Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Χριστινα Κοντουλάκου | 23 Ιουνίου 2015, 13:37
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΜΗ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ. ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 4, ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 47. Ο εμπαιγμός και οι συκοφαντίες που υφίστανται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής είναι άνευ προηγουμένου, τόσο από συναδέλφους με δικαίωμα συμμετοχής στη Γενική (μόνο) εκπαίδευση - και λέω μόνο διότι εξυπακούεται ότι ΚΑΙ εμείς έχουμε πλήρη δικαιώματα διδασκαλίας στη Γενική εκπαίδευση - όσο και από το Υπουργείο Παιδείας. Σε ότι αφορά τους συναδέλφους της Γενικής (μόνο) εκπαίδευσης, ισχυρίζονται ότι: 1) αποκτήσαμε δικαίωμα συμμετοχής στην Ειδική Αγωγή με κάτι "λίγες" (απαξιωτικά) ώρες "αγορασμένων" σεμιναρίων, καθώς και με "αγορασμένα" Μεταπτυχιακά. Απάντηση: Οι φορείς των σεμιναρίων ήταν πιστοποιημένοι από το επίσημο Κράτος. Τα Μεταπτυχιακά αναγνωρίζονται από τον ΔΟΑΤΑΠ (επίσημο φορέα του Κράτους), εκτός και αν ο ΔΟΑΤΑΠ συμμετέχει σε παράνομη επιχείρηση "ξεπλύματος" εξαγορασμένων τίτλων και δεν το έχουμε καταλάβει. Επίσης, από πότε τα δίδακτρα θεωρούνται "εξαγορά"; Διότι τότε παγκοσμίως γίνεται όργιο εξαγοράς τίτλων. Εν πάσει περιπτώσει, ο χαρακτηρισμός των Μεταπτυχιακών ως (συλλήβδην) εξαγορασμένων αποτελεί συκοφαντική δυσφήμιση και επισύρει ποινές, ιδίως όταν αυτός ο χαρακτηρισμός εκφέρεται από Συλλόγους άλλων εκπαιδευτικών οι οποίοι αποτελούν και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ). Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής δεν έχουν καμία υποχρέωση να κάνουν τους ντετέκτιβ και οι οποιεσδήποτε κατηγορίες πρέπει να συνοδεύονται από στοιχεία και επίσημες καταγγελίες. Για να τελειώνει επιτέλους αυτό το παραμύθι. 2) χρησιμοποιούμε, λένε, την Ειδική Αγωγή ως "όχημα", "δούρειο ίππο" (ή ότι άλλο ευφάνταστο για να τους "φάμε, δήθεν, τις θέσεις τους). Απάντηση: Ποιες θέσεις "τους"; Από πότε τις ιδιοποιήθηκαν και τους ανήκουν δικαιωματικά; Και εμείς τι ακριβώς κάναμε τόσα χρόνια; Όταν λένε ότι αυτοί γυρίζανε ανά την Ελλάδα, εμείς τι κάναμε; Ξέρουν σε ποιους αναφέρονται; Ξέρουν και πότε ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με την Ειδική Αγωγή; Ξέρουν αν έχουμε επιτυχία ΑΣΕΠ ή όχι; Ξέρουν αν αποκτήσαμε ήδη από πριν υπολογίσιμη προϋπηρεσία; Ξέρουν άραγε ότι ανήκουμε στον ίδιο κλάδο ή κατεβήκαμε ως αλεξιπτωτιστές για να "φάμε" τις θέσεις "τους". Ξέρουν πως όταν δεν προσλαμβανόμαστε στην Ειδική αγωγή, προσλαμβανόμαστε και υπηρετούμε δίπλα σε αυτούς στη Γενική Εκπαίδευση και ανήκουμε στον ίδιο Σύλλογο Διδασκόντων; Αλήθεια, όταν προσμετρήθηκε προϋπηρεσία του ΟΑΕΔ στους πίνακες της Γενικής, ήρθαν οι "άλλοι" και τους φάγανε τις θέσεις "τους"; Τι έχουν να πουν όταν προσμετράται στους πίνακες Γενικής η προϋπηρεσία από Εκκλησιαστικά σχολεία ή από Σιβιτανίδειο όπου (παρακαλώ) απαιτείται και Συστατική Επιστολή. Εκεί μάλλον τους πειράζει πάλι, αλλά λένε, "άστους είναι λίγοι αυτοί, δεν πειράζει, με τους άλλους της Ειδικής τι κάνουμε που είναι πολλοί"! 