Κύριε Υπουργέ
Η Ομοσπονδία μας αποτελεί το συνδικαλιστικό φορέα των Πτυχιούχων Μηχανικών, αποφοίτων Τ.Ε.Ι. και ισοτίμων Σχολών Μηχανικών, που εργάζονται στο Δημόσιο, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού, στα Ν.Π.Δ.Δ. και διορίζονται στον κλάδο Τ.Ε. Μηχανικών.
Επιθυμούμε να σας κάνουμε γνωστές τις διαφωνίες μας επί του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις» και να σας καταθέσουμε τις προτάσεις μας για το πολυνομοσχέδιο και συγκεκριμένα το άρθρο 11 που άμεσα ή έμμεσα αφορά τα ΤΕΙ και τους αποφοίτους τους.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 11:
α. Αναγνωρίζεται ως ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) το δίπλωμα που απονέμεται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ’ ελάχιστον Ι.Ε.Μ..
β. Αναγνωρίζεται ότι ο παραπάνω τίτλος σπουδών master απονέμεται αναδρομικά από την ημερομηνία έκδοσης του πτυχίου.
γ. Αλλάζει το σύστημα μέτρησης πιστωτικών μονάδων (ECTS) σε ισοδύναμες εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ)
Διαφωνούμε
• Με την αντικατάσταση των πιστωτικών μονάδων (ECTS) με τις ισοδύναμες εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ.) διότι, με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Υ.Α Φ5/89656/Β3, ΦΕΚ 1466/07), οι πιστωτικές μονάδες αποδίδονται σε κάθε μάθημα, παράδοση, σεμινάρια, πρακτική άσκηση, πτυχιακή εργασία και οτιδήποτε άλλο είναι απαραίτητο σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών για την επίτευξη των εκάστοτε επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων.
Με την αντικατάσταση των πιστωτικών μονάδων (ECTS) σε ισοδύναμες εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ.), η πρακτική άσκηση των φοιτητών των ΤΕΙ δε θα αποδίδει καμία (Ι.Ε.Μ.) αφού στην β’ παράγραφο του εν λόγω άρθρου, που καθορίζει τις Ι.Ε.Μ. δεν αναφέρεται η πρακτική άσκηση.
Υπάρχει λοιπόν άμεσα ο κίνδυνος να μην μπορούν τα ΤΕΙ να χορηγούν πτυχία επιπέδου Bachelor, αφού το εξάμηνο της πρακτικής άσκησης δε θα αποδίδει Ι.Ε.Μ. και συνεπώς θα υπολείπεται των Ι.Ε.Μ. που απαιτούνται για πτυχίο τεσσάρων ετών.
• Διότι μπαίνουν φραγμοί στην κινητικότητα των φοιτητών, στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης και για παραπέρα σπουδές και εργασία στο εξωτερικό.
• Μπαίνουν περιορισμοί στις δυνατές διδακτικές μεθόδους μέσω των οποίων το ΑΕΙ μπορεί να επιτύχει τα μαθησιακά αποτελέσματα που προβλέπονται σύμφωνα με το σύστημα ECTS (αποκλείονται έμμεσα μορφές συνεργασίας με τις επιχειρήσεις ή πρακτική άσκηση κ.λπ).
• Με την Αναγνώριση ως ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) του διπλώματος των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων. Θεωρούμε σκανδαλώδη και ρουσφετολογική τη de facto αναγνώριση που επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας με το Νομοσχέδιο διότι αυτό που πραγματικά θέλει να επιτύχει το νομοσχέδιο είναι να κατοχυρώσει θεσμικά ότι ο Μηχανικός στην Ελλάδα είναι μόνο ο κάτοχος Ενιαίου και Αδιάσπαστου Διπλώματος Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) 5ετούς φοίτησης και όχι απόφοιτοι σχολών 4ετούς φοίτησης έστω και με Master.
Με την πρόβλεψη αυτή ικανοποιείται το χρόνιο αίτημα του ΤΕΕ και του Πολυτεχνείου, πλήττονται δε θεσμικά τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας και οι απόφοιτοί τους, οι οποίοι υποβαθμίζονται επαγγελματικά και ακαδημαϊκά.
