ΘΕΜΑ: Αναγνώριση Π.Ε για τους αποφοίτους του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού του Ε.Α.Π
Κύριε Υπουργέ
Θέλω κι εγώ να συμπράξω στο αίτημα των πτυχιούχων του Ανοικτού Πανεπιστημίου του τμήματος του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού για Π.Ε στην εκπαίδευση
Το πτυχίο του ΕΠΟ καλύπτει με πλήρη τρόπο τη Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης η οποία θεωρείται ακρογωνιαίας σημασίας στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ελλάδας. Από το 2003 με το Δ.Ε.Π.Π.Σ. και τα Α.Π.Σ. για την υποχρεωτική εκπαίδευση υιοθετήθηκε η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και επιχειρήθηκε η διασύνδεση των γνωστικών αντικειμένων. Η πρόταση αυτή ενισχύθηκε με τα Π.Σ. του Νέου Σχολείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που εκπονήθηκαν κατά το διάστημα 2010 - 2011.
Το δεδομένο αυτό έρχεται σε πλήρη συμφωνία με άρθρο 2 του Π.Δ. 66/2009, ΦΕΚ 89/Α/2009. Σύμφωνα με αυτό, οι πτυχιούχοι του ανωτέρω Προγράμματος Σπουδών «κατά τη διάρκεια των σπουδών τους έχουν αποκτήσει πλήρη επιστημονική γνώση γενικού χαρακτήρα σε ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων σχετικών με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, βάσει της οποίας μπορούν να απασχοληθούν σε κλάδους όπως: α) η διδασκαλία μαθημάτων που άπτονται του αντικειμένου του ευρωπαϊκού πολιτισμού, τόσο στην ιδιωτική όσο και στη δημόσια εκπαίδευση κ.α
Στο ίδιο άρθρο,αναγράφεται ότι οι πτυχιούχοι του συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών "μπορούν να απασχολούνται με πλήρη επιστημονική επάρκεια που τους παρέχουν οι σπουδές τους στους παρακάτω τομείς:
α) στην εκπαίδευση, ως καθηγητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τη δημόσια και την ιδιωτική), σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά και τον τίτλο σπουδών τους..."
Κατ αυτόν τον τρόπο, θεωρώ ότι οι πτυχιούχοι του ΕΠΟ μετά το πέρας των σπουδών τους έχουν μελετήσει πολυδιάστατα ό,τι συνθέτει τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και ως εκ τούτου έχουν αποκτήσει υψηλού επιστημονικού επιπέδου:
Δεξιότητες διαθεματικής έρευνας, ταξινόμησης και σύνθεσης υλικού. Δεξιότητες εμβάθυνσης των δυναμικών των κοινωνικοοικονομικών συγκυριών οι οποίες μετασχηματίζονται σε ζώσες δυνάμεις αλλαγής.
Δεξιότητες πολυπρισματικής αντίληψης που κατανοούν τις αλληλεπιδράσεις του Πολιτισμού, στον τομέα της Επιστήμης, της Οικονομίας, της Θρησκείας και της Εκπαίδευσης, της Φιλοσοφίας, της Ανθρωπογεωγραφίας, της Τέχνης, της Ιδεολογίας απο την αρχαιότητα έως σήμερα.
Δεξιότητες σύνθεσης και εμβάθυνσης στο γραπτό λόγο με παραγωγή υψηλής συνθετικής σκέψης.
Δεξιότητες σύνδεσης της γνώσης με την ατομική και την κοινωνική χειραφέτηση, με την αποδοχή της διαφορετικότητας στο πλαίσιο του πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος.
Κατά συνέπεια θεωρώ ότι οι πτυχιούχοι του ΕΠΟ ανήκουν στον πυρήνα της σύγχρονης Διαθεματικής Εκπαίδευσης και γι αυτό το λόγο δικαιούνται το ΠΕ το οποίο η πολιτεία είχε δεσμευθεί ότι θα τους δώσει μέσα απο το ΦΕΚ του 2009.
