• Σχόλιο του χρήστη 'Αλίκη Αλεβυζάκη' | 25 Ιουνίου 2015, 19:50

    Τάσσομαι ΥΠΕΡ της διπλής προσμέτρησης της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές κατά τα έτη 2010-2014, γιατί θεωρώ ότι είναι δίκαιο τόσο από νομικής όσο και από ηθικής πλευράς. Παραθέτω ακολούθως τα εξής επιχειρήματα: 1. Ο νόμος για τα δυσπρόσιτα και το διπλασιασμό της προσφερθείσας προϋπηρεσίας σε αυτά δεν είναι ο 3848/2010 αλλά ο 3391/2005. Επομένως όσοι πρεσβεύουν πως δε γνώριζαν για το διπλασιασμό των μορίων είτε ψεύδονται είτε αγνοούσαν το νόμο 3391/2005. Στους σχετικούς πίνακες η προϋπηρεσία αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες υπολογιζόταν στο διπλάσιο σε εφαρμογή του ισχύοντος και σήμερα Ν.3391/2005 (άρθρο 9, παρ. 3) αναδρομικά από το 2002 μέχρι και το 2010 και θα υπολογίζεται στο διπλάσιο από το 2014 και εφεξής σε μερική εφαρμογή του Ν.4283/2014 (άρθρο 5). 2. Ο Ν.3848/2010 (άρθρο 9, παρ.3) προέβλεπε την παύση τροφοδότησης των πινάκων προϋπηρεσίας με νέα στοιχεία από 1.9.2010 αλλά δεν καταργούσε το Ν.3391/2005 ο οποίος τελεί σε ισχύ αλλά στερούσε τη δυνατότητα εφαρμογής του. Με την κατάργηση της παραγράφου 4 του άρθρου 5Α του Ν.3848/2010 (Α’ 71) όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 5 του Ν.4283/2014 (Α’ 189) αίρεται η αδυναμία εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 9, παράγραφος 3 του Ν.3391/2005 (ΦΕΚ 240/τ.Α’/4-10-2005). 3. Όσοι επιλέξαμε να υπηρετήσουμε σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες μετά το 2010 δεν το πράξαμε τυχαία αλλά το πράξαμε είτε συνειδητά σε γνώση του Ν.3391/2005 είτε αναγκαστικά καθώς σε περίπτωση άρνησής μας υπήρχε η ποινή του διετούς αποκλεισμού από τους σχετικούς πίνακες αναπληρωτών. Επομένως, δεν τίθεται ζήτημα αιφνιδιασμού της εκπαιδευτικής κοινότητας εάν η προϋπηρεσία μας για τα έτη 2010-2014 σε δυσπρόσιτα υπολογιστεί στο διπλάσιο καθώς ο Ν.3391/2005 δεν καταργήθηκε ποτέ με άλλο νόμο αλλά δεν είχε δυνατότητα εφαρμογής από το 2010 και εφεξής όσο βρισκόταν σε ισχύ οι σχετικές διατάξεις του Ν.3848/2010. Ούτε αποτελεί αιτία έλλειψης εμπιστοσύνης από τον πολίτη προς τη Διοίκηση η εφαρμογή των νόμων αλλά το αντίθετο είτε η μη εφαρμογή είτε η τμηματική ή επιλεκτική εφαρμογή αυτών. 4. Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που προσέφεραν υπηρεσία σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες κατά την περίοδο 2010-2014 το έπραξαν κάτω από τις ίδιες αντίξοες συνθήκες διαβίωσης όπως και οι εκπαιδευτικοί πριν από αυτούς ή οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν και θα υπηρετήσουν μετά από αυτούς. 5. Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες κατά τα έτη 2010-2014 είχαν χαμηλές θέσεις στον πίνακα αναπληρωτών είναι άτοποι, καθώς είναι σε όλους γνωστό ότι τα κενά που άνοιγαν κάθε χρόνο από την α’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών ανήκαν σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές με αποτέλεσμα να τοποθετούνται εκεί οι αναπληρωτές που κατείχαν υψηλές θέσεις, ενώ αναπληρωτές που κατείχαν χαμηλότερες θέσεις στον πίνακα να τοποθετούνται σε σχολεία των τόπων συμφέροντός τους. Για παράδειγμα τα κενά της Αττικής άνοιγαν πάντα κατά τη β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο αναπληρωτές με χαμηλότερες θέσεις να τοποθετούνται εκεί σε αντίθεση με αναπληρωτές υψηλότερων θέσεων, οι οποίοι ήδη είχαν τοποθετηθεί κατά την α’ φάση πρόσληψης μακριά από τον τόπο συμφέροντός τους, ο οποίος και στις δύο περιπτώσεις αναπληρωτών ήταν η Αττική.