Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΙΣΤΟΛΑΣ | 3 Δεκεμβρίου 2009, 11:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. Τα Μουσικά σχολεία από την φύση τους είναι πολύπλοκοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας πρέπει: • Να διευθύνει εξατάξιο σχολείο • Να οργανώσει το πλέον πολύπλοκο πρόγραμμα σχολείου • Να διοικήσει πολλά άτομα με ποικίλες ειδικότητες • Να προωθήσει το σχολείο του στην τοπική κοινωνία • Να συνεργάζεται με την τοπική αυτοδιοίκηση στα πλαίσια των πολιτιστικών δραστηριοτήτων της περιοχής που εδρεύει το σχολείο • Να οργανώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις των μαθητών του σχολείου. Συνεπώς επιβάλλεται να είναι κάτοχος ποικίλων γνώσεων και δεξιοτήτων, όχι κατά δήλωση, αλλά αποδεικνυόμενων με μουσικούς ή οτιδήποτε άλλους τίτλους που θα παρουσιάζουν την καλλιτεχνική του δραστηριοποίηση. Μετά το 2006 οι σχετικές διατάξεις που σε γενικές γραμμές έδιναν μια τέτοια κατεύθυνση στην επιλογή των διευθυντών των Μουσικών σχολείων αντί να βελτιωθούν καταργήθηκαν. Το αποτέλεσμα είναι τραγικό. Στο σύνολο των 36 παλαιών σχολείων που λειτουργούν στην Ελλάδα μουσικές γνώσεις έχουν συνάδελφοι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ένεκα τούτου παρατηρούνται προβλήματα επικοινωνίας με τους καθηγητές μουσικών ειδικοτήτων, εφαρμογή , συχνά, πολιτικής διακρίσεων σε βάρος των Μουσικών που δυναμιτίζουν το κλίμα της σχολικής Μονάδας. Προτείνω η επιλογή των διευθυντών των μουσικών σχολείων να ακολουθεί τα πιο κάτω: 1. Ο διευθυντής του Μουσικού σχολείου θα πρέπει να είναι καθηγητής Γενικής ειδικότητας, κάτοχος οποιουδήποτε Μουσικού Τίτλου, ή ΜΟυσικής ειδικότητας κάτοχος πανεπιστημιακού τίτλου. 2. Επίσης θα πρέπει να κατέχει τα αυξημένα προσόντα για την επιλογή διευθυντών πειραματικών σχολείων, δηλαδή MBA ή διδακτορικό δίπλωμα. 3. Θα πρέπει να αξιολογείται η καλλιτεχνική του διαδρομή και η συμμετοχή του σε δράσεις πολιτισμού. Η αξιολόγηση αυτών των προσόντων πρέπει να γίνεται απευθείας από ΚΥΣΔΕ με σύμφωνη γνώμη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής ΥΠΕΠΘ, όσον αφορά την αξιολόγηση των Μουσικών – Καλλιτεχνικών προσόντων. Αν επαναληφτεί για μια φορά ακόμη η διαδικασία επιλογής διευθυντών Μουσικών σχολείων σε τοπικό επίπεδο από τα ΠΥΣΔΕ αρκετά σχολεία θα … αναστείλουν την λειτουργία τους. Πρέπει να γίνει κατανοητό απ’ όλους ότι δεν μπορεί ο καθένας να οργανώσει και να διευθύνει μουσικό σχολείο. Δεν είναι μια απλή θέση διευθυντή αλλά ένας θεσμός πολιτισμού που πολλοί δεν κατανοούν αλλά τουλάχιστον δεν πρέπει να υποβαθμίζουν .