• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΚΑ ΜΠΡΑΦΑ' | 25 Ιουνίου 2015, 01:37

    Στο υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση και ειδικότερα στο άρθρο 47 που αναφέρεται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, διαπιστώνεται η βούληση να επιλυθούν δύο ακανθώδη για τους αναπληρωτές ζητήματα. Η ΔΟΕ οφείλει να πάρει σήμερα απόφαση, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την πλειοψηφία των μελών μας όσο και τις κείμενες διατάξεις του Συντάγματος. Μόνο έτσι θα αποφευχθεί το σενάριο της δικαστικής εμπλοκής κατά τη προσεχή πλήρωση των λειτουργικών εκπαιδευτικών κενών. Ειδικότερα, στο υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο, περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία προβλέπεται η μη προσμέτρηση στο διπλάσιο της πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί κατά το χρονικό διάστημα 2010‐2014 σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες. Είναι προφανές ότι κάθε διαφορετική ρύθμιση του θέματος έρχεται σε αντίθεση με τη δικαιοσύνη, την ηθική, την ισότητα και τη νομιμότητα, καθώς σε περίπτωση που γίνει δεκτή αντίθετη διάταξη θα έχουμε ανακατατάξεις στους πίνακες αναπληρωτών, οι οποίες θα οφείλονται όχι στην φυσιολογική προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους αλλά σε τυχαία γεγονότα, όπως είναι η εκ των υστέρων πριμοδότηση τους. Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε ότι τα διπλά μόρια των δυσπρόσιτων της τετραετίας 2010-2014 ΔΕΝ ΧΑΝΟΝΤΑΙ αλλά θα προσμετρηθούν στις υπηρεσιακές μεταβολές (αποσπάσεις, μεταθέσεις) των εν λόγω εκπαιδευτικών μετά τον μόνιμο διορισμό τους. Στο εν λόγω ζήτημα η ΔΟΕ, έχει επιδείξει αντιφατική στάση, η οποία συνιστά πρόκληση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και γι’ αυτό αναφέρουμε τα εξής: Η ΔΟΕ σε ανύποπτο χρόνο, στις αρχές του 2015, μας είχε διαβεβαιώσει και μετά από την έναρξη από μέρους μας δικαστικής διαδικασίας για την ακύρωση της αντισυνταγματικής διάταξης του πρώην υπουργού κου Λοβέρδου, η οποία συμπαρέσυρε και τις διατάξεις περί διπλασιασμού των μορίων των δυσπρόσιτων, λόγω του ανοίγματος των πινάκων, ότι για τη συγκεκριμένη διάταξη θα ζητηθεί η γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΔΟΕ και εν συνεχεία την λήψη απόφασης από το ΔΣ. Η εν λόγω γνωμοδότηση δεν γνωρίζουμε να έγινε ποτέ, γνωρίζουμε όμως ότι το ΔΣ της ΔΟΕ, αποφάσισε τον Απρίλιο του 2015 την μη προσμέτρηση στο διπλάσιο της πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί κατά το χρονικό διάστημα 2010‐2014 σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, ενώ αντίθετα την περασμένη εβδομάδα άλλαξε την απόφαση της με την προσμέτρηση αυτών. Είναι λοιπόν προφανές ότι αυτή η αντιφατική συμπεριφορά του ίδιου οργάνου της ΔΟΕ, αποτελεί πρόκληση και ελέγχεται για την νομιμότητά της, καθώς συνιστά ανεπίτρεπτη μεταβολή γνώμης και θέσης. Αυτό μπορεί να συμβαίνει για δυο λόγους. Είτε οφείλεται σε εσφαλμένη ενημέρωση των μελών του ΔΣ και δεν είναι απόρροια εξωγενών και πολιτικών πιέσεων, σε κατεύθυνση αντίθετη προς τα συμφέροντα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, είτε αποτελεί έκφραση αλλαγής τακτικής κάποιων παρατάξεων εν όψει της εκλογής του νέου ΔΣ της Ομοσπονδίας και των απαραίτητων για την επιβίωση τους