• Με την αναδρομική απονομή του master από την ημερομηνία έκδοσης του πτυχίου, διότι η αναδρομικότητα εκτός από το γεγονός ότι είναι παράνομη, αγγίζει ή ξεπερνάει τα όρια της φαιδρότητας, καθώς θα βρεθούν με μεταπτυχιακό τίτλο ακόμα και απόφοιτοι που έχουν πάρει πτυχίο ή δίπλωμα πριν 30 ή 40 χρόνια…καθώς και όλοι οι συνταξιούχοι….ακόμα και όσοι δεν άσκησαν ποτέ το επάγγελμα του μηχανικού.
• Διότι έτσι θα ανατραπούν στο Δημόσιο, βίαια και χωρίς καμία διαβούλευση, με το νομοσχέδιο για την Παιδεία, το βαθμολόγιο, το μισθολόγιο και η σημερινή ιεραρχία σχεδόν στο σύνολό της, με ανατροπές στις θέσεις προϊσταμένων και μάλιστα σε μια καταταλαιπωρημένη και υποστελεχωμένη Δημόσια διοίκηση, η οποία δε χρειάζεται τέτοιου είδους επεμβάσεις για να ανασυγκροτηθεί.
• Διότι ενώ γνωρίζει ο Υπουργός ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, σπεύδει μέσα από το Ν/Σ να προκαταλάβει τους πάντες, κατατάσσοντας τα πολυτεχνεία στο 7ο επίπεδο, τα ΤΕΙ στο 6ο επίπεδο, προγράφοντας δε ότι τα ΤΕΙ προ του 2001 και τα ΚΑΤΕΕ θα καταταχθούν στο επίπεδο 5 μαζί με αυτά των αποφοίτων των ΙΕΚ.
Ύστερα από τα παραπάνω σας ζητάμε οι ρυθμίσεις για την Ανώτατη εκπαίδευση να επεκταθούν σε όλο το εύρος της και να ρυθμίσουν με δικαιοσύνη όλα τα κακώς κείμενα και οι παραλείψεις του παρελθόντος.
Προτείνουμε:
• Οποιαδήποτε αλλαγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να γίνει με εξαντλητικό διάλογο, έτσι όπως είχατε υποσχεθεί, να εκδοθούν επαγγελματικά δικαιώματα για το σύνολο των σχολών των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, ώστε να εκλείψουν σταδιακά οι εκκρεμότητες που έχει η πολιτεία απέναντι σε χιλιάδες αποφοίτους κυρίως των ΤΕΙ και να κλείσουν οι αμαρτίες του παρελθόντος.
• Να αποσαφηνισθεί κατηγορηματικά ότι το πτυχίο επιπέδου Bachelor, είναι η μοναδική προϋπόθεση για απρόσκοπτη πρόσβαση στο επάγγελμα.
Η απόκτηση πτυχίου επιπέδου Bachelor να επιτυγχάνεται με φοίτηση διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) ετών, εναρμονιζόμενοι με το ευρωπαϊκό πλαίσιο Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως έχει υιοθετηθεί από τα 47 κράτη που έχουν αποδεχθεί τη διαδικασία της Μπολόνια.
• Η πρακτική άσκηση να αποδίδει στο φοιτητή εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ.) όπως προβλεπόταν με τη διαδικασία των πιστωτικών μονάδων (ECTS).
• Από το επόμενο εκπαιδευτικό έτος θα μπορούσε να ξεκινήσει η διαδικασία χορήγησης master στο 5ο έτος με αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, μεταπτυχιακής διπλωματικής διατριβής και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει σαφής διάκριση του πρώτου κύκλου σπουδών που να οδηγεί σε πλήρη άσκηση επαγγέλματος.
Κύριε Υπουργέ
Διακρίνουμε στις διατάξεις του νομοσχεδίου μια υπέρμετρη και επιλεκτική ευαισθησία, με στόχο τη διασφάλιση της κυριαρχίας και της άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού αποκλειστικά από τους διπλωματούχους μηχανικούς.
Αυτή η αίσθηση προκύπτει από την παντελή απουσία κάποιας ρύθμισης για τους αποφοίτους των ΤΕΙ, παρά το γεγονός ότι εδώ και πολλές δεκαετίες, από την ίδρυση των σχολών τους, εκκρεμεί και δεν έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των Π.Δ. για τη ρύθμιση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.
