Υπάρχουν αρκετά θέματα που μπορούν να σχολιασθούν, θα αναφερθώ στην παρακράτηση απο ελεύθερο επάγγελμα υπέρ του ΕΛΚΕ.
1) Οι συνεχείς αλλαγές του ποσοστού, από το 1997 έως σήμερα, επί του ληστρικού ακαθαρίστου ή έστω επί του καθαρού, αποδεικνύει ότι κάθε πρόταση του κράτους επί του θέματος δεν έχει σχέδιο και λογική, δεν εντάσσεται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό αλλά είναι καθαρά εισπρακτική και αποσπασματική.
2) Σε καμμία περίπτωση αυτή η παρακράτηση δεν αποτελεί ανταποδοτικό τέλος για τον Καθηγητή του ΤΕΙ διότι: Α) Ο Καθηγητής ΤΕΙ δεν μπορεί να παρέχει κλινική υπηρεσία στους ασθενείς του στο χώρο των ΤΕΙ, όπως συμβαίνει με τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις των νοσοκομείων και τους επιβάλλεται παρακράτηση ως ανταποδοτικό τέλος, Β) Για την απόκτηση του τίτλου του Επίκουρου, του Αναπληρωτή και του Καθηγητή τίποτα δεν έχει ξοδέψει το ΤΕΙ. Αντίθετα γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο ότι χρήματα πληρώνουμε ακόμα και για την εκπόνηση της έρευνάς μας (αναλώσιμα, πειραματικές διατάξεις, έξοδα δημοσίευσης στα επιστημονικά περιοδικά, έξοδα εκτύπωσης μονογραφιών ή διδακτορικών κ.λ.π. Γ) Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι το εκπαιδευτικό Ίδρυμα ή το κράτος δεν έχει ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για την δημιουργία ενός ιατρείου ή έδρα ελευθέριου επαγγέλματος ή τη συντήρησή τους έτσι ώστε τώρα να διεκδικεί μερίδιο από αυτό. Αν το κράτος θεωρεί ότι ο τίτλος «φέρνει» πελατεία στο ιατρείο ή στο ελεύθερο επάγγελμα γενικότερα, ας δώσει τη δυνατότητα να μην αναγράφεται ο τίτλος για όποιον το επιθυμεί.
3) Ο φόρος ειδικά για τους οδοντιάτρους είναι 26% από το πρώτο ευρώ. Η επιβολή της παρακράτησης αυξάνει αυτό το ποσοστό (πράγμα άδικο), ανεξάρτητα εάν κάποιος το ονομάσει επιπρόσθετο φόρο ή όχι. Επιπλέον κατά την πληρωμή των εξόδων του εξοπλισμού ή των αναλωσίμων πληρώνουμε ΦΠΑ 23%. Άρα ειναι άδικο να πληρώνει ο ελεύθερος επαγγελματίας οδοντίατρος, Καθηγητής στο ΤΕΙ, τρεις φορές φόρο: Φόρος εισοδήματος 26%+ΦΠΑ23%(μέσω εξοπλισμού και αναλωσίμων)+παρακράτηση 10%.
4) Η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος, είναι τυπικό και ουσιαστικό προσόν (επαγγελματική προϋπηρεσία) για τον υποψήφιο Καθηγητή του ΤΕΙ. Μετά την πρόσληψη η εργασία στο ελεύθερο επάγγελμα «τιμωρείται». Ήδη κάποιοι συνάδελφοι αποχώρησαν από το ΤΕΙ γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο. Το ερώτημα λοιπόν είναι, αν θέλουμε εκπαιδευτικούς με δεξιότητες και εμπειρία κλινικής πράξης ή με επαφή με την παραγωγή. Εκτός και εάν δεν μας ενδιαφέρει η ποιότητα της εκπαίδευσης.
