλοι δεν έχουν να φάνε? Φοιτητές απο επαρχία τα παρατάνε γιατι δεν μπορόυν να μείνουν στην αθήνα χωρίς δουλειά!! Συνεπώς οι διαγραφές ειναι κάτι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ για αυτές τις δύσκολες εποχές.
Ας ξεχάσουμε τις διαγραφές, ας βρουμε να εφαρμόσουμε επιτέλους απλες και λογικές λύσεις στην εκπαιδευση και τέλος ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους για 3 πολυσυζητημένα θέματα που ακούω να "έχει ο κόσμος πρόβλημα" με τους αιώνιους, με το πιο ανύπαρκτο πρόβλημα απ'ολα το πρώτο:
1)Οι αιώνιοι ΔΕΝ κοστίζουν στο κράτος τιποτα! Μετά το 6ο έτος δεν έχεις πάσο, δεν δικαιούσαι τίποτα. Εντάξει, για να είμαστε 100% αληθείς ναι κοστίζουμε μόνο τις κόλλες που γράφουμε, οπότε με 5-10ευρώ είμαστε καλυμμένοι για πάντα, σωστά?
2)Άν οι εργαστηριακοί χώροι είναι περιορισμένοι, απαλλάξτε τα μεγαλύτερα έτη απο την υποχρεωτική παρακολούθηση με 100% βάρος στο γραπτό. Άν επίσης μια αίθουσα είναι γεμάτη, ας κάτσουν οι νεότεροι και εμείς όρθιοι, αν είναι πια τόσο μεγάλο πρόβλημα και αυτο.
3)Άν δε θέλουν να διορθώνουν πολλά γραπτά οι καθηγητές που ενοχλούνται, ας είναι πιο επιεικείς στις βαθμολογίες σε άτομα με λίγα μαθήματα (πχ <5 ) ή/και μετά απο 1-2-3 προσπάθειες φοιτητών! (Δεν εννοώ το 0 σε 5, μια Χ προσπάθεια).
Εκτός απο το πρώτο που ισχύει 100% , τα άλλα 2 είναι πρόχειρες προτάσεις. Αν υπάρχει θέληση όμως, μπορεί να βρεθεί καλύτερη λύση.
Πιο αναλυτικά, είμαι φοιτητής των Ψηφιακών Συστημάτων του Παν. Πειραιώς, τα τελευταία 3 χρόνια έχω συναναστραφεί με πάρα πολλά διαφορετικά άτομα 1ου έως 13ου έτους, οι οποίοι είτε σπουδάζουν ακόμα είτε είναι απόφοιτοι 1-5 χρόνια το πολύ, πάνω κάτω. Γνωρίζω λοιπόν αρκετά άσχημα περιστατικά που συμβαίνουν, όπως και κατα πόσο ΔΕΝ χρησιμεύει στον μέσο φοιτητή ένα μεγάλο μέρος της γνώσης που επικεντρώνεται το τμήμα σε μαθήματα κορμού. (γεγονός: οι περισσότεροι απόφοιτοι μετα απο 1-2max χρόνια ξεχνούν τελείως μαθηματικά/φυσική, που είναι απο τα πιο απαιτητικά, εκτός αν είναι απο τους ελάχιστους που δουλεύουν στον τομέα)
Αυτό το τμήμα θεωρείται απο τα "καλά" της ελλάδας, λόγω των πάρα πολλών θεμάτων που καλύπτει και έχει βάση 14. Ασχολούμαστε πάρα πολύ με θετικές επιστήμες, συγκεκριμένα αρκετά μαθηματικά, δίκτυα, προγραμματισμό (λίγο όμως, σχετικά με άλλα τμήματα) και e-learning πιο πολύ στην 1η κατεύθυνση, φυσική/τηλεπικοινωνίες πάρα πολύ στη 2η κατεύθυνση, μέχρι και σε μικρότερο βαθμό, εκπαίδευση, διοίκηση έργων και ασφάλεια δικτύων.
