Υπάρχουν αρκετά θέματα που μπορούν να σχολιασθούν,θα αναφερθώ στην παρακράτηση απο ελεύθερο επάγγελμα υπέρ του ΕΛΚΕ.
1) Ως οδοντίατρος, μέλος ΕΠ ΤΕΙ Αθήνας, έχουν κουράσει οι συνεχείς εναλλαγές του ποσοστού ,απο το 1997 εως σήμερα, γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι κάθε πρόταση του κράτους επι του θέματος δεν έχει σχέδιο και λογική, δεν εντάσσεται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό αλλά είναι καθαρά εισπρακτική και αποσπασματική.
2) Σε καμμία παρίπτωση αυτή η παρακράτηση δεν αποτελεί ανταποδοτικό τέλος για τον Καθηγητή του ΤΕΙ διότι:1) Ο Καθηγητής ΤΕΙ δεν μπορεί να παρέχει κλινική υπηρεσία στους ασθενείς του στο χώρο των ΤΕΙ, όπως συμβαίνει για τους ιατρούς του ΕΣΥ, στους οποίους δικαίως επιβάλλεται παρακράτηση ως ανταποδοτικό τέλος αφου χρησιμοποιούν τις εγκατατάσεςι του ΕΣΥ, 2) Για την αποκτηση του τίτλου του Επίκουρου, του Αναπληρωτή και του Καθηγητή τίποτα δεν έχει ξοδέψει το ΤΕΙ. Αντίθετα εμείς οι Καθηγητές , για να αποκτήσουμε τον τίτλο, έχουμε ξοδέψει χρήμα και χρόνο που δεν εκτιμάται. Γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο ότι χρήματα πληρώνουμε ακόμα και για την εκπόνηση της έρευνάς μας (αναλώσιμα, πειραματικές διατάξεις, έξοδα δημοσίευσης στα επιστημονικά περιοδικά , έξοδα εκτύπωσης μονογραφιών ή διδακτορικών κ.λ.π), για να αποκτήσουμε τα προσόντα που απαιτούνται χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατίες.
3) Ο φόρος για τους οδοντιάτρους είναι 26% απο το πρώτο ευρώ. Η επιβολή της παρακράτησης αυξάνει αυτό το ποσοστό (πράγμα άδικο), ανεξάρτητα εάν κάποιος το ονομάσει επιπρόσθετο φόρο ή όχι. Επιλέον κατά την πληρωμή των εξόδων του εξοπλισμού ή των αναλωσίμων πληρώνουμε ΦΠΑ 23%. Άρα ειναι άδικο να πληρώνει ο ελεύθερος επαγγελματίας οδοντίατρος , Καθηγητής στο ΤΕΙ, τρεις φορές φόρο: Φόρος εισοδήματος 26%+ΦΠΑ23%(μέσω εξοπλισμού και αναλωσίμων)+παρακράτηση 10%.
4) Η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος, ειναι τυπικό και ουσιαστικό προσόν για τον υποψήφιο Καθηγητή του ΤΕΙ αλλά και του Πανεπιστημίου. Άρα η εφαρμογή μίας παρακράτησης αποθαρρύνει τον Καθηγητή στο να διατηρήσει το ιατρείο του, (ή το γραφείο του εάν πρόκειται για άλλη ειδικότητα) και οδηγεί στην υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αφού αυτή θα παρέχεται απο Καθηγητές χωρίς δεξιότητες και χωρίς εμπειρία κλινικής πράξης ή της επαφής με την παραγωγή. Εκτός και εάν δεν μας ενδιαφέρει η ποιότητα της εκπαίδευσης.
5) Η παρακράτηση ποσοστού 10% επι των ακαθαρίστων εσόδων αποτελεί ανισοπολιτεία ή άνιση μεταχείριση πολιτών. Υπάρχουν για παράδειγμα οι στρατιωτικοί γιατροί οι οποίοι επισης διατηρούν εξωτερικά ιατρεία. Υπάρχει η ομάδα των καθηγητών της Β/θμιας εκπαίδευσης που επίσης ασκούν ελεύθερο επάγγελμα. Δεν θα έπρεπε με το ίδιο σκεπτικό να επιβληθεί και σε αυτές τις ομάδες παρακράτηση; Και εάν το ΤΕΙ ή τα Πανεπιστήμια έχουν ανάγκες που πρέπει να καλύψουν οι Καθηγητές με την παρακράτηση, μήπως δεν έχει ανάγκες ο στρατός ή τα επαγγελματικά λύκεια;
6) Κανείς υποψήφιος Καθηγητής που εκλέγεται σε μονιμη θέση δεν έχει προηγουμένως ενημερωθεί μέσω της προκήρυξης για την ύπαρξη της συγκεκριμένης διάταξης. Οι περισσότεροι ενημερώνονται αφού ορκιστούν και πολύ μετά την ορκομωσία τους. Πολλοί συνάδελφοι παραιτήθηκαν μετά την ορκομωσία τους για αυτόν το λόγο.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η κατάργηση της συγκεκριμενης διάταξης ώς αδικαιολόγητης, άδικης, παράλογης, επιλεκτικής διάταξης που στοχοποιεί συγκεκριμένη ομάδα πολιτών. Εάν παρά όλα αυτά πρέπει να εφαρμοστεί για λόγους που δεν πρέπει εμείς να γνωρίζουμε, τουλάχιστον να είναι μικρότερο ποσοτό (πχ 5%) και επι των καθαρών κερδών. Ούτε η Εφορία δεν φορολογεί τα ακαθάριστα έσοδα. Να ενημερώνεται ο υποψήφιος για την ύπαρξη της διάταξης απο την προκήρυξη.
