Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΦΟΥΓΙΑΞΗ | 3 Δεκεμβρίου 2009, 17:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Χαίρομαι ιδιαίτερα γι'αυτήν την καινοτόμο προσπάθεια της ανοικτής διαβούλευσης, δηλαδή ακόμη και να παροτρύνεται ο πολίτης να πάψει να είναι " ιδιώτης ", με άλλα λόγια να καταλάβουμε ή να ανασύρουμε τα πρότυπα της περίφημης " αθηναϊκής δημοκρατίας ", όπου ήταν υποχρέωση του κάθε πολίτη να συμμετέχει στα κοινά, να υπάρχει όπως θα λέγαμε ένας επιμερισμός των ευθυνών και του πολίτη, του οποίου η ιδιότητα σε μιά ευνομούμενη πολιτεία αναλύεται σε δικαιώματα και υποχρεώσεις. Διότι ας μην λησμονούμε την αριστοτελική ρήση, ότι είναι στην φύση του ανθρώπου να εκφράζει πιο εύκολα την " αντίθεση " παρά την " θέση ", στην περίπτωση μας σαφώς είναι πιο εύκολο να κρίνουμε, να κατακρίνουμε ή να επικρίνουμε αντι να προτείνουμε! Θα μου επιτρέψετε όμως να είμαι λίγο επιφυλακτική, να συμμερίζομαι κάπως την θέση του " άπιστου Θωμά ", διότι η όλη ιδέα της ανοικτής διαβούλευσης είναι " πολύ καλή για να είναι αληθινή "! Παρά τις επιφυλάξεις μου μπαίνω στον πειρασμό να μοιραστώ μαζί σας κάποιες σκέψεις ή προβληματισμούς, ιδέες που με ταλανίζουν τα τελευταία περίπου 12 χρόνια, θεωρώ, ενεργής παρουσίας στην θέση του του εκπαιδευτικού που εκπαιδεύει αλλά κα θέλει να εκπαιδεύεται, όπως ίσως οι περισσότεροι συνάδελφοι: α/ ο εκπ/κος που διορίζεται μακριά από την φυσική του έδρα, δηλαδή τον τόπο κατοικίας του για ποιό λόγο δεν παίρνει κάποια αποζημίωση για " εκτός έδρας", όπως κάποιοι άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι; Μήπως αυτό θα έπρεπε να αναθεωρηθεί; β/ μήπως πρέπει να δοθεί μια κάποια λύση στο πρόβλημα της υπεραριθμίας κυρίως των καθηγητών της δεύτερης ξένης γλώσσας ( γαλλικών, γερμανικών ) τώρα μάλιστα που οι επιλεγόμενες γλώσσες γίνονται περισσότερες κάνοντας πράξη και του διεθνούς οργανισμού γαλλοφωνίας; Κάποιες οργανικές θέσεις, όπως αυτές των καθηγητών γαλλικής συρρικνώνονται με το πέρασμα του χρόνου. Μιά σκέψη ίσως θα ήταν να δοθει σημασία στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η πραγματική εκμάθηση ξένων γλωσσών από το στάδιο της ΥΕ σε ένα καλό επίπεδο Β1 σύμφωνα με το κοινό ευρωπαϊκό πλαίσιο γλωσσομάθειας. Άλλωστε η γλωσσομάθεια όπως και η ανάπτυξη της κοινωνίας τησ πληροφορίας έχουν πρωτεύουσα θέση στα προγράμματα εκπ/σης της ΕΕ. Υπάρχει και μια ενδιαφέρουσα μελέτη του ΚΕΜΕΤΕ σε συνεργασία με τους συλλόγους καθηγητών ξένων γλωσσών, τα πορίσματα της οποίας ανακοινώθηκαν σε συνέδρι που έλαβε χώρα στο Πάντειο Παν/μιο από το οποίο " έλαμψε δια της απουσίας του " το ΥΠΕΠΘ, αν και προσεκλήθη! γ/ καλό θα ήταν να μην προβάλλουμε μόνο την " ανηθικότητα " του αποσπασμένου εκπ/κου ο οποίος κάνει χρήση των κειμένων διατάξεων για να δώσει λύση σε επαγγελματικά-προσωπικά προβλήματα, πράγμα, νομίζω, θεμιτό! δ/ σε ότι αφορά την 3/ετή απόσπαση στον Κεντρικό Φορέα, όσων αποσπάστηκαν το 2009, νομίζω ότι εγείρει ένα κάποιο θέμα " ζαβολιάς" αν γίνει ετεροχρονισμένη ανάκληση της. Η πολιτεία είθισται να δίνει το καλό ηθικό παράδεγμα. Το θέμα θα έπρεπε να επανεξεταστεί ίσως για τους επερχόμενους. ε/ η πλειοψηφία των εκπ/κων ενδιαφέρεται να επιμορφωθεί αλλά ίσως οι ευκαιρίες που του δίνει το Υπουργείο δεν είναι αρκετές και σε τακτά χρονικά διαστήματα όπως φειδωλές είναι και οι εκπ/κες άδειες. Θα έπερπε να επανεξεταστεί και το κόστος των μεταπτυχιακών στην ημεδαπή ( μινιμουμ 3000 ευρώ ) σε σύγκριση με αυτό των άλλων Ευρωπαϊκών Παν/μίων Ευχαριστώ που μοιραστήκατε μαζί μου κάποιους από τους προβληματισμούς μου. Ελπίζω και εύχομαι το καλύτερο για την ελληνική κυρίως δημόσια εκπ/ση ώστε ο καθένας να προχωρά σύμφωνα με τις αρετές του όπως αναφέρει και ο Ρουσώ στο " κοινωνικό συμβόλαιο "!