Όμως ένα συχνό φαινόμενο είναι κάποιοι καθηγητές να βάζουν θέματα που δεν έχουν διδάξει και να μας βάζουν εργασίες που οι προαπαιτούμενες γνώσεις δεν καλύπτονται καν στο μάθημα, είτε επειδή έχουμε κάποιο άλλο μάθημα που (θα έπρεπε να) καλύπτει την ύλη είτε γιατι έτσι. Ένας καθηγητής επίσης σε 2 μαθήματά του έχει βάλει εργασίες παρόμοιες με το MIT (ένα απο τα 3 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου) και 1 φορά παρατήρησα απο πτυχιακή πολυτεχνείου.
Έχουμε μαθηματικά 1ου έτους οπου ο καθηγητής, αν και πάρα πολυ καλός με πολλές γνώσεις και νέος, "χαραμίζει" κάποια απο τα σάββατά του για να μας κάνει φροντιστηριακά μαθήματα 5-7 ωρών (εγώ προσωπικά εκεί έμαθα οτι έμαθα απο μαθηματικά..), γιατι θεωρεί οτι τα χρειαζόμαστε, πιθανότατα λόγω της μεγάλης ύλης και δυσκολίας των μαθημάτων.. (στοιχεία απειροστικού λογισμού συγκεκριμένα, τα οποία είναι βάσεις τών επιστημών της πληροφορικής, στατιστικής και άλλων) Άλλο ενα φαινόμενο που για κάποιους είναι αμελητέο, αλλά για τους περισσότερους φοιτητές όχι, είναι όταν όλο το 6μηνο διδάσκεσαι θεωρία, άντε και κανα τύπο στεγνά και στις εξετάσεις πέφτουν ασκήσεις (μαθηματικών/φυσικής) ΜΟΝΟ, δεν είναι εύκολο να περάσεις μαθήματα με την πρώτη.
Επίσης, προς ενημέρωση κυρίως αυτών που πιστεύουν οτι φταίνε μόνο οι φοιτητές και αν διαβάσεις σίγουρα περνάς, κάποια άλλα απο τα χειρότερα περιστατικά είναι:
-γραπτό που ήξερε ο φοιτητής οτι έγραψε 6+ να παίρνει 4 και σε εξέταση του γραπτού ήταν τελικά 8 αλλά παρέμεινε 4.
-καθηγητής να βάζει (επίτηδες γιατι είχε δηλώσει κατά των επαναληπτικών εξετάσεων) θέματα υπερβολικά δύσκολα ή/και δυσνόητα και συγκεκριμένα πέρασε 1/75 και άλλος ένας 9/71 και αγνοώ άλλα μαθήματα που περνάνε 2/24 γιατί δεν ξέρω την ύλη, τα θέματα και την κατάσταση για να κρίνω.
-καθηγητής κόβει όποιον θέλει με τη κατηγορία αντιγραφής γιατί "είχατε με κάποιον κοντά σου την ίδια (σωστή) απάντηση" (?)
-καθηγητές κόβουν απαλλακτικές εργασίες πραγματικού βαθμού 5 έως 10 γιατι δεν παρευρίσκεσαι στο μάθημα να υπογράψεις παρουσιολόγιο, ενώ το μάθημα είναι, ξαναλέω, με απαλλακτική εργασία.
Τέλος, στην εξωτερική αξιολόγηση του τμήματος ( http://www.ds.unipi.gr/external-evaluation-of-department-of-digital-systems-2013/ , έγινε 7-11 Οκτωβρίου 2013, τι πρόλαβαν να δούν απορώ), που γενικά λένε καλά λόγια, στα μειονεκήματα ΚΑΙ στις προτάσεις βελτίωσης, αναφέρεται το ΜΗ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ βάθος και το εύρος της ύλης, ως προς τους φοιτητές που εισέρχονται, με βάση 14 ξαναλέω! Και τι έγινε? Απο τότε τα περισσότερα μαθήματα δυσκολεύουν ΚΑΘΕ χρόνο, άλλα σταδιακά και άλλα ραγδαία, ή στην καλύτερη γίνονται απλά πιο απαιτητικα!! Οκ, κάποια έπρεπε να γινουν όντως, πρέπει να το παραδεχτώ.. Αλλά ΟΧΙ τα ήδη δύσκολα ή/ΚΑΙ απαιτητικά να γίνουν ακόμα παραπάνω!!!
