• Σχόλιο του χρήστη 'Ι. Κατσαρός' | 3 Δεκεμβρίου 2009, 15:04

    Επανέρχομαι για να προσθέσω μια παράγραφο που εκ παραδρομής παρέλειψα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Θεωρώ ιδιαίτερα θετική την προσπάθεια απόδοσης ουσιαστικού περιεχομένου στην τυπική διαδικασία διετούς «δοκιμασίας»των νεοδιορισμένων, και μάλιστα με την έμφαση που δίνεται στην επιμόρφωση. Γενικότερα όμως θα πρέπει να διερευνηθεί η διαμόρφωση ενός πλήρους πλαισίου για την «υποδοχή» των νεοδιορισμένων. Η παρούσα κατάσταση χαρακτηρίζεται από την ανυπαρξία επίσημων προγραμμάτων υποδοχής. Οι νέοι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν υπηρεσία ουσιαστικά την επομένη του διορισμού τους, μετά από ένα μικρής διάρκειας εισαγωγικό σεμινάριο. Στην πραγματικότητα οι ανάγκες τους για καθοδήγηση, συμβουλευτική αξιολόγηση, συναδελφικότητα επαφίενται σε άτυπες διαδικασίες που σχετίζονται με το κλίμα και με την κουλτούρα της σχολικής μονάδας, καθώς και στη λειτουργία του παραδείγματος και των μηχανισμών συμμόρφωσης που αναπτύσσονται. Στο πλαίσιο αυτό ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που καλούνται να παίξουν στελέχη της εκπαίδευσης και έμπειροι συνάδελφοι, οι οποίοι μπορούν και επιθυμούν να αναλάβουν συμβουλευτικό ρόλο, και από την άλλη να φροντίσουν με κατάλληλες παρεμβάσεις να αναδείξουν και να αποσαφηνίσουν πτυχές της λειτουργίας και της κουλτούρας του σχολείου που δυσκολεύεται να προσλάβει ο νέος συνάδελφος. Παράλληλα, διευθυντές και εκπαιδευτικοί καλούνται να λειτουργήσουν με τρόπο που θα επιτρέψει στους νέους συναδέλφους να αναπτύξουν τον προσωπικό τους τρόπο συμπεριφοράς και να συμβάλουν με τις γνώσεις, τις ιδιαίτερες ικανότητες, τη δημιουργικότητα και τις πρωτοβουλίες τους στη διαμόρφωση μιας καλύτερης σχολικής πραγματικότητας. Θα πρέπει λοιπόν να εξεταστεί η εισαγωγή θεσμών όπως αυτός του «μέντορα» (με ανάλογα κίνητρα – αμοιβή, μοριοδότηση της εξέλιξης).