Μεροληπτείτε με αυτό το νομοσχέδιο, εξυπηρετείτε τα συμφέροντα του κλάδου σας και έρχεστε να δικαιώσετε ένα χρόνιο και παράλογο αίτημα της συντεχνίας του ΤΕΕ, εφευρίσκοντας την ελληνική πατέντα χορήγησης αυτόματου αναδρομικού μεταπτυχιακού τίτλου!
Είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία, η οποία όμως δυστυχώς δε θα δώσει κανένα κύρος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τουναντίον μάλιστα, θα εκτεθούμε διεθνώς!
Κύριε Υπουργέ, η κυβέρνηση της «Αριστεράς» που εμπιστεύτηκαν οι Έλληνες, στήριξαν και στηρίζουν πολλοί από εμάς, έχει εντολή να αλλάξει την Ελλάδα. Αλλάξτε τα πάντα. Όλα αυτά που μας έφεραν σήμερα εδώ.
Αλλάξτε τα όμως με δικαιοσύνη, με σεβασμό προς όλους και με Δημοκρατία.
Στο νομοσχέδιο στο οποίο αναφερόμαστε και στη διαδικασία που ακολουθήθηκε φαίνεται ότι απουσιάζουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά.
Κύριε Υπουργέ Η Ομοσπονδία μας αποτελεί το συνδικαλιστικό φορέα των Πτυχιούχων Μηχανικών, αποφοίτων Τ.Ε.Ι. και ισοτίμων Σχολών Μηχανικών, που εργάζονται στο Δημόσιο, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού, στα Ν.Π.Δ.Δ. και διορίζονται στον κλάδο Τ.Ε. Μηχανικών. Επιθυμούμε να σας κάνουμε γνωστές τις διαφωνίες μας επί του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την Ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις» και να σας καταθέσουμε τις προτάσεις μας για το πολυνομοσχέδιο και συγκεκριμένα το άρθρο 11 που άμεσα ή έμμεσα αφορά τα ΤΕΙ και τους αποφοίτους τους. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 11: α. Αναγνωρίζεται ως ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) το δίπλωμα που απονέμεται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ’ ελάχιστον Ι.Ε.Μ.. β. Αναγνωρίζεται ότι ο παραπάνω τίτλος σπουδών master απονέμεται αναδρομικά από την ημερομηνία έκδοσης του πτυχίου. γ. Αλλάζει το σύστημα μέτρησης πιστωτικών μονάδων (ECTS) σε ισοδύναμες εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ) Διαφωνούμε • Με την αντικατάσταση των πιστωτικών μονάδων (ECTS) με τις ισοδύναμες εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ.) διότι, με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Υ.Α Φ5/89656/Β3, ΦΕΚ 1466/07), οι πιστωτικές μονάδες αποδίδονται σε κάθε μάθημα, παράδοση, σεμινάρια, πρακτική άσκηση, πτυχιακή εργασία και οτιδήποτε άλλο είναι απαραίτητο σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών για την επίτευξη των εκάστοτε επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Με την αντικατάσταση των πιστωτικών μονάδων (ECTS) σε ισοδύναμες εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ.), η πρακτική άσκηση των φοιτητών των ΤΕΙ δε θα αποδίδει καμία (Ι.Ε.Μ.) αφού στην β’ παράγραφο του εν λόγω άρθρου, που καθορίζει τις Ι.Ε.Μ. δεν αναφέρεται η πρακτική άσκηση. Υπάρχει λοιπόν άμεσα ο κίνδυνος να μην μπορούν τα ΤΕΙ να χορηγούν πτυχία επιπέδου Bachelor, αφού το εξάμηνο της πρακτικής άσκησης δε θα αποδίδει Ι.Ε.Μ. και συνεπώς θα υπολείπεται των Ι.Ε.Μ. που απαιτούνται για πτυχίο τεσσάρων ετών. • Διότι μπαίνουν φραγμοί στην κινητικότητα των φοιτητών, στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης και για παραπέρα σπουδές και εργασία στο εξωτερικό. • Μπαίνουν περιορισμοί στις δυνατές διδακτικές μεθόδους μέσω των οποίων το ΑΕΙ μπορεί να επιτύχει τα μαθησιακά αποτελέσματα που προβλέπονται σύμφωνα με το σύστημα ECTS (αποκλείονται έμμεσα μορφές συνεργασίας με τις επιχειρήσεις ή πρακτική άσκηση κ.