Εδώ θέλω να εκφράσω την ανησυχία πολλών σχετικά με την ισοδυναμία με master τίτλων σπουδών 5ετούς και 6ετούς φοίτησης. Είναι βέβαιο ότι δεν αξίζουν όλοι οι τίτλοι σπουδών 5ετούς φοίτησης των ελληνικών ΑΕΙ την ισοδυναμία με master.
Σε αυτό συνηγορεί και η ΑΔΙΠ η οποία στην έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών ΑΠΘ (47 εξαμηνιαία μαθήματα + διπλωματική εργασία για απονομή διπλώματος) αναφέρει πως το πρόγραμμα σπουδών δεν εξυπηρετεί το σκοπό 5ετούς προγράμματος σπουδών και γι αυτό προτείνει τη σύμπτυξή του στα 4 έτη. Ομοίως το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Ηλεκτρονικών Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου (Κρήτης 45 εξαμηνιαία μαθήματα + 4 μαθήματα ξένων γλωσσών + διπλωματική εργασία για απονομή διπλώματος). Δε μπορούν να γίνουν προχωρημένες σπουδές με 45 και 47 μαθήματα. Φυσικά υπάρχουν και άλλα προγράμματα σπουδών 5ετούς διάρκειας στα ελληνικά ΑΕΙ (και όχι μόνο τμήματα μηχανικών) που δεν επιτυγχάνουν προχωρημένες σπουδές.
Δε μπορεί να είναι το μόνο κριτήριο η 5ετής διάρκεια σπουδών και οι 300 ECTS. Πρέπει να υπάρχουν και άλλα κριτήρια. Γι αυτό πολύ σωστά ο υπουργός έβαλε διάταξη στο νομοσχέδιο ότι η αναγνώριση της ισοδυναμίας θα γίνει με υπουργική απόφαση και όχι οριζόντια για όλα τα 5ετή προγράμματα σπουδών μόλις γίνει νόμος του κράτους το νομοσχέδιο. Νομίζω όμως ότι η αναγνώριση πρέπει να γίνει από την ΑΔΙΠ και κατόπιν της έγκρισης από την ΑΔΙΠ να δημοσιευθεί η υπουργική απόφαση. Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να ζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος (που είναι κάτοχος τίτλου σπουδών 5ετούς ή 6ετούς φοίτησης από ελληνικό ΑΕΙ) την αναγνώριση της ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών του με Integrated Master. Γι αυτό το σκοπό καταβάλλει σχετική αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία (ΑΔΙΠ ή ΔΟΑΤΑΠ) και πληρώνει ένα μικρό παράβολο (π.χ. 20 ευρώ).
Εδώ θέλω να εκφράσω την ανησυχία πολλών σχετικά με την ισοδυναμία με master τίτλων σπουδών 5ετούς και 6ετούς φοίτησης. Είναι βέβαιο ότι δεν αξίζουν όλοι οι τίτλοι σπουδών 5ετούς φοίτησης των ελληνικών ΑΕΙ την ισοδυναμία με master. Σε αυτό συνηγορεί και η ΑΔΙΠ η οποία στην έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος μηχανολόγων μηχανικών ΑΠΘ (47 εξαμηνιαία μαθήματα + διπλωματική εργασία για απονομή διπλώματος) αναφέρει πως το πρόγραμμα σπουδών δεν εξυπηρετεί το σκοπό 5ετούς προγράμματος σπουδών και γι αυτό προτείνει τη σύμπτυξή του στα 4 έτη. Ομοίως το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Ηλεκτρονικών Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου (Κρήτης 45 εξαμηνιαία μαθήματα + 4 μαθήματα ξένων γλωσσών + διπλωματική εργασία για απονομή διπλώματος). Δε μπορούν να γίνουν προχωρημένες σπουδές με 45 και 47 μαθήματα. Φυσικά υπάρχουν και άλλα προγράμματα σπουδών 5ετούς διάρκειας στα ελληνικά ΑΕΙ (και όχι μόνο τμήματα μηχανικών) που δεν επιτυγχάνουν προχωρημένες σπουδές. Δε μπορεί να είναι το μόνο κριτήριο η 5ετής διάρκεια σπουδών και οι 300 ECTS. Πρέπει να υπάρχουν και άλλα κριτήρια. Γι αυτό πολύ σωστά ο υπουργός έβαλε διάταξη στο νομοσχέδιο ότι η αναγνώριση της ισοδυναμίας θα γίνει με υπουργική απόφαση και όχι οριζόντια για όλα τα 5ετή προγράμματα σπουδών μόλις γίνει νόμος του κράτους το νομοσχέδιο. Νομίζω όμως ότι η αναγνώριση πρέπει να γίνει από την ΑΔΙΠ και κατόπιν της έγκρισης από την ΑΔΙΠ να δημοσιευθεί η υπουργική απόφαση. Ένας άλλος τρόπος θα ήταν να ζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος (που είναι κάτοχος τίτλου σπουδών 5ετούς ή 6ετούς φοίτησης από ελληνικό ΑΕΙ) την αναγνώριση της ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών του με Integrated Master. Γι αυτό το σκοπό καταβάλλει σχετική αίτηση στην αρμόδια υπηρεσία (ΑΔΙΠ ή ΔΟΑΤΑΠ) και πληρώνει ένα μικρό παράβολο (π.χ. 20 ευρώ).