Ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα εικοσαετίας των αποφοίτων των Πολυτεχνικών Σχολών ικανοποιείται επιτέλους από τον κ. Υπουργό, και γι' αυτό σύσσωμος ο κλάδος των Μηχανικών τον συγχαίρει για την άρση αυτής της αδικίας, την οποία θα σκιαγραφήσω αναλυτικά παρακάτω. Όλα αυτά τα χρόνια οι προκάτοχοί του αντιμετώπιζαν εχθρικά αυτό το αίτημα.
Είμαι απόφοιτος του Τμήματος ΗΜΜΥ του Ε.Μ.Π. των αρχών της δεκαετίας του 1990. Το τότε πρόγραμμα σπουδών περιλάμβανε, όπως πολύ καλά γνωρίζει ο κ. Υπουργός, 65 μαθήματα και την υποχρέωση εκπόνησης διπλωματικής εργασίας.
Το θεωρητικό υπόβαθρο που αποκτά ο φοιτητής του Ε.Μ.Π. στα δύο πρώτα χρόνια των σπουδών του συγκρίνεται μόνο με Π.Σ. γερμανικών και γαλλικών πολυτεχνικών σχολών 5ετους φοίτησης και είναι απαράμιλλο. Αν ενθυμούμαι καλώς, διδαχθήκαμε 8 μαθήματα της Μαθηματικής Επιστήμης (Μαθηματική Ανάλυση Ι και ΙΙ, Γραμμική Άλγεβρα, Θεωρία Πιθανοτήτων, Αριθμητική Ανάλυση, Διαφορικές Εξισώσεις, Μιγαδική Ανάλυση & Μερικές Διαφορικές, Στατιστική) και 4 μαθήματα της Φυσικής Επιστήμης (Μηχανική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Κυματική&Κβαντική Φυσική, Δομή της Ύλης), τα οποία είχαν ιδιαίτερες απαιτήσεις και πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Είναι λοιπόν απλά ουτοπικό να θεωρείται ένα τέτοιο Π.Σ. ισότιμο με το πτυχίο B.Eng. που λαμβάνει κάποιος στο Ην. Βασίλειο, όπου το Π.Σ. περιλαμβάνει κάποια στοιχεία μόνο της Μαθηματικής Ανάλυσης Ι και της Θεωρίας Πιθανοτήτων.
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα μαθήματα εξειδίκευσης, τα οποία ο φοιτητής του Ε.Μ.Π. διδάσκεται πλήρως με την εκτεταμένη, συνοδευτική και άρτια εργαστηριακή εκπαίδευση. Αντιθέτως ο συνάδελφός του, απόφοιτος ενός B.Eng, τα έχει διδαχθεί περιληπτικά, επιδερμικά και απλοποιημένα, ελλείψει θεωρητικού υποβάθρου.
Τα ανωτέρω συμπεράσματά μου δεν είναι αυθαίρετα. Απέκτησα το διδακτορικό μου δίπλωμα σε ένα από τα καλύτερα Βρετανικά Πανεπιστήμια και είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω από κοντά την δομή ενός B.Εng., στο οποίο παράλληλα δίδαξα ως εργαστηριακός συνεργάτης.
Πληροφορώ τους επικριτές του Νομοσχεδίου, ότι στο Ην. Βασίλειο παρέχεται δίπλωμα M.Eng. (Master in Engineering) κατόπιν 4ετούς φοίτησης! Επομένως η αναγνώριση των πτυχίων μας ως ΜΔΕ είναι το αυτονόητο.
Θα ήθελα τέλος να ρωτήσω τον κ. Υπουργό το εξής: Θα εξειδικευτεί το αντικείμενο των ΜΔΕ των Τμημάτων 5ετούς φοίτησης με κάποια ΚΥΑ;
Ένα πάγιο και δίκαιο αίτημα εικοσαετίας των αποφοίτων των Πολυτεχνικών Σχολών ικανοποιείται επιτέλους από τον κ. Υπουργό, και γι' αυτό σύσσωμος ο κλάδος των Μηχανικών τον συγχαίρει για την άρση αυτής της αδικίας, την οποία θα σκιαγραφήσω αναλυτικά παρακάτω. Όλα αυτά τα χρόνια οι προκάτοχοί του αντιμετώπιζαν εχθρικά αυτό το αίτημα. Είμαι απόφοιτος του Τμήματος ΗΜΜΥ του Ε.Μ.Π. των αρχών της δεκαετίας του 1990. Το τότε πρόγραμμα σπουδών περιλάμβανε, όπως πολύ καλά γνωρίζει ο κ. Υπουργός, 65 μαθήματα και την υποχρέωση εκπόνησης διπλωματικής εργασίας. Το θεωρητικό υπόβαθρο που αποκτά ο φοιτητής του Ε.Μ.Π. στα δύο πρώτα χρόνια των σπουδών του συγκρίνεται μόνο με Π.Σ. γερμανικών και γαλλικών πολυτεχνικών σχολών 5ετους φοίτησης και είναι απαράμιλλο. Αν ενθυμούμαι καλώς, διδαχθήκαμε 8 μαθήματα της Μαθηματικής Επιστήμης (Μαθηματική Ανάλυση Ι και ΙΙ, Γραμμική Άλγεβρα, Θεωρία Πιθανοτήτων, Αριθμητική Ανάλυση, Διαφορικές Εξισώσεις, Μιγαδική Ανάλυση & Μερικές Διαφορικές, Στατιστική) και 4 μαθήματα της Φυσικής Επιστήμης (Μηχανική, Ηλεκτρομαγνητισμός, Κυματική&Κβαντική Φυσική, Δομή της Ύλης), τα οποία είχαν ιδιαίτερες απαιτήσεις και πολύ μεγάλο βαθμό δυσκολίας. Είναι λοιπόν απλά ουτοπικό να θεωρείται ένα τέτοιο Π.Σ. ισότιμο με το πτυχίο B.Eng. που λαμβάνει κάποιος στο Ην. Βασίλειο, όπου το Π.Σ. περιλαμβάνει κάποια στοιχεία μόνο της Μαθηματικής Ανάλυσης Ι και της Θεωρίας Πιθανοτήτων. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στα μαθήματα εξειδίκευσης, τα οποία ο φοιτητής του Ε.Μ.Π. διδάσκεται πλήρως με την εκτεταμένη, συνοδευτική και άρτια εργαστηριακή εκπαίδευση. Αντιθέτως ο συνάδελφός του, απόφοιτος ενός B.Eng, τα έχει διδαχθεί περιληπτικά, επιδερμικά και απλοποιημένα, ελλείψει θεωρητικού υποβάθρου. Τα ανωτέρω συμπεράσματά μου δεν είναι αυθαίρετα. Απέκτησα το διδακτορικό μου δίπλωμα σε ένα από τα καλύτερα Βρετανικά Πανεπιστήμια και είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω από κοντά την δομή ενός B.Εng., στο οποίο παράλληλα δίδαξα ως εργαστηριακός συνεργάτης. Πληροφορώ τους επικριτές του Νομοσχεδίου, ότι στο Ην. Βασίλειο παρέχεται δίπλωμα M.Eng. (Master in Engineering) κατόπιν 4ετούς φοίτησης! Επομένως η αναγνώριση των πτυχίων μας ως ΜΔΕ είναι το αυτονόητο. Θα ήθελα τέλος να ρωτήσω τον κ. Υπουργό το εξής: Θα εξειδικευτεί το αντικείμενο των ΜΔΕ των Τμημάτων 5ετούς φοίτησης με κάποια ΚΥΑ;