3) λένε (και μάλιστα με διάφορους τόνους ειρωνίας) ότι αφού μας ενδιαφέρει τόσο πολύ η Ειδική Αγωγή να ασχοληθούμε αποκλειστικά με αυτή και με τίποτα άλλο. Απάντηση: Δεν το ξέραμε όταν αποφασίζαμε να διευρύνουμε τα προσόντα, τους ορίζοντες και τις ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ότι θα έπρεπε να ρωτάμε κάποιους "δραγουμάνους" της εκπαίδευσης με ποιο Τομέα θα ασχοληθούμε και για πόσο διάστημα, ανάλογα και με τις αντοχές του καθενός μας. 4) λένε ότι κατατασσόμαστε με διαφορετικά κριτήρια και ότι στον πίνακα της γενικής η κατάταξη γίνεται (ψευδώς) αποκλειστικά με επιτυχία στον ΑΣΕΠ (τον οποίο έχουν αναγάγει σε θεότητα) και ότι παρεμβαίνουν άτομα από την Ειδική με μεγάλες προϋπηρεσίες, χωρίς επιτυχία ΑΣΕΠ και τους προσπερνούν. Απάντηση: η κατάταξη στον πίνακα της Γενικής δεν γίνεται αποκλειστικά με επιτυχία ΑΣΕΠ. Υπάρχουν συνάδελφοι με ήδη τεράστιες προϋπηρεσίες που προσπερνούν ήδη επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Το κριτήριο του ΑΣΕΠ στον πίνακα της Γενικής ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ (καταρχήν) χαρακτήρα, είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ για όσους θέλανε να συμμετέχουν στο διαγωνισμό, καθώς επίσης υφίσταται η επιπρόσθετη αδικία οι νέοι πτυχιούχοι να μην μπορούν να αποκτήσουν επιτυχία στον ΑΣΕΠ γιατί πολύ απλά αυτός δεν διενεργείται. Επιπροσθέτως, η σειρά κατάταξης στους πίνακες της Γενικής επηρεάζεται από Ειδικές κατηγορίες, τρίτεκνους, πολύτεκνους, παιδαγωγική επάρκεια κλπ κλπ. Άρα το έτερο παραμύθι ότι οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ έχουν την "πρωτοκαθεδρία" στους πίνακες Γενικής καταρρίπτεται επίσης. Τέλος, δεν ευθύνονται οι αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής που δεν διενεργήθηκε ποτέ αντίστοιχος διαγωνισμός ΑΣΕΠ για αυτούς. 5) Σε ενδεχόμενο ΣΟΒΑΡΟ, με όλη τη σημασία της λέξης, δικαστικό αγώνα θα διεκδικηθεί μαζί με το συνυπολογισμό της προϋπηρεσίας της Ειδικής στη Γενική εκπαίδευση και η εξίσωση των κριτηρίων μοριοδότησης των δύο πινάκων. ΔΕΝ ΝΟΕΙΤΑΙ για την ίδια θέση του Δημοσίου, με το ίδιο καθηκοντολόγιο, με το ίδιο Μισθολόγιο, με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις και με τον ΙΔΙΟ ΕΡΓΟΔΟΤΗ, να είναι διαφορετικά τα κριτήρια για τους υποψήφιους εργαζόμενους αναπληρωτές. Στην Ειδική Αγωγή, η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου καθώς και ο βαθμός πτυχίου δύνανται να επηρεάσουν τη σειρά κατάταξης του υποψηφίου αναπληρωτή, ενώ στη