Και λέω εγώ τώρα: με ΑΥΤΟ το σύστημα, θέλουμε και όριο φοίτησης?? Εν καιρώ κρίσης, πού ολο και περισσότεροι φοιτητές αναγκάζονται ΚΑΙ να δουλεύουν παράλληλα με τη σχολή και να χάνουν μαθήματα, που στο δικό μου τμήμα πχ είναι ΠΟΛΥ σημαντικά, θα τους βάλουμε και τη διαγραφή μέσα στα προβλήματά τους??
Όχι, οι διαγραφές είναι κάτι άδικο και δε μπορεί ούτε το κράτος ούτε κανείς σε μια τέτοια ανεξέλεγκτη κατάσταση να σου πεί πόσο καιρό πρέπει να σπουδάσεις, εφόσον δεν επιβαρύνεις κανέναν.
Οι διαγραφές των φοιτητών ειναι μια υπερβολικά άδικη πράξη και εξηγώ παρακάτω όσο πιο συνοπτικά μπορώ αρχικά και μετά αναλυτικότερα, με όσα στοιχεία γίνεται. Λογικά τώρα, για όσους δε θέλουν να διαβάσουν πολλά, δεν μπορεί κανείς να επιβάλλει όριο φοίτησης σε ένα σύστημα που ΔΕΝ υπάρχει έλεγχος πουθενά και κυρίως στους καθηγητές όσον αφορά: -Την ύλη που καλύπτουν+εξετάζουν -Τα θέματα και κατα πόσο οι ίδιοι τα έχουν εξηγήσει, ή ακόμα αν τα έχουν καν αναφέρει -Τους τρόπους/δικαιολογίες που μπορείς να κοπείς ενώ έχεις 100% προβιβάσιμο γραπτό η απαλλακτική εργασία Και ερωτώ: Άν κάποιος είναι σε απαιτητικό/δύσκολο τμήμα και δουλεύει παράλληλα? Άν κάποιος δουλεύει 2 δουλειές παράλληλα??? Τώρα θυμηθήκαμε να επιβάλλουμε διαγραφές φοιτητών μέσα στη κρίση που άλλοι δεν έχουν να φάνε? Φοιτητές απο επαρχία τα παρατάνε γιατι δεν μπορόυν να μείνουν στην αθήνα χωρίς δουλειά!! Συνεπώς οι διαγραφές ειναι κάτι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ για αυτές τις δύσκολες εποχές. Ας ξεχάσουμε τις διαγραφές, ας βρουμε να εφαρμόσουμε επιτέλους απλες και λογικές λύσεις στην εκπαιδευση και τέλος ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους για 3 πολυσυζητημένα θέματα που ακούω να "έχει ο κόσμος πρόβλημα" με τους αιώνιους, με το πιο ανύπαρκτο πρόβλημα απ'ολα το πρώτο: 1)Οι αιώνιοι ΔΕΝ κοστίζουν στο κράτος τιποτα! Μετά το 6ο έτος δεν έχεις πάσο, δεν δικαιούσαι τίποτα. Εντάξει, για να είμαστε 100% αληθείς ναι κοστίζουμε μόνο τις κόλλες που γράφουμε, οπότε με 5-10ευρώ είμαστε καλυμμένοι για πάντα, σωστά? 