• Σχόλιο του χρήστη 'Αθηνά' | 25 Ιουνίου 2015, 22:55

    Για ποιόν λόγο αποσιωπάται η αντισυνταγματικότητα του χρόνου κτήσης πτυχίου για προσλήψεις/διορισμούς στη δημόσια εκπαίδευση; Πρόκειται για ένα κριτήριο που εισάγει διακρίσεις και απροσδιόριστες χρονικές σταθμίσεις μεταξύ των συνυποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών μηδενικής προϋπηρεσίας, όπως εισήγαγε και στο παρελθόν η χρήση του στην προγενέστερη της σύγχρονης θεσμική εφαρμογή της επετηρίδας.Η μέχρι σήμερα αναγωγή του χρόνου κτήσης πτυχίου σε οιονεί κριτήριο προϋπηρεσίας δεν ευσταθεί,εφόσον δεν συνεπάγεται ακριβή και αληθή αποτύπωση πράγματι κτηθέντος χρόνου προϋπηρεσίας. Η δε προϋπηρεσία που συγκέντρωσαν μέχρι σήμερα οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μηδενικής προϋπηρεσίας στη βάση της ισχύουσας επετηρίδας αποτελεί ένα de facto και όχι de jure προσόν που έχει αποκτηθεί χωρίς αξιοκρατικές εγγυήσεις (στη βάση του μη αξιολογικού κριτηρίου του χρόνου κτήσης πτυχίου) εκτός του ελέγχου ανεξάρτητης αρχής. Είναι νόμιμο να διαιωνίζεται το κριτήριο του χρόνου κτήσης πτυχίου προσδίδοντας στους όποιους αναπληρωτές μηδενικής προϋπηρεσίας προσλαμβάνονται κάθε σχολική χρονιά και μεγαλύτερη προϋπηρεσία, η οποία στο μέλλον θα αναγνωρισθεί δίχως άλλο, χωρίς να έχει γίνει αξιολόγηση/μοριοδότηση με ακαδημαϊκά και άλλα αντικειμενικά κριτήρια των εν λόγω υποψηφίων κατά την κατάρτιση των πινάκων κατάταξής τους; Είναι νόμιμο να αποκλείονται de facto υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί του πίνακα μηδενικής προϋπηρεσίας εξαιτίας της ισχύουσας σύγχρονης μορφής της επετηρίδας, δηλαδή του χρόνου κτήσης πτυχίου, χωρίς καμιά αξιολογική στάθμιση των προσόντων τους; Πρόσφατα εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 527/2015 απόφαση του ΣτΕ (Αντισυνταγματικότητα των ρυθμίσεων του Ν. 3848/2010 περί του διορισμού αναπληρωτών καθηγητών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση),που κρίνει ως αντικείμενους στις συνταγματικές διατάξεις διορισμούς εκτός ΑΣΕΠ. Στο πλαίσιο της απόφασης αυτής η Ολομέλεια του ΣτΕ προσδιόρισε εμμέσως πλην σαφώς την θεσμική αντισυνταγματικότητα της επετηρίδας, ήτοι του κριτηρίου του χρόνου κτήσης πτυχίου που καθόριζε στο παρελθόν τις προσλήψεις στις οποίες αναφέρεται το ιστορικό της υπόθεσης και καθορίζει μέχρι και σήμερα ως αναχρονιστικό κατάλοιπο του παρελθόντος την κατάταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μηδενικής προϋπηρεσίας: {σκέψη 13η απόφασης ...η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και,ενόψει και των σχετικών διάσπαρτων στη νομοθεσία διατάξεων (όπως αυτές που αφορούν τις μνημονευθείσες στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις περιπτώσεις των άρθρων 6 παρ. 34 του ν. 3027/2002 και 41 παρ. 4 του ν. 3762/2009), δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις..}. Επομένως, ο χρόνος κτήσης πτυχίου ως βάση κατάταξης των υποψηφίων προς πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών μηδενικής προϋπηρεσίας εκτός ελέγχου ΑΣΕΠ αποτελεί ένα μη αντικειμενικό και μη αξιολογικό κριτήριο κατά παράβαση της αρχής ισότητας και αξιοκρατίας που προστατεύονται συνταγματικά και αποτελούν θεμελιώδεις αρχές της έννομής μας τάξης.Ποιός λόγος υπαγορεύει την διατήρηση της ισχύος της διάταξης της παραγράφου 4 του άρθρου 9 του Ν. 3848/2010, αν και το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει αποφανθεί περί μη συνταγματικότητας του κατάταξης υποψηφίων βάσει του θεσμού της επετηρίδας; Συνιστά η κατάρτιση των ισχυόντων πινάκων αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας για το σχολικό έτος 2014-2015, καθώς και των πινάκων μηδενικής που θα καταρτισθούν για το ερχόμενο σχολικό έτος, κατ’ άρθρον 9 παρ. 4 Ν. 3848/2010, εξαιρετική (ή μήπως συνήθη κατ’ έτος και συστηματικώς προκύπτουσα) περίπτωση της εξάντλησης ενός ή περισσότερων πινάκων της παραγράφου 2 του άρθρου 9 Ν. 3848/2010 και της εφαρμογής του κριτηρίου του χρόνου κτήσης πτυχίου;