Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Βασίλης Παπαδημητρίου | 24 Ιουνίου 2015, 22:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γιατί δεν πρέπει να διαχωριστεί η ειδική από τη γενική εκπαίδευση Τα τελευταία χρόνια παγκόσμια αλλά και στη χώρα μας, έχει εδραιωθεί η άποψη πως όλοι οι μαθητές πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης με τους υπόλοιπους μαθητές μέσα σε ένα σχολείο για όλους. Η διασφάλιση της ύπαρξης ίσων ευκαιριών προϋποθέτει από τη μια την ενσωμάτωση των αρχών της Ειδικής Αγωγής σε αυτές του γενικού αναλυτικού προγράμματος και από την άλλη, τη λήψη μέτρων ώστε να διασφαλίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών καθώς και οι συνθήκες για την επιτυχή εφαρμογή της ένταξης/συνεκπαίδευσης. Ταυτόχρονα η φοίτηση ενός μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο δίνει την ευκαιρία στους μαθητές χωρίς αναπηρία να κατανοήσουν και να αποδεχθούν τη διαφορετικότητα. Η λογική που θέλει την ειδική εκπαίδευση να αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της εκπαίδευσης δε συνάδει με τη διεθνή βιβλιογραφία και εκπαιδευτική πολιτική για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στους οποίους η Πολιτεία οφείλει να παρέχει κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό στο σχολείο της γειτονιάς τους. Ταυτόχρονα αντίκειται στο πνεύμα του άρθρου 7 του νόμου 4074/2012 (Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Αναπήρων του ΟΗΕ), όπου αναφέρεται ρητά πως τα κράτη-μέλη λαμβάνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εξασφαλίσουν στα παιδιά με αναπηρία την πλήρη απόλαυση όλων των δικαιωμάτων του ανθρώπου και των θεμελιωδών ελευθεριών, σε ίση βάση με τα άλλα παιδιά. Η υιοθέτηση και επιβολή παρωχημένων ιατρικών μοντέλων εκπαίδευσης, που έχουν στο επίκεντρό τους τη φυσιοπαθολογία των παιδιών, θα γυρίσει πολλές δεκαετίες την εκπαίδευση και θα ζημιώσει άμεσα την καθημερινότητα και την εξέλιξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Απεναντίας, η παρουσία εκπαιδευτικών με ειδίκευση στην ειδική εκπαίδευση μπορεί να ωφελήσει πολλαπλώς την παρουσία όλων των μαθητών μέσα στη γενική τάξη. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η παράγραφος 1 του άρθρου 16 του νόμου 3699/2008, όπου επισημαίνεται ως υποχρέωση του Κράτους ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη (ειδικά τα δύο τελευταία αποτελούν δομές-τρόποι υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία/ή εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία) είναι ΟΛΕΣ δημόσιες δομές του Υπουργείου Παιδείας υπό την εποπτεία του. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αποκρουστεί η αιτίαση πως οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην ειδική αγωγή είναι ενταγμένοι σε δύο πίνακες, από όπου μπορούν να διοριστούν. Αυτό είναι ψέμα, δεν υπάρχουν δυο πίνακες για μόνιμο διορισμό. Για διορισμό στα σχολεία υπάρχει ένας ενιαίος πίνακας, όπου προσμετράται η προϋπηρεσία που έχει προσφερθεί σε ΚΑΘΕ ΔΟΜΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, περιλαμβανομένων και των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ). Άλλωστε για αυτό στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια όλοι έχουμε δώσει ΑΣΕΠ, όπως της γενικής. Το «.50» στους πίνακες (π.χ. ΠΕ 02.50/70.50) πρόκειται για ένα συμβατικό κωδικό που επεξηγεί ποιοι εκπαιδευτικοί έχουν πρόσθετα προσόντα και εξειδίκευση για να εργαστούν και στην ειδική αγωγή, ο κλάδος όμως δεν αλλάζει. Άλλωστε, όταν επιλεγόμαστε για να εργαστούμε στην ειδική, αυτόματα διαγραφόμαστε από τον πίνακα της γενικής, οπότε το επιχείρημα κάποιων ‘θιγομένων’ πως τους παίρνουμε τις θέσεις ΔΕΝ ισχύει. Ο 'δεύτερος πίνακας' υπάρχει μόνο για πρόσληψη αναπληρωτών στην ειδική, επειδή πρέπει να έχουν επιπλέον προσόντα για να δουλέψουν σε ΣΜΕΑΕ. Με τις παραγράφους 4 & 5 του άρθρου 47 μεθοδεύεται η κατάργηση της προϋπηρεσία & κόβεται το δικαίωμα διορισμού όσων έχουν προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, αν και έχουμε επιτυχίες στον ΑΣΕΠ. Σημειωτέον, πολύς κόσμος είχε διοριστεί παλιότερα με ΑΣΕΠ &24 μηνη προϋπηρεσία ή 30μηνο, που είχε προσφερθεί μόνο στην ειδική. Παράλληλα, η ρύθμιση περί διαχωρισμού γενικής και ειδικής εκπαίδευσης θίγει άμεσα πάνω από 1200 εν ενεργεία αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καθώς ουσιαστικά ακυρώνει την μέτρηση στη γενική αγωγή όλης της προϋπηρεσίας που αποκτήσαμε υπηρετώντας σε δομές της ειδικής αγωγής, οι οποίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γενικής εκπαίδευσης, όπως άλλωστε έχει αποδεχτεί προεκλογικά η τωρινή ηγεσία του υπουργείου (Πηγή: http://www.esos.gr/arthra/defterovathmia-ekpaidefsi/eidisis-defterovathmia-ekpaidefsi/desmeyseis-syriza-gia-thn-eidikh-agvgh).