@@ο ΜΥΘΟΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ@@
Ο μυθος των επιστημόνων τωρα
Η κυρία Μαρία Ευθυμίου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών.
Το πράγμα ξεκινάει από την ανατροπή των αξιών και των προτεραιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης που προηγούνται της Ανώτατης. Πριν από τριάντα – και πάνω – χρόνια το άλλοτε εντατικό, αυστηρό και απαιτητικό ελληνικό σύστημα Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανατράπηκε.
Στη θέση του υιοθετήθηκε ένα σύστημα χαλαρό, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πολύ λιγότερες ώρες, αποστηθίζουν αντί να σκέπτονται και προάγονται -ανεξαρτήτως απόδοσης και φυσικής παρουσίας στο σχολείο – όλοι συλλήβδην και μάλιστα με υψηλούς βαθμούς. Μετά από αυτό, για να εισέλθουν στο Πανεπιστήμιο, εξετάζονται σε πεπερασμένο αριθμό ορισθέντων θεμάτων που έχουν αποστηθίσει και έτσι επιτυγχάνουν τελικά να εγγραφούν σε κάποιο από τα κατεσπαρμένα ανά τη χώρα εκατοντάδες Τμήματα ΑΕΙ σχεδόν όλοι – «κουτσοί, στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα».
Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι των ελληνικών ΑΕΙ που από δεκαετίες έχουν κληθεί να δουλέψουν με το ανθρώπινο υλικό που προέρχεται από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μοιάζει να έχουν ακόμη συνέλθει και κατατάξει το μέγεθος της αμάθειας που εξ αυτού αντιμετωπίζουν. Κάθε τόσο κάποιος θα αναρωτηθεί μήπως θα έπρεπε να αλλάξουν τα κριτήρια εισαγωγής στα Πανεπιστήμια ή μήπως – με δεδομένες τις διαμορφωμένες πια πραγματικότητες της Μέσης Εκπαίδευσης – τα ελληνικά Πανεπιστήμια θα έπρεπε να οργανώσουν ένα προκαταρκτικό επιπλέον έτος εκπαίδευσης ώστε να διδαχθούν οι νεοεισελθόντες φοιτητές κάποια έστω από τα βασικά που θα έπρεπε ήδη να γνωρίζουν και να αποκτήσουν έναν πρώτο δρόμο κριτικής σκέψης προτού προχωρήσουν για τα περαιτέρω.
Ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έχει συμβεί. Με αποτέλεσμα μπροστά στο μέγεθος της αμάθειας (και στα δεκάδες γραπτά στα οποία αναξιοπρεπώς αναγράφεται το κλασικό «Είναι το τελευταίο μου μάθημα. Σας παρακαλώ, δείξτε επιείκεια» / στους ύποπτα πολλούς φοιτητές που δηλώνουν πως «πάσχουν από δυσλεξία» ώστε να τύχουν ειδικής μεταχείρισης / στις εκτεταμένες αντιγραφές / στα «Γραφεία Υποστήριξης» που παρασιτούν περί τα Πανεπιστήμια συγγράφοντας έναντι αμοιβής από σεμιναριακές εργασίες ως διατριβές) πολλοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να κάνουν – περισσότερο ή λιγότερο – εκπτώσεις στο έργο της πιστοποίησης των γνώσεων των φοιτητών τους. Κάποιοι παραμένουν αταλάντευτα απαιτητικοί δίνοντας, έστω και μοναχικά, το στίγμα της σοβαρότητας στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αλλοι υποφέρουν μεν για την έκπτωση των πραγμάτων αλλά, θεωρώντας την κατάσταση δεδομένη και αθεράπευτη, βάζουν νερό στο κρασί τους προβιβάζοντας – αξίζουν, δεν αξίζουν – τους περισσότερους. Τέλος, άλλοι ούτε υποφέρουν ούτε χολοσκάνε παρά προβιβάζουν – για να ξεμπερδεύουν – όλους ή σχεδόν όλους με το απλό σκεπτικό: «Εγώ θα διορθώσω την κατάσταση; Αμ δε!..»
Το κείμενο που διάβασα παραπάνω βαζω στοίχημα περιγράφει πάρα πολλούς αντιγραφείς που με το περας των "σπουδών" τους βγάινουν στα παράθυρα και μας κάνουνβ μάθημα.