2)Άν οι εργαστηριακοί χώροι είναι περιορισμένοι, απαλλάξτε τα μεγαλύτερα έτη απο την υποχρεωτική παρακολούθηση με 100% βάρος στο γραπτό. Άν επίσης μια αίθουσα είναι γεμάτη, ας κάτσουν οι νεότεροι και εμείς όρθιοι, αν είναι πια τόσο μεγάλο πρόβλημα και αυτο. 3)Άν δε θέλουν να διορθώνουν πολλά γραπτά οι καθηγητές που ενοχλούνται, ας είναι πιο επιεικείς στις βαθμολογίες σε άτομα με λίγα μαθήματα (πχ <5 ) ή/και μετά απο 1-2-3 προσπάθειες φοιτητών! (Δεν εννοώ το 0 σε 5, μια Χ προσπάθεια). Εκτός απο το πρώτο που ισχύει 100% , τα άλλα 2 είναι πρόχειρες προτάσεις. Αν υπάρχει θέληση όμως, μπορεί να βρεθεί καλύτερη λύση. Πιο αναλυτικά, είμαι φοιτητής των Ψηφιακών Συστημάτων του Παν. Πειραιώς, τα τελευταία 3 χρόνια έχω συναναστραφεί με πάρα πολλά διαφορετικά άτομα 1ου έως 13ου έτους, οι οποίοι είτε σπουδάζουν ακόμα είτε είναι απόφοιτοι 1-5 χρόνια το πολύ, πάνω κάτω. Γνωρίζω λοιπόν αρκετά άσχημα περιστατικά που συμβαίνουν, όπως και κατα πόσο ΔΕΝ χρησιμεύει στον μέσο φοιτητή ένα μεγάλο μέρος της γνώσης που επικεντρώνεται το τμήμα σε μαθήματα κορμού. (γεγονός: οι περισσότεροι απόφοιτοι μετα απο 1-2max χρόνια ξεχνούν τελείως μαθηματικά/φυσική, που είναι απο τα πιο απαιτητικά, εκτός αν είναι απο τους ελάχιστους που δουλεύουν στον τομέα) Αυτό το τμήμα θεωρείται απο τα "καλά" της ελλάδας, λόγω των πάρα πολλών θεμάτων που καλύπτει και έχει βάση 14. Ασχολούμαστε πάρα πολύ με θετικές επιστήμες, συγκεκριμένα αρκετά μαθηματικά, δίκτυα, προγραμματισμό (λίγο όμως, σχετικά με άλλα τμήματα) και e-learning πιο πολύ στην 1η κατεύθυνση, φυσική/τηλεπικοινωνίες πάρα πολύ στη 2η κατεύθυνση, μέχρι και σε μικρότερο βαθμό, εκπαίδευση, διοίκηση έργων και ασφάλεια δικτύων. Όμως ένα συχνό φαινόμενο είναι κάποιοι καθηγητές να βάζουν θέματα που δεν έχουν διδάξει και να μας βάζουν εργασίες που οι προαπαιτούμενες γνώσεις δεν καλύπτονται καν στο μάθημα, είτε επειδή έχουμε κάποιο άλλο μάθημα που (θα έπρεπε να) καλύπτει την ύλη είτε γιατι έτσι. Ένας καθηγητής επίσης σε 2 μαθήματά του έχει βάλει εργασίες παρόμοιες με το MIT (ένα απο τα 3 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου) και 1 φορά παρατήρησα απο πτυχιακή πολυτεχνείου. Έχουμε μαθηματικά 1ου έτους οπου ο καθηγητής, αν και πάρα πολυ καλός με πολλές γνώσεις και νέος, "χαραμίζει" κάποια απο τα σάββατά του για να μας κάνει φροντιστηριακά μαθήματα 5-7 ωρών (εγώ προσωπικά εκεί έμαθα οτι έμαθα απο μαθηματικά..), γιατι θεωρεί οτι τα χρειαζόμαστε, πιθανότατα λόγω της μεγάλης ύλης και δυσκολίας των μαθημάτων.. (στοιχεία απειροστικού λογισμού συγκεκριμένα, τα οποία είναι βάσεις τών επιστημών της πληροφορικής, στατιστικής και άλλων) Άλλο ενα φαινόμενο