γενική όχι. Γιατί να μη μετράει και στη Γενική ένα μεταπτυχιακό στην ειδικότητα; Μήπως και αυτό είναι αγορασμένο; Γιατί να μη μετρούν στη Γενική τα μεταπτυχιακά στη ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ; Σας είπε κανείς ότι ΣΧΟΛΕΙΑ ονομάζονται μόνο αυτά της ειδικής αγωγής; Τα άλλα τι είναι; Η Παιδαγωγική επάρκεια θεωρείται απαραίτητο προσόν για έναν εκπαιδευτικό. Η επιμόρφωση σε θέματα Σχολικής Ψυχολογίας δεν θεωρείται; Στην Ειδική Αγωγή, τα κοινωνικά κριτήρια μοριοδοτούνται και επηρεάζουν τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων, ενώ στη Γενική δίνεται ποσόστωση επί των προσλήψεων. Στην Ειδική Αγωγή εφαρμόστηκε με πυγμή το δόγμα της "ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ" εισάγοντας ολοένα και περισσότερα κριτήρια και προσόντα που έπρεπε να πληροί κάποιος προκειμένου απλά και μόνο να μπορεί να συμμετέχει στους πίνακες με αξιώσεις. Το δόγμα της "Δια βίου Μάθησης" πήγε "περίπατο" για τους συναδέλφους της Γενικής εκπαίδευσης που έχουν εφησυχάσει στην κατοχή και μόνο του βασικού πτυχίου τους. Αυτό και μόνο καταστρατηγεί την Αρχή της Ισονομίας και της Ισοπολιτείας απέναντι στους υποψηφίους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Και εδώ μπαίνει ο εμπαιγμός από πλευράς του Κράτους. Διότι όλα αυτά εφαρμόστηκαν κατά διαστήματα στην Ειδική Αγωγή κατόπιν πιέσεων μικροσυμφεροντολογικών ομάδων και συγκεκριμένων κλάδων, ενώ το καθεστώς σύνταξης και μοριοδότησης των Πινάκων της Γενικής κρατάει τη σκούφια του από την εποχή του Γεράσιμου Αρσένη και ουδέποτε τροποποιήθηκε. Υφιστάμεθα τεράστιο εμπαιγμό διότι ενώ επενδύουμε κόπο και χρήμα για να αυξήσουμε τα προσόντα μας, δεν προλαβαίνουμε να ολοκληρώσουμε μια ενέργεια ακολουθώντας τη Νομοθεσία, και αυτή αλλάζει με την ταχύτητα του φωτός, ανάλογα με τις πολύ συχνές πλέον εναλλαγές των Υπουργών. Τη μία τα μεταπτυχιακά προτάσσονται, αλλά μέχρι να τα τελειώσεις δεν προτάσσονται και μοριοδοτούνται. Τη μία προηγούνται οι γονείς ΑΜΕΑ, την άλλη μοριοδοτούνται. Τη μία μετράνε τα σεμινάρια, την άλλη καταργούνται (από το 2010 και μετά). Τη μία μετράνε οι κύκλοι της νοηματικής, την άλλη θέλει αποκλειστικά επάρκεια. Τη μία έχεις δικαίωμα επιλογής του Τομέα που θα υπηρετήσεις, την άλλη διαγράφεσαι από τον άλλο πίνακα. Από πού να ξεκινήσει και που να τελειώσει κανείς! (Ενώ οι πίνακες της Γενικής ίδιοι και απαράλλακτοι ακολουθούν το μοντέλο Αρσένη! Μη μου τους κύκλους τάραττε!) Και τώρα έχουμε το κερασάκι στην τούρτα, όπου μας λένε "αδειάστε μας και τη γωνιά, γιατί ενοχλείτε τα "παιδιά" που επαναπαύτηκαν στο πτυχίο τους! Ε, ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ, και αυτή τη φορά θα πάρει πολλά η "μπάλα" στα δικαστήρια, εάν εκεί θέλετε να αποδοθεί επιτέλους δικαιοσύνη! Από το γκρουπ "Αναπληρωτές καθηγητές ειδικής αγωγής".