Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 51: Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ματίνα | 24 Ιουνίου 2015, 08:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τις μεταθέσεις των ειδικοτήτων μουσικής στα Μουσικά Σχολεία της χώρας απαιτείται να αλλάξει τώρα η απαράδεκτη εγκύκλιος. Για χρόνια ολόκληρα με τις ευλογίες των καλλιτεχνικών επιτροπών δεν έχουν καθοριστεί αντικειμενικά κριτήρια με θέσπιση και ορισμό μορίων για το σύνολο των προσόντων. Αντιθέτως επικρατεί η άποψη μιας επιτροπής η οποία βασιζόμενη σε ασάφειες της εγκυκλίου διορίζει αυτούς που θέλει. Η συγκεκριμένη εγκύκλιος εξυπηρετεί κυρίως συμφέροντα των ιδιωτικών ωδείων και πάντα ως κύριο μέλημα της είναι τα πτυχία των αδιαβάθμητων Ωδείων και όχι τα Πανεπιστημιακά. Αποτέλεσμα είναι ικανότατοι μουσικοί με πολυετής σπουδές τόσο στα Ωδεία της χώρας όσο και στο εξωτερικό να αποκλείονται από τις μεταθέσεις. Συγκεκριμένα: 1. Στα αποτελέσματα των μεταθέσεων των μουσικών ειδικοτήτων δεν αναγράφεται πουθενά τα προσόντα όσων ικανοποιήθηκαν οι μεταθέσεις και τα αντίστοιχα μόριά τους. Δεν αναγράφεται καν εάν είναι ΠΕ ή ΤΕ. 2. Πρωτοφανές για τις μεταθέσεις στα Μουσικά Σχολεία δεν έχει δοθεί καμία απολύτως διευκρίνηση στην εγκύκλιο για τη μοριοδότηση κάθε πτυχίου που καταθέτει κάθε υποψήφιος, τα λοιπά προσόντα όπως οι δημοσιευσεις, τα βραβεία σε Μουσικούς διαγωνισμούς, η συμμετοχή σε σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Όλα αυτά λοιπόν δεν μπορούν να δώσουν αντικειμενικά αποτελέσματα στις μεταθέσεις. 3. Η εκγύκλιος όπως λειτουργεί τόσα χρόνια και με αυτά που ζητάει δίνει αυθαίρετη δύναμη επιλογής στην καλλιτεχνική επιτροπή η οποία αποφασίζει ποιος μετατίθεται και ποιος όχι. 4. Στην εγκύκλιο ξεκάθαρα απαιτούνται προσόντα τα οποία έχουν αποκτηθεί στα Ελληνικά Ωδεία τα οποία είναι αδιαβάθηματα. 4. Ως προαπαιτούμενα προσόντα για την αποδοχή της αίτησης μετάθεσης στα Μουσικά Σχολεία υπάρχει ως απαιτούμενο η παρακάτω ασάφεια: «Τεκμηριωμένη ενασχόληση με το προς διδασκαλία μάθημα τουλάχιστον πέντε ετών”. Τι εννοείται ακριβώς με τον όρο "ενασχόληση" και πως αυτό μπορεί να τεκμηριωθεί για να γίνει αποδεκτό από την καλλιτεχνική επιτροπη. Θα σας απαντήσω: εάν εξαιρέσουμε την εθελοντική εργασία την οποία όλοι έχουμε προσφέρει κατα καιρούς σε οργανισμούς και όπου μας ζητήθηκε (και για την οποία δεν έχουμε σχεδόν πάντα κάποια τεκμιρίωση), η τεκμηριωμένη ενασχόληση μπορεί να προέλθει από την εργασία στα Μουσικά Σχολεία (στα οποία όμως δεν μας παίρνουν γιατί πρέπει από πριν να έχουμε αυτή την ενασχόληση) ή από τα ιδιωτικά Ωδεία της χώρας. Το συμπέρασμα είναι για άλλη μία φορά ότι οι μεταθέσεις στο Δημόσιο Σχολείο έχουν ως προαπαιτούμενο προσόν την εργασία στην ιδιωτική και μάλιστα στην αδιαβάθμητη ιδιωτική μουσική εκπαιδευση της χώρας. Αυτή η πρόταση είναι απολύτως αυθαίρετη και θα έπρεπε να καταργηθεί γιατί όλοι αποδεικνυουμε τόσο με τις σπουδές μας όσο και με τη γενικότερη δράση και την παιδαγωγική μας επάρκεια ότι έχουμε τα προσόντα για αυτές τις θέσεις. Μπορεί με αυτή την ασάφεια της εγκυκλίου να ακυρωθεί ένας κάτοχος Πανεπιστημιακού Πτυχίου και να προτιμηθεί κάποιος ο οποίος απλά έχει αυτή την τεκμηριωμένη ενασχόληση όπως η καλλιτεχνική επιτροπή ορίζει. 6. Η ύπαρξη της καλλιτεχνικής επιτροπής κάνει από μόνο του μη αντικειμενικά τα κριτήρια επιλογής των μουσικών και θα ήταν εύλογη η κατάργησή της. Παρακαλώ λοιπόν για τη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και προσεχτικά μελετημένης εγκυκλίου μεταθέσεων στα Μουσικά σχολεία. Δεν είναι δυνατόν να καταθέτουμε ένα φάκελο εκατοντάδων σελίδων και στο τέλος να υπερισχύουν οι ασάφειες και οι γνωμοδοτήσεις μιας απολύτως υποκειμενικής καλλιτεχνικής επιτροπής.