που για κάποιους είναι αμελητέο, αλλά για τους περισσότερους φοιτητές όχι, είναι όταν όλο το 6μηνο διδάσκεσαι θεωρία, άντε και κανα τύπο στεγνά και στις εξετάσεις πέφτουν ασκήσεις (μαθηματικών/φυσικής) ΜΟΝΟ, δεν είναι εύκολο να περάσεις μαθήματα με την πρώτη. Επίσης, προς ενημέρωση κυρίως αυτών που πιστεύουν οτι φταίνε μόνο οι φοιτητές και αν διαβάσεις σίγουρα περνάς, κάποια άλλα απο τα χειρότερα περιστατικά είναι: -γραπτό που ήξερε ο φοιτητής οτι έγραψε 6+ να παίρνει 4 και σε εξέταση του γραπτού ήταν τελικά 8 αλλά παρέμεινε 4. -καθηγητής να βάζει (επίτηδες γιατι είχε δηλώσει κατά των επαναληπτικών εξετάσεων) θέματα υπερβολικά δύσκολα ή/και δυσνόητα και συγκεκριμένα πέρασε 1/75 και άλλος ένας 9/71 και αγνοώ άλλα μαθήματα που περνάνε 2/24 γιατί δεν ξέρω την ύλη, τα θέματα και την κατάσταση για να κρίνω. -καθηγητής κόβει όποιον θέλει με τη κατηγορία αντιγραφής γιατί "είχατε με κάποιον κοντά σου την ίδια (σωστή) απάντηση" (?) -καθηγητές κόβουν απαλλακτικές εργασίες πραγματικού βαθμού 5 έως 10 γιατι δεν παρευρίσκεσαι στο μάθημα να υπογράψεις παρουσιολόγιο, ενώ το μάθημα είναι, ξαναλέω, με απαλλακτική εργασία. Τέλος, στην εξωτερική αξιολόγηση του τμήματος ( http://www.ds.unipi.gr/external-evaluation-of-department-of-digital-systems-2013/ , έγινε 7-11 Οκτωβρίου 2013, τι πρόλαβαν να δούν απορώ), που γενικά λένε καλά λόγια, στα μειονεκήματα ΚΑΙ στις προτάσεις βελτίωσης, αναφέρεται το ΜΗ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ βάθος και το εύρος της ύλης, ως προς τους φοιτητές που εισέρχονται, με βάση 14 ξαναλέω! Και τι έγινε? Απο τότε τα περισσότερα μαθήματα δυσκολεύουν ΚΑΘΕ χρόνο, άλλα σταδιακά και άλλα ραγδαία, ή στην καλύτερη γίνονται απλά πιο απαιτητικα!! Οκ, κάποια έπρεπε να γινουν όντως, πρέπει να το παραδεχτώ.. Αλλά ΟΧΙ τα ήδη δύσκολα ή/ΚΑΙ απαιτητικά να γίνουν ακόμα παραπάνω!!! Και λέω εγώ τώρα: με ΑΥΤΟ το σύστημα, θέλουμε και όριο φοίτησης?? Εν καιρώ κρίσης, πού ολο και περισσότεροι φοιτητές αναγκάζονται ΚΑΙ να δουλεύουν παράλληλα με τη σχολή και να χάνουν μαθήματα, που στο δικό μου τμήμα πχ είναι ΠΟΛΥ σημαντικά, θα τους βάλουμε και τη διαγραφή μέσα στα προβλήματά τους?? Όχι, οι διαγραφές είναι κάτι άδικο και δε μπορεί ούτε το κράτος ούτε κανείς σε μια τέτοια ανεξέλεγκτη κατάσταση να σου πεί πόσο καιρό πρέπει να σπουδάσεις, εφόσον δεν επιβαρύνεις κανέναν.