Υπάρχουν αρκετά θέματα που μπορούν να σχολιασθούν,θα αναφερθώ στην παρακράτηση απο ελεύθερο επάγγελμα υπέρ του ΕΛΚΕ. 1) Ως οδοντίατρος, μέλος ΕΠ ΤΕΙ Αθήνας, έχουν κουράσει οι συνεχείς εναλλαγές του ποσοστού ,απο το 1997 εως σήμερα, γεγονός το οποίο αποδεικνύει ότι κάθε πρόταση του κράτους επι του θέματος δεν έχει σχέδιο και λογική, δεν εντάσσεται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό αλλά είναι καθαρά εισπρακτική και αποσπασματική. 2) Σε καμμία παρίπτωση αυτή η παρακράτηση δεν αποτελεί ανταποδοτικό τέλος για τον Καθηγητή του ΤΕΙ διότι:1) Ο Καθηγητής ΤΕΙ δεν μπορεί να παρέχει κλινική υπηρεσία στους ασθενείς του στο χώρο των ΤΕΙ, όπως συμβαίνει για τους ιατρούς του ΕΣΥ, στους οποίους δικαίως επιβάλλεται παρακράτηση ως ανταποδοτικό τέλος αφου χρησιμοποιούν τις εγκατατάσεςι του ΕΣΥ, 2) Για την αποκτηση του τίτλου του Επίκουρου, του Αναπληρωτή και του Καθηγητή τίποτα δεν έχει ξοδέψει το ΤΕΙ. Αντίθετα εμείς οι Καθηγητές , για να αποκτήσουμε τον τίτλο, έχουμε ξοδέψει χρήμα και χρόνο που δεν εκτιμάται. Γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο ότι χρήματα πληρώνουμε ακόμα και για την εκπόνηση της έρευνάς μας (αναλώσιμα, πειραματικές διατάξεις, έξοδα δημοσίευσης στα επιστημονικά περιοδικά , έξοδα εκτύπωσης μονογραφιών ή διδακτορικών κ.λ.π), για να αποκτήσουμε τα προσόντα που απαιτούνται χωρίς καθυστερήσεις και γραφειοκρατίες. 3) Ο φόρος για τους οδοντιάτρους είναι 26% απο το πρώτο ευρώ. Η επιβολή της παρακράτησης αυξάνει αυτό το ποσοστό (πράγμα άδικο), ανεξάρτητα εάν κάποιος το ονομάσει επιπρόσθετο φόρο ή όχι. Επιλέον κατά την πληρωμή των εξόδων του εξοπλισμού ή των αναλωσίμων πληρώνουμε ΦΠΑ 23%. Άρα ειναι άδικο να πληρώνει ο ελεύθερος επαγγελματίας οδοντίατρος , Καθηγητής στο ΤΕΙ, τρεις φορές φόρο: Φόρος εισοδήματος 26%+ΦΠΑ23%(μέσω εξοπλισμού και αναλωσίμων)+παρακράτηση 10%. 4) Η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος, ειναι τυπικό και ουσιαστικό προσόν για τον υποψήφιο Καθηγητή του ΤΕΙ αλλά και του Πανεπιστημίου. Άρα η εφαρμογή μίας παρακράτησης αποθαρρύνει τον Καθηγητή στο να διατηρήσει το ιατρείο του, (ή το γραφείο του εάν πρόκειται για άλλη ειδικότητα) και οδηγεί στην υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αφού αυτή θα παρέχεται απο Καθηγητές χωρίς δεξιότητες και χωρίς εμπειρία κλινικής πράξης ή της επαφής με την παραγωγή. Εκτός και εάν δεν μας ενδιαφέρει η ποιότητα της εκπαίδευσης. 5) Η παρακράτηση ποσοστού 10% επι των ακαθαρίστων εσόδων αποτελεί ανισοπολιτεία ή άνιση μεταχείριση πολιτών. Υπάρχουν για παράδειγμα οι στρατιωτικοί γιατροί οι οποίοι επισης διατηρούν εξωτερικά ιατρεία. Υπάρχει η ομάδα των καθηγητών της Β/θμιας εκπαίδευσης που επίσης ασκούν ελεύθερο επάγγελμα. Δεν θα έπρεπε με το ίδιο σκεπτικό να επιβληθεί και σε αυτές τις ομάδες παρακράτηση; Και εάν το ΤΕΙ ή τα Πανεπιστήμια έχουν ανάγκες που πρέπει να καλύψουν οι Καθηγητές με την παρακράτηση, μήπως δεν έχει ανάγκες ο στρατός ή τα επαγγελματικά λύκεια; 6) Κανείς υποψήφιος Καθηγητής που εκλέγεται σε μονιμη θέση δεν έχει προηγουμένως ενημερωθεί μέσω της προκήρυξης για την ύπαρξη της συγκεκριμένης διάταξης. Οι περισσότεροι ενημερώνονται αφού ορκιστούν και πολύ μετά την ορκομωσία τους. Πολλοί συνάδελφοι παραιτήθηκαν μετά την ορκομωσία τους για αυτόν το λόγο. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η κατάργηση της συγκεκριμενης διάταξης ώς αδικαιολόγητης, άδικης, παράλογης, επιλεκτικής διάταξης που στοχοποιεί συγκεκριμένη ομάδα πολιτών. Εάν παρά όλα αυτά πρέπει να εφαρμοστεί για λόγους που δεν πρέπει εμείς να γνωρίζουμε, τουλάχιστον να είναι μικρότερο ποσοτό (πχ 5%) και επι των καθαρών κερδών. Ούτε η Εφορία δεν φορολογεί τα ακαθάριστα έσοδα. Να ενημερώνεται ο υποψήφιος για την ύπαρξη της διάταξης απο την προκήρυξη.