Απουσιάζει από το Ν/Σ κάθε αναφορά στις βιβλιοθήκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των ερευνητικών κέντρων, οι οποίες, τουλάχιστον για το χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης και για το χώρο της έρευνας πρέπει να αποτελούν υποχρεωτικό θεσμό που υποστηρίζεται και προστατεύεται από την Πολιτεία. Οι βιβλιοθήκες αυτές έχουν διακριτούς ρόλους και δεν υποκαθίστανται από άλλες υπηρεσίες, πράγμα που συμβαίνει εξάλλου σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα με προβλήματα όμως.
Όσον αφορά δε τις βιβλιοθήκες του ΟΠΕΒ καθώς και τις σχολικές βιβλιοθήκες, των οποίων οι αρμοδιότητες περνούν στους αντίστοιχους δήμους (όπως ήδη προβλέπεται από το Ν/Σ για τις πρώτες) ή θα μπορούσαν να περάσουν στους δήμους (για τις δεύτερες), χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι αποτελούν τμήμα της δημοτικής βιβλιοθήκης, αλλά με πρόγραμμα και στελέχωση για το ειδικό κοινό στο οποίο απευθύνονται (παιδιά και σχολεία) και τον ειδικό ρόλο που δεν πρέπει να χάσουν ή/και πρέπει να έχουν.
Απουσιάζει από το Ν/Σ κάθε αναφορά στις βιβλιοθήκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των ερευνητικών κέντρων, οι οποίες, τουλάχιστον για το χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης και για το χώρο της έρευνας πρέπει να αποτελούν υποχρεωτικό θεσμό που υποστηρίζεται και προστατεύεται από την Πολιτεία. Οι βιβλιοθήκες αυτές έχουν διακριτούς ρόλους και δεν υποκαθίστανται από άλλες υπηρεσίες, πράγμα που συμβαίνει εξάλλου σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην Ελλάδα με προβλήματα όμως. Όσον αφορά δε τις βιβλιοθήκες του ΟΠΕΒ καθώς και τις σχολικές βιβλιοθήκες, των οποίων οι αρμοδιότητες περνούν στους αντίστοιχους δήμους (όπως ήδη προβλέπεται από το Ν/Σ για τις πρώτες) ή θα μπορούσαν να περάσουν στους δήμους (για τις δεύτερες), χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι αποτελούν τμήμα της δημοτικής βιβλιοθήκης, αλλά με πρόγραμμα και στελέχωση για το ειδικό κοινό στο οποίο απευθύνονται (παιδιά και σχολεία) και τον ειδικό ρόλο που δεν πρέπει να χάσουν ή/και πρέπει να έχουν.