Η αντισταθμιστική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπηρετούνται ικανοποιητικά (όχι πλήρως) από το θεσμό του ολοήμερου σχολείου και από τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να πραγματοποιούν ενισχυτική διδασκαλίας σε περίπτωση που περίσσευαν διδακτικές ώρες.
Και οι δύο δυνατότητες έχουν ακυρωθεί:
Αφενός η "επέλαση" των ΕΑΕΠ σάρωσε κάθε δυνατότητα για ενισχυτική διδασκαλία αφού εξαφανίστηκε η δυνατότητα για το διδακτικό αντικείμενο "μελέτη-προετοιμασία" στους περισσότερους μαθητές του σχολείου που φεύγουν στις 2:00 όπου ο χρόνος τους για 35 ώρες (ταλαιπωρημένων μικρών Α και Β τάξεων) είναι γεμάτο από γνωστικά αντικείμενα. Ακόμα και εκείνοι που κάθονται και στο ολοήμερο πρόγραμμα η μελέτη προετοιμασία έχει τραγικά συρρικνωθεί στις 5 μόλις ώρες( και αν γίνονται και αυτές) από τις 10 που ήταν στις μικρές τάξεις και τις 8 στις μεγάλες. Στα περισσότερα σχολεία δεν προβλέπονταν δάσκαλοι αλλά εξυπηρετούνται οι ανάγκες για "φύλαξη" και τίποτα αλλο, από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που φυσικά δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στα μαθήματα πόσο μάλλον τους αδύνατους μαθητές να ανταπεξέλθουν στις εργασίες τους. Οι ανάγκες για μελέτη εξυπηρετούνται από δσκάλους που εξαναγκάστηκαν μέσω των εγκυκλίων με τις "εξαιρετικές περιτπώσεις" να δίνουν ώρες στους διευθυντές για να κάνουν ευέλικτη ζώνη ( αν είναι δυνατό ένας άνθρωπος που δεν γνωρίζει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών της τάξης στα οποία στηρίζεται το μάθημα αυτό) έτσι ώστε για τις "ανάγκες του προγράμματος να εξασφαλίζεται πλεόνασμα ωρών και ο δάσκαλος να "κατεβαίνει" στο ολοήμερο.
ΠΡΟΤΑΣΗ:
-Καταργήστε το ΕΑΕΠ που βάσει ερευνών αλλά και εμπειριών των εκπαιδευτικών δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο από αποσυντομισμό και κούραση των παιδιών, διορίστε τους εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών και θεατρικης αγωγής στη δευτεροβάθμια που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τα παιδιά να ασχοληθούν με άλλα πράγματα εκτός από στείρα γνώση ή φτιάξτε καλλιτεχνικά σχολεία και αθλητικά σχολεία.
-Βοηθήστε το ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ να επιτελέσει τον αντισταθμιστικό του ρόλο, βελτιώνοντας τα κακώς κείμενα τόσων χρόνων και όχι αποδυναμώνοντάς το.
-Δώστε τη δυνατότητα στον πλεονάζοντα χρόνο να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία αντί να τρέχουν σε άλλα σχολεία να συμπληρώνσουν ωράριο ή να μπαλώνουν τις τρύπες του ολοήμερου...
Η αντισταθμιστική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπηρετούνται ικανοποιητικά (όχι πλήρως) από το θεσμό του ολοήμερου σχολείου και από τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να πραγματοποιούν ενισχυτική διδασκαλίας σε περίπτωση που περίσσευαν διδακτικές ώρες. Και οι δύο δυνατότητες έχουν ακυρωθεί: Αφενός η "επέλαση" των ΕΑΕΠ σάρωσε κάθε δυνατότητα για ενισχυτική διδασκαλία αφού εξαφανίστηκε η δυνατότητα για το διδακτικό αντικείμενο "μελέτη-προετοιμασία" στους περισσότερους μαθητές του σχολείου που φεύγουν στις 2:00 όπου ο χρόνος τους για 35 ώρες (ταλαιπωρημένων μικρών Α και Β τάξεων) είναι γεμάτο από γνωστικά αντικείμενα. Ακόμα και εκείνοι που κάθονται και στο ολοήμερο πρόγραμμα η μελέτη προετοιμασία έχει τραγικά συρρικνωθεί στις 5 μόλις ώρες( και αν γίνονται και αυτές) από τις 10 που ήταν στις μικρές τάξεις και τις 8 στις μεγάλες. Στα περισσότερα σχολεία δεν προβλέπονταν δάσκαλοι αλλά εξυπηρετούνται οι ανάγκες για "φύλαξη" και τίποτα αλλο, από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που φυσικά δεν μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά στα μαθήματα πόσο μάλλον τους αδύνατους μαθητές να ανταπεξέλθουν στις εργασίες τους. Οι ανάγκες για μελέτη εξυπηρετούνται από δσκάλους που εξαναγκάστηκαν μέσω των εγκυκλίων με τις "εξαιρετικές περιτπώσεις" να δίνουν ώρες στους διευθυντές για να κάνουν ευέλικτη ζώνη ( αν είναι δυνατό ένας άνθρωπος που δεν γνωρίζει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών της τάξης στα οποία στηρίζεται το μάθημα αυτό) έτσι ώστε για τις "ανάγκες του προγράμματος να εξασφαλίζεται πλεόνασμα ωρών και ο δάσκαλος να "κατεβαίνει" στο ολοήμερο. ΠΡΟΤΑΣΗ: -Καταργήστε το ΕΑΕΠ που βάσει ερευνών αλλά και εμπειριών των εκπαιδευτικών δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο από αποσυντομισμό και κούραση των παιδιών, διορίστε τους εκπαιδευτικούς καλλιτεχνικών και θεατρικης αγωγής στη δευτεροβάθμια που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τα παιδιά να ασχοληθούν με άλλα πράγματα εκτός από στείρα γνώση ή φτιάξτε καλλιτεχνικά σχολεία και αθλητικά σχολεία. -Βοηθήστε το ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ να επιτελέσει τον αντισταθμιστικό του ρόλο, βελτιώνοντας τα κακώς κείμενα τόσων χρόνων και όχι αποδυναμώνοντάς το. -Δώστε τη δυνατότητα στον πλεονάζοντα χρόνο να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία αντί να τρέχουν σε άλλα σχολεία να συμπληρώνσουν ωράριο ή να μπαλώνουν τις τρύπες του ολοήμερου...