5) Η παρακράτηση ποσοστού 10% επι των ακαθαρίστων εσόδων αποτελεί ανισοπολιτεία ή άνιση μεταχείριση πολιτών. Υπάρχουν για παράδειγμα οι στρατιωτικοί γιατροί οι οποίοι επισης διατηρούν εξωτερικά ιατρεία. Υπάρχει η ομάδα των καθηγητών της Β/θμιας εκπαίδευσης που επίσης ασκούν ελεύθερο επάγγελμα. Δεν θα έπρεπε με το ίδιο σκεπτικό να επιβληθεί και σε αυτές τις ομάδες παρακράτηση; Και εάν το ΤΕΙ ή τα Πανεπιστήμια έχουν ανάγκες που πρέπει να καλύψουν οι Καθηγητές με την παρακράτηση, μήπως δεν έχει ανάγκες ο στρατός ή τα επαγγελματικά λύκεια;
6) Κανείς υποψήφιος Καθηγητής που εκλέγεται σε μόνιμη θέση δεν έχει προηγουμένως ενημερωθεί μέσω της προκήρυξης για την ύπαρξη της συγκεκριμένης διάταξης. Οι περισσότεροι ενημερώνονται αφού ορκιστούν και πολύ μετά την ορκωμοσία τους. Πολλοί συνάδελφοι παραιτήθηκαν μετά την ορκομωσία τους για αυτόν το λόγο.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης ως αδικαιολόγητης, άδικης, παράλογης, επιλεκτικής διάταξης που στοχοποιεί συγκεκριμένη ομάδα πολιτών. Εάν παρά όλα αυτά πρέπει να εφαρμοστεί για λόγους που δεν πρέπει εμείς να γνωρίζουμε, τουλάχιστον να είναι μικρότερο ποσοστό (πχ 5%) και επί των καθαρών κερδών. Ούτε η Εφορία δεν φορολογεί τα ακαθάριστα έσοδα. Να ενημερώνεται ο υποψήφιος για την ύπαρξη της διάταξης από την προκήρυξη.
Υπάρχουν αρκετά θέματα που μπορούν να σχολιασθούν, θα αναφερθώ στην παρακράτηση απο ελεύθερο επάγγελμα υπέρ του ΕΛΚΕ. 1) Οι συνεχείς αλλαγές του ποσοστού, από το 1997 έως σήμερα, επί του ληστρικού ακαθαρίστου ή έστω επί του καθαρού, αποδεικνύει ότι κάθε πρόταση του κράτους επί του θέματος δεν έχει σχέδιο και λογική, δεν εντάσσεται σε έναν γενικότερο σχεδιασμό αλλά είναι καθαρά εισπρακτική και αποσπασματική. 2) Σε καμμία περίπτωση αυτή η παρακράτηση δεν αποτελεί ανταποδοτικό τέλος για τον Καθηγητή του ΤΕΙ διότι: Α) Ο Καθηγητής ΤΕΙ δεν μπορεί να παρέχει κλινική υπηρεσία στους ασθενείς του στο χώρο των ΤΕΙ, όπως συμβαίνει με τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις των νοσοκομείων και τους επιβάλλεται παρακράτηση ως ανταποδοτικό τέλος, Β) Για την απόκτηση του τίτλου του Επίκουρου, του Αναπληρωτή και του Καθηγητή τίποτα δεν έχει ξοδέψει το ΤΕΙ. Αντίθετα γνωρίζει πολύ καλά το Υπουργείο ότι χρήματα πληρώνουμε ακόμα και για την εκπόνηση της έρευνάς μας (αναλώσιμα, πειραματικές διατάξεις, έξοδα δημοσίευσης στα επιστημονικά περιοδικά, έξοδα εκτύπωσης μονογραφιών ή διδακτορικών κ.λ.