Ευχαριστώ
Με εκτίμηση
Εύη Δημητροπούλου, φοιτήτρια ΕΠΟ
ΘΕΜΑ: Αναγνώριση Π.Ε για τους αποφοίτους του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού του Ε.Α.Π Κύριε Υπουργέ Θέλω κι εγώ να συμπράξω στο αίτημα των πτυχιούχων του Ανοικτού Πανεπιστημίου του τμήματος του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού για Π.Ε στην εκπαίδευση Το πτυχίο του ΕΠΟ καλύπτει με πλήρη τρόπο τη Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης η οποία θεωρείται ακρογωνιαίας σημασίας στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ελλάδας. Από το 2003 με το Δ.Ε.Π.Π.Σ. και τα Α.Π.Σ. για την υποχρεωτική εκπαίδευση υιοθετήθηκε η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και επιχειρήθηκε η διασύνδεση των γνωστικών αντικειμένων. Η πρόταση αυτή ενισχύθηκε με τα Π.Σ. του Νέου Σχολείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που εκπονήθηκαν κατά το διάστημα 2010 - 2011. Το δεδομένο αυτό έρχεται σε πλήρη συμφωνία με άρθρο 2 του Π.Δ. 66/2009, ΦΕΚ 89/Α/2009. Σύμφωνα με αυτό, οι πτυχιούχοι του ανωτέρω Προγράμματος Σπουδών «κατά τη διάρκεια των σπουδών τους έχουν αποκτήσει πλήρη επιστημονική γνώση γενικού χαρακτήρα σε ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων σχετικών με τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, βάσει της οποίας μπορούν να απασχοληθούν σε κλάδους όπως: α) η διδασκαλία μαθημάτων που άπτονται του αντικειμένου του ευρωπαϊκού πολιτισμού, τόσο στην ιδιωτική όσο και στη δημόσια εκπαίδευση κ.α Στο ίδιο άρθρο,αναγράφεται ότι οι πτυχιούχοι του συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών "μπορούν να απασχολούνται με πλήρη επιστημονική επάρκεια που τους παρέχουν οι σπουδές τους στους παρακάτω τομείς: α) στην εκπαίδευση, ως καθηγητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τη δημόσια και την ιδιωτική), σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κάθε φορά και τον τίτλο σπουδών τους..." Κατ αυτόν τον τρόπο, θεωρώ ότι οι πτυχιούχοι του ΕΠΟ μετά το πέρας των σπουδών τους έχουν μελετήσει πολυδιάστατα ό,τι συνθέτει τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και ως εκ τούτου έχουν αποκτήσει υψηλού επιστημονικού επιπέδου: Δεξιότητες διαθεματικής έρευνας, ταξινόμησης και σύνθεσης υλικού. Δεξιότητες εμβάθυνσης των δυναμικών των κοινωνικοοικονομικών συγκυριών οι οποίες μετασχηματίζονται σε ζώσες δυνάμεις αλλαγής. Δεξιότητες πολυπρισματικής αντίληψης που κατανοούν τις αλληλεπιδράσεις του Πολιτισμού, στον τομέα της Επιστήμης, της Οικονομίας, της Θρησκείας και της Εκπαίδευσης, της Φιλοσοφίας, της Ανθρωπογεωγραφίας, της Τέχνης, της Ιδεολογίας απο την αρχαιότητα έως σήμερα. Δεξιότητες σύνθεσης και εμβάθυνσης στο γραπτό λόγο με παραγωγή υψηλής συνθετικής σκέψης. Δεξιότητες σύνδεσης της γνώσης με την ατομική και την κοινωνική χειραφέτηση, με την αποδοχή της διαφορετικότητας στο πλαίσιο του πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος. Κατά συνέπεια θεωρώ ότι οι πτυχιούχοι του ΕΠΟ ανήκουν στον πυρήνα της σύγχρονης Διαθεματικής Εκπαίδευσης και γι αυτό το λόγο δικαιούνται το ΠΕ το οποίο η πολιτεία είχε δεσμευθεί ότι θα τους δώσει μέσα απο το ΦΕΚ του 2009. Ευχαριστώ Με εκτίμηση Εύη Δημητροπούλου, φοιτήτρια ΕΠΟ