Στην παρ. 1.7 προβλέπεται η εκλογή Προέδρου - Αν. Προέδρου του Τμήματος με ... καθολική ψηφοφορία. Το συγκεκριμένο άρθρο δεν αποτελεί εφαρμογή της δημοκρατικής αρχής, καθώς η μαζική ψηφοφορία είναι εντελώς σχηματική για τους κάτωθι λόγους:
1. Η συμμετοχή του συνόλου των φοιτητών δεν είναι εφικτή αφού συνήθως υπάρχει αδιαφορία για τέτοιους θεσμούς και τελικά αυτοί που θα ψηφίσουν θα είναι οι οργανωμένοι σε παρατάξεις μαζικά κατευθυνόμενοι (όπως έχει αποδείξει η εμπειρία σε διαδικασίες ψηφοφορίας για πρυτάνεις).
2. Αν πχ. οι εκλογές γίνουν Οκτώβριο ποιο το νόημα συμμετοχής των πρωτοετών φοιτητών που ακόμη δεν έχουν καμιά επαφή με το παν/μιο;
3. Η μαζική, οργανωμένη φοιτητική ψήφος είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μορφές συναλλαγής με υποψηφίους, κάτι που -υποθέτω- δεν αποτελεί επιδίωξη του νόμου.
4. Φοιτητές που ολοκλήρωσαν τον κύκλο σπουδών τους και απλώς χρωστούν μαθήματα, με ποιο σκεπτικό θα μπορούν να ψηφίσουν και να επηρεάσουν τις εξελίξεις σε ένα τμήμα του οποίου μόνο τυπικά αποτελούν μέλη;
5. Ακόμη και αν γίνει δεκτό ότι είναι θεμιτή η καθολική ψηφοφορία αυτή μπορεί να είναι εφικτή μόνο μέσω ηλεκτρονικής ψήφου, καθώς μεγάλος αριθμός φοιτητών δεν διαμένει στην έδρα του τμήματος και δεν υπάρχει περίπτωση να μεταβεί προκειμένου να ψηφίσει πρόεδρο. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, η καθολικότητα είναι σχηματική και εξυπηρετεί μόνο τις προαναφερθείσες πελατειακές σχέσεις.
Εκτιμώ ότι, για τους ανωτέρω λόγους, θα πρέπει το εκλεκτορικό σώμα να περιορίζεται σε σύνθεση αντίοσχοιχη μ'αυτήν της ΓΣ, έτσι ώστε τον κύριο λόγο να έχουν τα μέλη ΔΕΠ και η διαδικασία να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επιρρεπής σε συναλλαγές.
Στην παρ. 1.7 προβλέπεται η εκλογή Προέδρου - Αν. Προέδρου του Τμήματος με ... καθολική ψηφοφορία. Το συγκεκριμένο άρθρο δεν αποτελεί εφαρμογή της δημοκρατικής αρχής, καθώς η μαζική ψηφοφορία είναι εντελώς σχηματική για τους κάτωθι λόγους: 1. Η συμμετοχή του συνόλου των φοιτητών δεν είναι εφικτή αφού συνήθως υπάρχει αδιαφορία για τέτοιους θεσμούς και τελικά αυτοί που θα ψηφίσουν θα είναι οι οργανωμένοι σε παρατάξεις μαζικά κατευθυνόμενοι (όπως έχει αποδείξει η εμπειρία σε διαδικασίες ψηφοφορίας για πρυτάνεις). 2. Αν πχ. οι εκλογές γίνουν Οκτώβριο ποιο το νόημα συμμετοχής των πρωτοετών φοιτητών που ακόμη δεν έχουν καμιά επαφή με το παν/μιο; 3. Η μαζική, οργανωμένη φοιτητική ψήφος είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε μορφές συναλλαγής με υποψηφίους, κάτι που -υποθέτω- δεν αποτελεί επιδίωξη του νόμου. 4. Φοιτητές που ολοκλήρωσαν τον κύκλο σπουδών τους και απλώς χρωστούν μαθήματα, με ποιο σκεπτικό θα μπορούν να ψηφίσουν και να επηρεάσουν τις εξελίξεις σε ένα τμήμα του οποίου μόνο τυπικά αποτελούν μέλη; 5. Ακόμη και αν γίνει δεκτό ότι είναι θεμιτή η καθολική ψηφοφορία αυτή μπορεί να είναι εφικτή μόνο μέσω ηλεκτρονικής ψήφου, καθώς μεγάλος αριθμός φοιτητών δεν διαμένει στην έδρα του τμήματος και δεν υπάρχει περίπτωση να μεταβεί προκειμένου να ψηφίσει πρόεδρο. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, η καθολικότητα είναι σχηματική και εξυπηρετεί μόνο τις προαναφερθείσες πελατειακές σχέσεις. Εκτιμώ ότι, για τους ανωτέρω λόγους, θα πρέπει το εκλεκτορικό σώμα να περιορίζεται σε σύνθεση αντίοσχοιχη μ'αυτήν της ΓΣ, έτσι ώστε τον κύριο λόγο να έχουν τα μέλη ΔΕΠ και η διαδικασία να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επιρρεπής σε συναλλαγές.