π. Γ) Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι το εκπαιδευτικό Ίδρυμα ή το κράτος δεν έχει ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για την δημιουργία ενός ιατρείου ή έδρα ελευθέριου επαγγέλματος ή τη συντήρησή τους έτσι ώστε τώρα να διεκδικεί μερίδιο από αυτό. Αν το κράτος θεωρεί ότι ο τίτλος «φέρνει» πελατεία στο ιατρείο ή στο ελεύθερο επάγγελμα γενικότερα, ας δώσει τη δυνατότητα να μην αναγράφεται ο τίτλος για όποιον το επιθυμεί. 3) Ο φόρος ειδικά για τους οδοντιάτρους είναι 26% από το πρώτο ευρώ. Η επιβολή της παρακράτησης αυξάνει αυτό το ποσοστό (πράγμα άδικο), ανεξάρτητα εάν κάποιος το ονομάσει επιπρόσθετο φόρο ή όχι. Επιπλέον κατά την πληρωμή των εξόδων του εξοπλισμού ή των αναλωσίμων πληρώνουμε ΦΠΑ 23%. Άρα ειναι άδικο να πληρώνει ο ελεύθερος επαγγελματίας οδοντίατρος, Καθηγητής στο ΤΕΙ, τρεις φορές φόρο: Φόρος εισοδήματος 26%+ΦΠΑ23%(μέσω εξοπλισμού και αναλωσίμων)+παρακράτηση 10%. 4) Η άσκηση του ελεύθερου επαγγέλματος, είναι τυπικό και ουσιαστικό προσόν (επαγγελματική προϋπηρεσία) για τον υποψήφιο Καθηγητή του ΤΕΙ. Μετά την πρόσληψη η εργασία στο ελεύθερο επάγγελμα «τιμωρείται». Ήδη κάποιοι συνάδελφοι αποχώρησαν από το ΤΕΙ γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο. Το ερώτημα λοιπόν είναι, αν θέλουμε εκπαιδευτικούς με δεξιότητες και εμπειρία κλινικής πράξης ή με επαφή με την παραγωγή. Εκτός και εάν δεν μας ενδιαφέρει η ποιότητα της εκπαίδευσης. 5) Η παρακράτηση ποσοστού 10% επι των ακαθαρίστων εσόδων αποτελεί ανισοπολιτεία ή άνιση μεταχείριση πολιτών. Υπάρχουν για παράδειγμα οι στρατιωτικοί γιατροί οι οποίοι επισης διατηρούν εξωτερικά ιατρεία. Υπάρχει η ομάδα των καθηγητών της Β/θμιας εκπαίδευσης που επίσης ασκούν ελεύθερο επάγγελμα. Δεν θα έπρεπε με το ίδιο σκεπτικό να επιβληθεί και σε αυτές τις ομάδες παρακράτηση; Και εάν το ΤΕΙ ή τα Πανεπιστήμια έχουν ανάγκες που πρέπει να καλύψουν οι Καθηγητές με την παρακράτηση, μήπως δεν έχει ανάγκες ο στρατός ή τα επαγγελματικά λύκεια; 6) Κανείς υποψήφιος Καθηγητής που εκλέγεται σε μόνιμη θέση δεν έχει προηγουμένως ενημερωθεί μέσω της προκήρυξης για την ύπαρξη της συγκεκριμένης διάταξης. Οι περισσότεροι ενημερώνονται αφού ορκιστούν και πολύ μετά την ορκωμοσία τους. Πολλοί συνάδελφοι παραιτήθηκαν μετά την ορκομωσία τους για αυτόν το λόγο. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης ως αδικαιολόγητης, άδικης, παράλογης, επιλεκτικής διάταξης που στοχοποιεί συγκεκριμένη ομάδα πολιτών. Εάν παρά όλα αυτά πρέπει να εφαρμοστεί για λόγους που δεν πρέπει εμείς να γνωρίζουμε, τουλάχιστον να είναι μικρότερο ποσοστό (πχ 5%) και επί των καθαρών κερδών. Ούτε η Εφορία δεν φορολογεί τα ακαθάριστα έσοδα. Να ενημερώνεται ο υποψήφιος για την ύπαρξη της διάταξης από την προκήρυξη.