Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ «Ο Εμμ. Παπάς» | 23 Ιουνίου 2015, 18:21
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ «Ο Εμμ. Παπάς» Θέμα: «Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50» Ο Σύλλογός μας μετά από συνάντησή του με αναπληρωτές συναδέλφους ειδικοτήτων ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 που έχουν υπηρετήσει μέχρι τώρα τόσο σε δομές της Γενικής Αγωγής, όσο και σε δομές της Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, μεταφέρει τις διαμαρτυρίες τους για την τροπολογία που τους αφορά στο υπό ψήφιση Σ/Ν. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5 στο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου, διαχωρίζεται και δεν αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 της Ειδικής Αγωγής στη Γενική από το 2010 και μετά, για το διορισμό τους ως αναπληρωτές για τη νέα σχολική χρονιά. Αυτό αποτελεί αδικία για τους συναδέλφους αναπληρωτές που κατέχουν πτυχίο Γενικής Αγωγής και επιπλέον μεταπτυχιακό ή σεμινάριο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως προσόν διορισμού σε σχολεία στην Ειδική Αγωγή. Κλήθηκαν να υπηρετήσουν και σε δομές της Ειδικής Αγωγής (π.χ. Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης), καλύπτοντας κενά που δεν ήταν δυνατό να καλυφθούν από άτομα της Ειδικής Αγωγής ΠΕ 71 και ΠΕ 61 λόγω εξάντλησης των πινάκων. Η προτίμησή τους αυτή μπορεί πολλές φορές να μην ήταν επιλογή τους, αλλά για διάφορους λόγους- κυρίως βιοποριστικούς- καλύπτοντας πάντα για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Προσδοκούμε από τους υπεύθυνους του Υπουργείου Παιδείας μίας αριστερής ριζοσπαστικής κυβέρνησης να δείξουν ευαισθησία στη συνταγματική και δημοκρατική νομιμότητα και να μην υποκύψουν σε ανθρωπαφαγικούς συντεχνιασμούς που διαμέσου μίας λανθάνουσας ιδεολογίας συντηρούν τον σχολικό και κοινωνικό αποκλεισμό, και απαιτούμε μια δημοκρατική στάση στη διαχείριση των διορισμών αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που να συνδέεται καθοριστικά με την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα μας. Για να πάρει λοιπόν ουσιαστικό περιεχόμενο η μετονομασία της «ειδικής αγωγής» σε «ειδικής εκπαίδευση» και κυρίως προκειμένου η χώρα μας να διασφαλίσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα ένταξης/συμπερίληψης, όπως η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Αναπήρων επιβάλλει, είναι απαραίτητη συνταγματική προϋπόθεση η εισαγωγή νομοθετικής ρύθμισης που να κατοχυρώνει την προϋπηρεσία δασκάλων και νηπιαγωγών ανεξαρτήτως αν υπηρετούν σε θέσεις ειδικής ή γενικής αγωγής. Η διαφύλαξη και η ενίσχυση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης (ο οποίος είναι σαφής στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του νόμου 3699/2008) καθώς και η προώθηση ρυθμίσεων που αίρουν τα εμπόδια προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί υποχρέωση του κράτους. Και η δημιουργία, αλλά και η διατήρηση οποιουδήποτε χάσματος και διάκρισης μεταξύ ειδικής- γενικής αγωγής σε όλα τα επίπεδα (μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων) αποτελεί σαφή παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ισότιμη εκπαίδευση, καθώς είναι τα προβλήματα ερευνητικής τεκμηρίωσης της χρησιμότητας μίας τέτοιας διάκρισης και του ρόλου της διάκρισης αυτής στη αναπαραγωγή κοινωνικών ανισοτήτων που κατέστησαν την απομάκρυνση από το μοντέλο της ειδικής αγωγής και τη στροφή προς τη συμπερίληψη επιτακτική ανάγκη. Τέλος, η διάκριση αυτή της ειδικής-γενικής που σύμφωνα με φήμες επιχειρείται στο πολυνομοσχέδιο, δεν στηρίζεται επουδενί σε μια λογική επιχειρηματολογία, και καταπατά ολοφάνερα τα εργασιακά/επαγγελματικά δικαιώματα μιας μερίδας εκπαιδευτικών κατόχων βασικού πτυχίου παιδαγωγικών τμημάτων και επιπλέον μεταπτυχιακού ή /-ων ή ακόμα και διδακτορικού τίτλου σπουδών στην εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια πρόσφεραν εκπαιδευτική υποστήριξη στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε δημόσιες δομές του Υπουργείου Παιδείας και μάλιστα ακόμη και μέσα στα σχολεία Γενικής Αγωγής (π.χ. Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης). Μία τέτοιου είδους διάκριση σε συνδυασμό με την Υπουργική Απόφαση με αριθ. 128005/Δ2/08-08-2014(ΦΕΚ 2217/23.08.2014 Τ.Β’), η οποία για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2014-2015 δεν εφάρμοσε τα επί σειράς ετών ισχύοντα (κοινά με τα κριτήρια για τις υπηρεσιακές μεταβολές των μονίμων), και από τον νόμο 3699/2008 προβλεπόμενα, κριτήρια για την πρόσληψη των αναπληρωτών ειδικής αγωγής, αποτελεί κίνηση πλήρους αποκλεισμού των νηπιαγωγών και δασκάλων ΠΕ70.50 πε60.50 τόσο από την ειδική όσο και από την γενική εκπαίδευση. Οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης αλλά και το πρόβλημα της αδιοριστίας συγκεκριμένων κλάδων εκπαιδευτικών και σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζονται με τον επαγγελματικό αφανισμό δασκάλων και νηπιαγωγών πλήρως εξειδικευμένων για τις ανάγκες της ένταξης/συμπερίληψης, όπως αυτή ορίζεται και περιγράφεται από τα σχετικά κείμενα της UNESCO. Ζητούμε: την απόσυρση της συγκεκριμένης παραγράφου την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των συναδέλφων αναπληρωτών στη Γενική Αγωγή συνολικά για όλα τα χρόνια που υπηρέτησαν από το 2010 μέχρι σήμερα δικαιοσύνη και ίση μεταχείριση. Καλούμε τους συναδέλφους αναπληρωτές, χωρίς διαχωρισμούς, να πλαισιώσουν τους τοπικούς συλλόγους, συμμετέχοντας όσο το δυνατό πιο ενεργά μαζί με τους υπόλοιπους συναδέλφους, με τους οποίους δεν τους χωρίζει τίποτα, ισχυροποιώντας μ’ αυτό τον τρόπο την δύναμη του συνδικαλιστικού μας φορέα. Μόνο με συμμετοχή σε συλλογικές προσπάθειες μπορούμε να αποτελέσουμε παράγοντα αλλαγής και ρύθμισης των γεγονότων. ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΤΡΙΚΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΠΕΡΜΠΕΡΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