Τα πτυχία της ΙΤΑΛΙΑΣ (δεν λεω για βουλγαρία ρουμανία δεν γνωρίζω προσωπικα) που αγγαλιάζουν ανθρώπους που το λύκειο κατάφεραν να το βγάλουν δυο φορες μετεξεταστέοι στην τελευταία τάξη, περασαν με παννελαδικές?
Τους δίνουν πτυχίο που η αναγνώριση ερχεται-οταν αυτόματα? (οικονομικές σχολές-δικατσα)Αυτοί εδωσαν πανελλαδικές?
Μας μιλάνε πολλοί απο αυτούς εδω μεσα
ΑΥΤΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ?
Τα ΙΕΚ δινουν πανελλαδικές για να πάρουν δίπλωμα, οι οποίες δεν εχουν αμφισβητηθεί για την δυσκολία τους απο κανένα. Τα παοτελέσματα συνταρακτικά. 7-9 στους 100!!!!!! παιρνει πιστοποίηση οταν γινει..
Επειδη όλα τα υπουργεία ειναι στελεχωμένα απο ανθρώπους που πήραν πτυχία χωρίς να περάσουν απο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ και μας μιλάνε αυτοί για τα ΙΕΚ (ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΠΟΤΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ)
μας μιλάνε και κάποιοι άλλοι που περασαν με λευκες κολλες σε σχολές και μιλανε και αυτοί για πανελλαδικές!!!!
Για όλους αυτούς
Κυριε υπουργέ, ιδρυση πανεπιστημιακών ΙΕΚ για συνεχιση των σπουδών το μεγιστο ενα ετος , οχι περασμα στα ΑΕΙ-ΤΕΙ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΙΘΑΝΗ ΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΧΙ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΕ ΤΕΕ -ΤΕΛ ΣΕΚ-ΠΕΚ ΤΕΚ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΣΕ ΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ (ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΧΟΛΗ ΟΔΗΓΩΝ)ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ
@@ο ΜΥΘΟΣ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ@@ Ο μυθος των επιστημόνων τωρα Η κυρία Μαρία Ευθυμίου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Το πράγμα ξεκινάει από την ανατροπή των αξιών και των προτεραιοτήτων σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης που προηγούνται της Ανώτατης. Πριν από τριάντα – και πάνω – χρόνια το άλλοτε εντατικό, αυστηρό και απαιτητικό ελληνικό σύστημα Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανατράπηκε. Στη θέση του υιοθετήθηκε ένα σύστημα χαλαρό, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας πολύ λιγότερες ώρες, αποστηθίζουν αντί να σκέπτονται και προάγονται -ανεξαρτήτως απόδοσης και φυσικής παρουσίας στο σχολείο – όλοι συλλήβδην και μάλιστα με υψηλούς βαθμούς. Μετά από αυτό, για να εισέλθουν στο Πανεπιστήμιο, εξετάζονται σε πεπερασμένο αριθμό ορισθέντων θεμάτων που έχουν αποστηθίσει και έτσι επιτυγχάνουν τελικά να εγγραφούν σε κάποιο από τα κατεσπαρμένα ανά τη χώρα εκατοντάδες Τμήματα ΑΕΙ σχεδόν όλοι – «κουτσοί, στραβοί στον Αγιο Παντελεήμονα». Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι των ελληνικών ΑΕΙ που από δεκαετίες έχουν κληθεί να δουλέψουν με το ανθρώπινο υλικό που προέρχεται από αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μοιάζει να έχουν ακόμη συνέλθει και κατατάξει το μέγεθος της αμάθειας που εξ αυτού αντιμετωπίζουν. Κάθε τόσο κάποιος θα αναρωτηθεί μήπως θα έπρεπε να αλλάξουν τα κριτήρια εισαγωγής στα Πανεπιστήμια ή μήπως – με δεδομένες τις διαμορφωμένες πια πραγματικότητες της Μέσης Εκπαίδευσης – τα ελληνικά Πανεπιστήμια θα έπρεπε να οργανώσουν ένα προκαταρκτικό επιπλέον έτος εκπαίδευσης ώστε να διδαχθούν οι νεοεισελθόντες φοιτητές κάποια έστω από τα βασικά που θα έπρεπε ήδη να γνωρίζουν και να αποκτήσουν έναν πρώτο δρόμο κριτικής σκέψης προτού προχωρήσουν για τα περαιτέρω. Ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έχει συμβεί. Με αποτέλεσμα μπροστά στο μέγεθος της αμάθειας (και στα δεκάδες γραπτά στα οποία αναξιοπρεπώς αναγράφεται το κλασικό «Είναι το τελευταίο μου μάθημα. Σας παρακαλώ, δείξτε επιείκεια» / στους ύποπτα πολλούς φοιτητές που δηλώνουν πως «πάσχουν από δυσλεξία» ώστε να τύχουν ειδικής μεταχείρισης / στις εκτεταμένες αντιγραφές / στα «Γραφεία Υποστήριξης» που παρασιτούν περί τα Πανεπιστήμια συγγράφοντας έναντι αμοιβής από σεμιναριακές εργασίες ως διατριβές) πολλοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να κάνουν – περισσότερο ή λιγότερο – εκπτώσεις στο έργο της πιστοποίησης των γνώσεων των φοιτητών τους. Κάποιοι παραμένουν αταλάντευτα απαιτητικοί δίνοντας, έστω και μοναχικά, το στίγμα της σοβαρότητας στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Αλλοι υποφέρουν μεν για την έκπτωση των πραγμάτων αλλά, θεωρώντας την κατάσταση δεδομένη και αθεράπευτη, βάζουν νερό στο κρασί τους προβιβάζοντας – αξίζουν, δεν αξίζουν – τους περισσότερους. Τέλος, άλλοι ούτε υποφέρουν ούτε χολοσκάνε παρά προβιβάζουν – για να ξεμπερδεύουν – όλους ή σχεδόν όλους με το απλό σκεπτικό: «Εγώ θα διορθώσω την κατάσταση; Αμ δε!..» Το κείμενο που διάβασα παραπάνω βαζω στοίχημα περιγράφει πάρα πολλούς αντιγραφείς που με το περας των "σπουδών" τους βγάινουν στα παράθυρα και μας κάνουνβ μάθημα. Τα πτυχία της ΙΤΑΛΙΑΣ (δεν λεω για βουλγαρία ρουμανία δεν γνωρίζω προσωπικα) που αγγαλιάζουν ανθρώπους που το λύκειο κατάφεραν να το βγάλουν δυο φορες μετεξεταστέοι στην τελευταία τάξη, περασαν με παννελαδικές? Τους δίνουν πτυχίο που η αναγνώριση ερχεται-οταν αυτόματα? (οικονομικές σχολές-δικατσα)Αυτοί εδωσαν πανελλαδικές? Μας μιλάνε πολλοί απο αυτούς εδω μεσα ΑΥΤΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ? Τα ΙΕΚ δινουν πανελλαδικές για να πάρουν δίπλωμα, οι οποίες δεν εχουν αμφισβητηθεί για την δυσκολία τους απο κανένα. Τα παοτελέσματα συνταρακτικά. 7-9 στους 100!!!!!! παιρνει πιστοποίηση οταν γινει.. Επειδη όλα τα υπουργεία ειναι στελεχωμένα απο ανθρώπους που πήραν πτυχία χωρίς να περάσουν απο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ και μας μιλάνε αυτοί για τα ΙΕΚ (ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΔΩΣΑΝ ΠΟΤΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ) μας μιλάνε και κάποιοι άλλοι που περασαν με λευκες κολλες σε σχολές και μιλανε και αυτοί για πανελλαδικές!!!! Για όλους αυτούς Κυριε υπουργέ, ιδρυση πανεπιστημιακών ΙΕΚ για συνεχιση των σπουδών το μεγιστο ενα ετος , οχι περασμα στα ΑΕΙ-ΤΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΙΘΑΝΗ ΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΧΙ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΕ ΤΕΕ -ΤΕΛ ΣΕΚ-ΠΕΚ ΤΕΚ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΣΕ ΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ (ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΧΟΛΗ ΟΔΗΓΩΝ)ΜΕΣΩ ΑΣΕΠ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