• Στο παρόν άρθρο, για άλλη μια φορά διαπιστώνουμε την ολοκληρωτική έλλειψη μέτρων και πολιτικών για την επαγγελματική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών που είναι άτομα με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, όπως και των εκπαιδευτικών που είναι γονείς ατόμων με αναπηρία. Με την κατάργηση του Πίνακα Α΄, την οποία κατήγγειλαν κατά την προεκλογική περίοδο οι βουλευτές των κομμάτων της Κυβέρνησης, πολλοί εκπαιδευτικοί με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις, το προηγούμενο σχολικό έτος 2014 -2015 δεν διορίστηκαν σε καμία σχολική δομή. Σε ότι αφορά στην επαγγελματική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών με αναπηρία και εκπαιδευτικών γονέων με αναπηρία απαιτείται η άμεση λήψη των εξής θεσμικών μέτρων : • Επαναφορά του καταργηθέντος Πίνακα Α΄, σύμφωνα με τον οποίο προσλαμβάνονταν οι εκπαιδευτικοί Α.μεΑ. σε ποσοστό 20% επί των προσλήψεων στην Ειδική Εκπαίδευση. Με την κατάργηση του Πίνακα Α΄, όπως αυτός καθορίζονταν στην παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 3699, οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία που εργάζονταν ως αναπληρωτές δεν μπόρεσαν να προσληφθούν στο σύστημα της ειδικής εκπαίδευσης το σχολικό έτος 2014 -2015. Επισημαίνουμε ότι το προηγούμενο έτος, με την κατάργηση του Πίνακα Α΄ δεν στελεχώθηκαν επαρκώς οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Εκπαίδευσης. • Να καταργηθεί ως προϋπόθεση για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αναπηρία, η κατάθεση Γνωμάτευσης Αναπηρίας με την ένδειξη εφ’ όρου ζωής. Ειδικά για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ζητούμε να γίνονται δεκτές γνωματεύσεις αναπηρίας, οι οποίες είναι σε ισχύ κατά το τρέχον σχολικό έτος. • Κατάργηση της αναχρονιστικής και ρατσιστικής διάταξης, σύμφωνα με την οποία κωφοί, τυφλοί, παραπληγικοί εκπαιδευτικοί εξαιρούνται των προσλήψεων από τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και το θεσμό της παράλληλης στήριξης. • Θέσπιση νέας διάταξης, μέσω της οποίας θα καθοριστεί ο διορισμός των εκπαιδευτικών με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω, κατά προτεραιότητα σε ποσοστό 10% στη Γενική Εκπαίδευση. Επί της ουσίας ζητούμε την αντικατάσταση των διατάξεων του άρθρου 8 του ν. 4283/2014 ως εξής: «Στο τέλος του άρθρου 9 του ν. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού − Καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 71) προστίθεται παράγραφος 15 ως εξής: «15. Από δω και στο εξής μπορούν να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στη Γενική Εκπαίδευση, σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) κατά προτεραιότητα σε κάθε κλάδο και ειδικότητα, άτομα που είναι ικανά για εκπαιδευτικό έργο, σύμφωνα με το ν. 3528/2007 «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.» (Α΄ 26) και έχουν αναπηρία σε ποσοστό πενήντα τοις εκατό και άνω (50%), η οποία βεβαιώνεται με πιστοποιητικό του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) του ν. 3863/2010 (Α΄ 115) και κάθε αρμόδιας δημόσιας αρχής εφόσον είναι σε ισχύ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν μπορούν να τοποθετούνται σε ποσοστό άνω του εικοσιπέντε τοις εκατό (25%) ανά σχολική μονάδα». Στην παρ.3 με την οποία αντικαθίσταται η περίπτωση α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 59 του ν.3966/2011 (Α΄ 118) καθορίζεται ότι : «α) Εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διαγράφονται από τους πίνακες αναπληρωτών για το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, εφόσον δεν αναλαμβάνουν για οποιονδήποτε λόγο υπηρεσία εντός πέντε ημερών από την ανακοίνωση της πρόσληψής τους ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και παραιτούνται κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους». Ευνόητο είναι ότι η διάταξη αυτή είναι άκρως άδικη για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία λόγω επιδείνωσης της αναπηρίας ή της χρόνιας πάθησής τους. Ζητούμε να εξεταστεί η εξαίρεσή τους από την ανωτέρω διάταξη, υπό την προϋπόθεση ότι οι λόγοι για τους οποίους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία οφείλεται στην επιδείνωση της αναπηρίας ή χρόνιας πάθησης τους σύμφωνα με αιτιολογημένη ιατρική γνωμάτευση.