Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Ν. Αχαϊας, πρόεδρος: Παπαλεξίου Γιώργος | 3 Δεκεμβρίου 2009, 11:18
Οι γονείς της Αχαϊας απο χρόνια είχαμε συνειδητοποιήσει τον σπουδαίο ρόλο που έχουν στην Εκπαιδευτική διαδικασία οι διευθυντές σχολείων και γενικότερα τα στελέχη Εκπαίδευσης. Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων έχει διαμορφώσει μια πρόταση για την αλλαγή του Εκπαιδευτικού μας συστήματος και μια σειρά προτάσεων, μεταξύ των οποίων είναι και η δημιουργία σχολής στελεχών εκπαίδευσης. Οι προτάσεις μας υπάρχουν στο site της ομοσπονδίας (http://achaia-goneis.blogspot.com/). Τις προτάσεις αυτές έχουμε καταθέσει στο διάλογο παιδείας και φυσικά στις ημερίδες και διημερίδες παιδείας που έχουμε κατά καιρούς διοργανώσει. Προφανώς η υοθέτηση της πρότασης αυτής απο την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, δεν χρειάζεται να πούμε πόσο μας χαροποιεί. Για την υλοποίηση της πρότασης αυτής εκτιμούμε ότι συντονισμένα πρέπει να καθοριστούν και να τρέξουν γρήγορα τα τρία παρακάτω στάδια. 1. Ποιοί εκπαιδευτικοί θα έχουν το δικαίωμα να κάνουν αίτηση για να παρακολουθήσουν τη σχολή επιμόρφωσης. Προτάσεις: Οι γονείς εκτιμούμε ότι επειδή οι εκπαιδευτικοί σήμερα διορίζονται σε μεγάλη ηλικία (για να μην αποκλείονται παραγωγικές ηλικίες), επειδή η εμπειρία είναι σημαντικός παράγοντας, όμως,επειδή ένας εκπαιδευτικός με πολλά χρόνια υπηρεσίας, ίσως έχει βαλτωθεί, ίσως έχει αποκτήσει ¨δημοσιουπαλληλική νοοτροπία¨, θα πρέπει να έχουν δικαίωμα αίτησης όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχουν τον βαθμό Α. Εάν οι αιτήσεις είναι πάρα πολλές στην διαδικασία επιλογής να προσμετρώνται και τα άλλα τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, κλπ). Δεν θα αναφερθούμε εκτενώς σε αυτά, ήδη έχουν λεχτεί πολλά. Σχόλιο: Δεν πρέπει να θεωρείται προσόν η τυχόν συνδικαλιστική δράση, όχι γιατί δεν είναι σημαντικό, αλλά το πρώτο που έχει ως στόχο η πρόταση αυτή είναι να ξεφύγουμε απο τον κοματισμό, που επικρατεί σήμερα. 2. Φορέας υλοποίησης του προγράμματος επιμόρφωσης - μαθήματα -αξιολόγηση. Εκτιμούμε ότι εκτός από τα μαθήματα που θα αφορούν στη διοίκηση σχολικών μονάδων (διαχείρηση ενηλίκων –ανηλίκων, συνεργασία με φορείς), τη νομοθεσία, αρμοδιότητες κλπ, θα πρέπει να υποβάλλονται σε ψυχοδιαγνωστικά τεστ και να κρίνεται η καταλληλότητά τους – δεν μπορεί να είναι διευθυντές άτομα με ψυχικές διαταραχές. Εκτιμούμε ότι είναι σημαντικό, να ελέγχεται και η ικανότητα διοίκησης, η ικανότητα λήψης αποφάσεων κλπ. 3. Αποφοίτηση - πιστοποίηση ικανότητας διοίκησης Όσοι αποφοιτούν θα έχουν επάρκεια διοίκησης. Η τοποθέτησή τους θα γίνεται με κάποια άλλα κριτήρια, που θα αφορούν προσωπικές επιλογές, τόπο κατοικίας, βαθμό αποφοίτησης, χρόνια υπηρεσίας, κλπ Επειδή εκτιμούμε ότι το θέμα επείγει,έτσι, θα πρέπει άμεσα να ζητηθεί να δηλώσουν συμμετοχή στο πρόγραμμα, όσοι έχουν τα προσόντα και φυσικά όσοι θέλουν, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η επιλογή των πρώτων που θα επιμορφωθούν . Χρειάζεται χρονοδιάγραμμα, σε σχέση με το πότε θα είναι έτοιμος ο φορέας που θα υλοποιήσει το πρόγραμμα, πόσοι μπορούν να επιμορφωθούν, πόσους διευθυντές έχει άμεσα ανάγκη η εκπαίδευση, πότε θα πρέπει να αναλάβουν υπηρεσία. με τιμή Γιώργος Παπαλεξίου Πρόεδρος Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Ν. Αχαϊας