Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ | 3 Δεκεμβρίου 2009, 17:52
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αναγκαία είναι η προσεκτική επιλογή των εκπαιδευτικών με βάση το ήθος, την επιστημονική γνώση και το ταλέντο. Και όχι όπως γίνεται τώρα, να διορίζονται π.χ. πολύτεκνοι με απόλυτη προτεραιότητα ( 700 περίπου κάθε χρόνο!), με μόνο προσόν το πτυχίο και μάλιστα πολλές φορές ειδικότητες άσχετες, κυρίως από ΤΕΙ που δεν χρειάζονται και με προφανή την αδυναμία να ανταποκριθούν. Αν θέλει το κράτος να βοηθήσει τους πολύτεκνους , ας τους διορίζει σε άλλες υπηρεσίες, όχι στα σχολεία. Κατά τον ομότιμο καθηγητή του ΕΜΠ, Θεοδόσιο Π. Τάσιο, η πολλαπλασιαστικότητα, ενός κακού δασκάλου είναι απείρως δυσμενέστερη από αυτήν ενός κακού υποδηματοποιού. Δυστυχώς στην Ελλάδα διορίζονται στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και άνθρωποι που έχουν τελειώσει μόνο την υποχρεωτική εκπαίδευση ή μόνο την δευτεροβάθμια εκπαίδευση! τη στιγμή που υπάρχουν πτυχιούχοι ΤΕΙ και κυρίως διπλωματούχοι Πολυτεχνικών σχολών που επιθυμούν να εργαστούν στην εκπαίδευση. Οι τελευταίοι θα έπρεπε να προτάσσονται των άλλων και είναι τόσοι πολλοί πλέον, που θα μπορούσαν να επιλεγούν οι καλύτεροι από αυτούς, για να καλύπτουν όλα τα κενά. Το μικτό σύστημα προσλήψεων, με ΑΣΕΠ και προϋπηρεσία, μπορεί να βελτιωθεί. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ πρέπει να μην έχει νησίδες αδιαφάνειας με γραπτά που δεν είναι γνωστό από ποιους και πώς διορθώνονται, αλλά και πώς στο τέλος βαθμολογούνται. Για αυτό πρέπει οι διαγωνιζόμενοι να εξετάζονται μόνο με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών (multiple choice) όπου οι απαντήσεις είναι συγκεκριμένες. Αν θελήσει η κυρία Υπουργός και ψάξει λίγο το θέμα της βαθμολογίας των γραπτών, ιδιαίτερα στις ειδικότητες που διαγωνίζονται πολλοί και διορίζονται λίγοι, θα προβληματιστεί. Παράπονα ακούγονται μάλλον δικαιολογημένα. Ας το αναθέσει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής να κάνει τη σχετική έρευνα. Τα μόρια της προϋπηρεσίας ενός ωρομίσθιου με 11 ώρες την εβδομάδα δεν μπορεί να είναι λιγότερα από τα μισά ενός αναπληρωτή με 21 ώρες για το ίδιο χρονικό διάστημα- μία διδακτική χρονιά. Παίρνουν που παίρνουν ψίχουλα οι ωρομίσθιοι, να μην παίρνουν και τα μόρια; Η πιστοποιημένη γνώση μιας ξένης γλώσσας πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και να μοριοδοτείται. Είναι μικρό πράγμα να ομιλεί μια ξένη γλώσσα ο εκπαιδευτικός ( Αγγλικά –Γαλλικά, Γερμανικά κλπ); Δεν είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για αυτόν και τους μαθητές του; Το τεστ δεξιοτήτων είναι χρήσιμο εργαλείο για την μοριοδότηση και των εκπαιδευτικών. Γιατί ο ρόλος των εκπαιδευτικών δεν είναι μόνο διδακτικός. Είναι και καθοδηγητικός και συμβουλευτικός. Επίσης από την πρώτη στιγμή ο εκπαιδευτικός ασκεί διοικητικά καθήκοντα, αφού ανατίθενται εξωδιδακτικά καθήκοντα σε όλους. Οι νεοδιόριστοι θα πρέπει να τοποθετούνται υποχρεωτικά στα Γυμνάσια για τουλάχιστον πέντε χρόνια και μετά να πηγαίνουν στα Λύκεια όπου είναι φυσικό να προβλέπονται καλύτερες αμοιβές. Τέλος οι νεοδιόριστοι θα πρέπει να προτρέπονται και να έχουν κίνητρα για την μετεκπαίδευσή τους με προτεραιότητα σε προγράμματα Ανθρωπιστικών Σπουδών και Αισθητικής Αγωγής κατά κύριο λόγο, στο ανοιχτό πανεπιστήμιο.