Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Ταμπάκος | 3 Δεκεμβρίου 2009, 15:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συνάδελφοι, όσο λέω να σταματήσω να γράφω με το σκεπτικό ότι πλέον έχουν εξηγηθεί ακόμα και τα αυτονόητα τόσο νέα σχόλια μου δίνουν αφορμή να συνεχίσω. Πολύ φοβάμαι ότι έχουμε κουραστεί όλοι πλέον. Αισθάνομαι σαν να κάνω μάθημα σε μαθητές λυκείου και να προσπαθώ επί σειρά μαθημάτων να τους εξηγήσω με λογικούς συλλογισμούς ότι η λύση της εξίσωσης 3x + 4 = 10 είναι x = 2 και αυτοί να μην το καταλαβαίνουν με τίποτα. Για τέτοιο πράγμα μιλάμε. Θέλω να πιστεύω ότι είναι η τελευταία φορά που αναφέρομαι στο θέμα. Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη απ' όλους, που θα χρησιμοποιήσω και προσωπικά δεδομένα, πράγμα αντίθετο στα πιστεύω μου. Απευθύνομαι κατ' αρχήν στους συνομηλίκους μου (42 ετών) και σ' όσους είναι κοντά εκεί. Αναφέρεστε πολλοί από εσάς στην επετηρίδα. Και τι κρίμα που την κατάργησαν αφού ήταν το πιο δίκαιο σύστημα και διάφορα άλλα τέτοια. Και ερωτώ συνάδελφοι. Κάποιος που πήρε πτυχίο μαθηματικών το '92 ξέρετε με τι σειρά έμπενε στην επετηρίδα; Περίπου με 11000. Ξέρετε κατά μέσο όρο πόσοι διορίζονταν κάθε χρόνο τότε; Περίπου 200. Για κάντε λίγο τη διαίρεση σας παρακαλώ. 11000:200 = 55 χρόνια. !!! Ακριβώς τόσο θα κάναμε να διοριστούμε με την επετηρίδα. Θέλετε να αυξήσουμε το μέσο όρο επειδή τα 8 τελευταία χρόνια παίρνουν περισσότερους (κι ας μην χρειαζόμαστε όλοι); Να τους κάνουμε 400; Είναι 27,5 χρόνια. Να τους κάνουμε 500; Που δεν είναι. Είναι 22 χρόνια. Ας βάλλουμε 25 χρόνια αναμονή. 23 χρονών περίπου είμασταν όταν τελειώσαμε + 25 αναμονή = 48 χρονών στην πιο αισιόδοξη περίπτωση. Αυτό μας προτείνετε λοιπόν; Και μέχρι τα 48 τι θα κάναμε; Θα κλαίγαμε τη μοίρα μας; Όχι βέβαια. 25χρονα παιδιά είμασταν τότε (μετά το στρατό), έπρεπε να βάλλουμε το μυαλουδάκι μας σε λειτουργία και να βρούμε διεξόδους. Κανένας απ' όσους προσπάθησαν σοβαρά δεν βγήκε ζημιωμένος. Κάποιοι που γράφουν για τους απόφοιτους 1990-1997 μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί. Για να μας πει κάποιος απόφοιτος του '97 με τι σειρά μπήκε στην επετηρίδα και πόσα χρόνια ήταν το αναμενόμενο της παραμονής εκεί; Για όσους απέκτησαν προϋπηρεσία απ' το 98 και μετά και δεν έχουν διοριστεί ακόμα ας απαντήσουν στα εξής: Είστε σίγουροι ότι κάθε χρόνο θα υπάρχουν τόσα πολλά κενά στην ειδικότητά σας και θα δουλεύετε σίγουρα ως αναπληρωτές; Πως μπορείτε και ποντάρετε σε κάτι τέτοιο; απορώ. Του χρόνου θα δείτε ότι θα αλλάξουν τα πράγματα. Αν δεν είχαμε την ατυχία ως χώρα να έχουμε υπουργό τον Στυλιανίδη που άρχισε να διορίζει με δύο επιπλέον πίνακες ΠΑΡΑΠΑΝΙΣΙΟΥΣ καθηγητές, τι θα κάνατε; Θα τον δημιουργούσατε; Τους υπόλοιπους φορολογούμενους τους ρωτήσατε αν έχουν διάθεση να φορολογούνται για κάτι τέτοιο; Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί που τα πήραν όλα με την απαράδεκτη ρύθμιση της Γιαννάκου ας απαντήσουν με το χέρι στην καρδιά στα εξής: Πόσοι από εσάς πιστεύετε ότι θα γινόσαστε πολύτεκνοι χωρίς τη ρύθμιση; Αν το ποσοστό είναι μικρό, τότε είναι ολοφάνερη η συναλλαγή που κάνατε με το κράτος. Σου δίνω παιδιά δώσε μου διορισμό σε βάρος κάποιου άλλου. Γιατί οι πολύτεκνοι που δεν είναι εκπαιδευτικοί να μην έχουν κι αυτοί σίγουρο διορισμό σε μια δουλειά της ειδικότητάς τους κοντά στο σπίτι τους χωρίς άλλες υποχρεώσεις; Θα κάνατε τα επιπλέον παιδιά, που κάνατε για να διορισθείτε, αν η κοινωνική βοήθεια που είχατε ήταν ένα γενναίο μηνιαίο επίδομα για κάθε παιδί μέχρι τα 18 του και φυσικά και όλες τις ιατροφαρμακευτικές καλύψεις τόσο για εσάς όσο και για τα παιδιά σας; Αν η απάντησή σας είναι "ναι" τότε μπράβο σας τα αξίζετε γιατί τα θέλετε πραγματικά. Συνάδελφοι, όπως όλοι ξέρουμε το πρόβλημα είναι η υπερπροσφορά πτυχιούχων από όλες τις σχολές που δίνουν και διέξοδο στην εκπαίδευση (εκτός των παιδαγωγικών πλέον). Τα περί ικανότητας κάποιου που δούλεψε ως αναπληρωτής σε σχέση με κάποιον που δεν δούλεψε, προσωπικά, τα ακούω βερεσέ. Πιστεύω ότι είμαστε όλοι στο ίδιο μετερίζι για να διεκδικήσουμε λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, ολοήμερα γυμνάσια και λύκεια, καλύτερες εγκαταστάσεις, καλύτερες αμοιβές, καινούργια αναλυτικά προγράμματα σπουδών και άλλα πολλά. Όσων αφορά όμως τις προσλήψεις ας είμαστε ρεαλιστές. Όσο οι θέσεις είναι λίγες και οι ενδιαφερόμενοι πολλαπλάσιοι πρέπει να υπάρχει σύστημα που δεν θα αποκλείεται κανείς εκ των προτέρων. Προτέσεις γι' αυτό έχουν δημοσιευθεί αρκετές. Ακόμα και για μεταβατική περίοδο. Ελπίζω, καθώς φτάνουμε στο τέλος της διαβούλευσης να μην χρειασθεί να επανέλθω για να εξηγήσω κι άλλα αυτονόητα. Ευχαριστώ για την υπομονή που δείξατε. Κωνσταντίνος Ταμπάκος μαθηματικός Τρίκαλα