συσχετισμών. Επιπλέον, στο υπό διαβούλευση πολυνομοσχέδιο, περιλαμβάνεται διάταξη με την οποία πραγματοποιείται διαχωρισμός των δυο πινάκων γενικής και ειδικής αγωγής, εφεξής και όχι αναδρομικά. Καλούμε τη ΔΟΕ σε συνέχεια της θέσης που πάλεψε ενάντια στις φάμπρικες των σεμιναρίων, αλλά και μεγάλης μερίδας αμφιλεγόμενων μεταπτυχιακών, τα οποία αποκτήθηκαν πολύ ακριβά, να υπερασπιστεί σήμερα την εργασία της πλειοψηφίας των αναπληρωτών που δεν είχαν τη δυνατότητα στις πανάκριβες σπουδές ή επιμορφώσεις, αλλά μέσα από τη βάσανο πολύ σκληρών γραπτών διαγωνισμών διεκδίκησαν το δικαίωμα στην εργασία. Ακόμα και τα λίγα καθαρά μεταπτυχιακά απαιτούν χρήματα που δεν είναι εύκολο να βρεθούν από ένα αυτοσυντηρούμενο αναπληρωτή. Ας δούμε όμως μερικά ενδεικτικά νούμερα της κατάστασης που περιγράψαμε: Σήμερα στις δομές της Ειδικής Αγωγής εργάζονται 676 αναπληρωτές ΠΕ 60.50. Εκ των οποίων 320 είναι στους Πίνακες Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Μόνο οι 68 έχουν βαθμολογία σε ΑΣΕΠ τέτοια που να τους δίνει τη δυνατότητα να εργαστούν και στη Γενική. Οι υπόλοιποι 356 είτε δεν έχουν δώσει ΑΣΕΠ καθότι είχαν πτυχίο από το 2009 και μετά (200 άτομα), ειτε ήταν αποτυχόντες ή αρνήθηκαν να δώσουν ΑΣΕΠ, είτε δεν ενδιαφέρθηκαν να δώσουν ΑΣΕΠ. Από αυτά προκύπτει ότι οι 608 εκ των 676 αξιοποίησαν την καθόλου δίκαιη λύση της μελλοντικής διπλής ένταξης στις λίστες της Γενικής και της Ειδικής και μόνο 68 συνάφελφοι δεν χρειαζόντουσαν την τεχνητή αυτή ενίσχυση. Είναι εντυπωσιακό ότι αν εξαιρέσουμε τους 63 νηπιαγωγούς με αναπηρίες από τους υπόλοιπους οι 345 έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια. Δηλαδή το 58% των αναπληρωτών που υπηρέτησαν στην Ειδική Αγωγή αξιοποίησαν ένα εργαλείο που κατά κόρον έχει κατηγορηθεί από όλες τις παρατάξεις της ΔΟΕ και από το ΔΣ της. Είναι λοιπόν άδικη η ιδιαίτερη και σε δυο πίνακες μοριοδότηση των υπηρετούντων στις δομές της Ειδικής αγωγής, αφού στον πίνακα της Γενικής, μέχρι σήμερα τοποθετούνται αναπληρωτές με διαφορετικά τυπικά προσόντα πρόσληψης. Γιατί βρίσκονται στον ίδιο πίνακα από την μία επιτυχόντες του ΑΣΕΠ με υψηλή βαθμολογία και προϋπηρεσία σε σχολικές μονάδες Γενικής και από την άλλη αναπληρωτές που εργάστηκαν σε δομές της Ειδικής Αγωγής, ως κάτοχοι σεμιναρίων, μεταπτυχιακών ή διδακτορικών Ειδικής Αγωγής. Το τελευταίο συνιστά πράξη αντισυνταγματική και παράνομη, η οποία μάλιστα διαπιστώθηκε και στην πρόσφατη υπ’ αριθμ. 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, σύμφωνα με την οποία, είναι απαραίτητο για το διορισμό των αξιότερων υποψηφίων να υπάρχει η απαραίτητη σύγκριση μεταξύ τους. Και ας μην βιαστεί να ισχυριστεί κανείς ότι η εν λόγω απόφαση αφορά μόνιμους διορισμούς, καθώς αποτελεί πάγια νομολογία των διοικητικών μας δικαστηρίων, σε κάθε υπηρεσιακή μεταβολή των εκπαιδευτικών, ακόμη και των αναπληρωτών, η τήρηση της αρχής της ισότητας. Είναι λοιπόν σαφές ότι η διατήρηση της εν λόγω διάταξης συνεχίζει να πριμοδοτεί λάθη του παρελθόντος, γι΄ αυτό και συμφωνούμε με την εν λόγω ρύθμιση, με την μόνη ένσταση ότι η ισχύς της θα πρέπει να είναι αναδρομική από το 2010. Είναι προφανές ότι η διατήρηση της σημερινής κατάστασης, δεν συνιστά ενίσχυση και αναβάθμιση του θεσμού της Ειδικής Αγωγής, αλλά διακωμώδηση του, για την οποίο ευθύνη έχει και η ΔΟΕ.