λπ). • Με την Αναγνώριση ως ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) του διπλώματος των Πολυτεχνείων και των Πανεπιστημίων. Θεωρούμε σκανδαλώδη και ρουσφετολογική τη de facto αναγνώριση που επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας με το Νομοσχέδιο διότι αυτό που πραγματικά θέλει να επιτύχει το νομοσχέδιο είναι να κατοχυρώσει θεσμικά ότι ο Μηχανικός στην Ελλάδα είναι μόνο ο κάτοχος Ενιαίου και Αδιάσπαστου Διπλώματος Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) 5ετούς φοίτησης και όχι απόφοιτοι σχολών 4ετούς φοίτησης έστω και με Master. Με την πρόβλεψη αυτή ικανοποιείται το χρόνιο αίτημα του ΤΕΕ και του Πολυτεχνείου, πλήττονται δε θεσμικά τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας και οι απόφοιτοί τους, οι οποίοι υποβαθμίζονται επαγγελματικά και ακαδημαϊκά. • Με την αναδρομική απονομή του master από την ημερομηνία έκδοσης του πτυχίου, διότι η αναδρομικότητα εκτός από το γεγονός ότι είναι παράνομη, αγγίζει ή ξεπερνάει τα όρια της φαιδρότητας, καθώς θα βρεθούν με μεταπτυχιακό τίτλο ακόμα και απόφοιτοι που έχουν πάρει πτυχίο ή δίπλωμα πριν 30 ή 40 χρόνια…καθώς και όλοι οι συνταξιούχοι….ακόμα και όσοι δεν άσκησαν ποτέ το επάγγελμα του μηχανικού. • Διότι έτσι θα ανατραπούν στο Δημόσιο, βίαια και χωρίς καμία διαβούλευση, με το νομοσχέδιο για την Παιδεία, το βαθμολόγιο, το μισθολόγιο και η σημερινή ιεραρχία σχεδόν στο σύνολό της, με ανατροπές στις θέσεις προϊσταμένων και μάλιστα σε μια καταταλαιπωρημένη και υποστελεχωμένη Δημόσια διοίκηση, η οποία δε χρειάζεται τέτοιου είδους επεμβάσεις για να ανασυγκροτηθεί. • Διότι ενώ γνωρίζει ο Υπουργός ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, σπεύδει μέσα από το Ν/Σ να προκαταλάβει τους πάντες, κατατάσσοντας τα πολυτεχνεία στο 7ο επίπεδο, τα ΤΕΙ στο 6ο επίπεδο, προγράφοντας δε ότι τα ΤΕΙ προ του 2001 και τα ΚΑΤΕΕ θα καταταχθούν στο επίπεδο 5 μαζί με αυτά των αποφοίτων των ΙΕΚ. Ύστερα από τα παραπάνω σας ζητάμε οι ρυθμίσεις για την Ανώτατη εκπαίδευση να επεκταθούν σε όλο το εύρος της και να ρυθμίσουν με δικαιοσύνη όλα τα κακώς κείμενα και οι παραλείψεις του παρελθόντος. Προτείνουμε: • Οποιαδήποτε αλλαγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να γίνει με εξαντλητικό διάλογο, έτσι όπως είχατε υποσχεθεί, να εκδοθούν επαγγελματικά δικαιώματα για το σύνολο των σχολών των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, ώστε να εκλείψουν σταδιακά οι εκκρεμότητες που έχει η πολιτεία απέναντι σε χιλιάδες αποφοίτους κυρίως των ΤΕΙ και να κλείσουν οι αμαρτίες του παρελθόντος. • Να αποσαφηνισθεί κατηγορηματικά ότι το πτυχίο επιπέδου Bachelor, είναι η μοναδική προϋπόθεση για απρόσκοπτη πρόσβαση στο επάγγελμα. Η απόκτηση πτυχίου επιπέδου Bachelor να επιτυγχάνεται με φοίτηση διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) ετών, εναρμονιζόμενοι με το ευρωπαϊκό πλαίσιο Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως έχει υιοθετηθεί από τα 47 κράτη που έχουν αποδεχθεί τη διαδικασία της Μπολόνια. • Η πρακτική άσκηση να αποδίδει στο φοιτητή εκπαιδευτικές μονάδες (Ι.Ε.Μ.) όπως προβλεπόταν με τη διαδικασία των πιστωτικών μονάδων (ECTS). • Από το επόμενο εκπαιδευτικό έτος θα μπορούσε να ξεκινήσει η διαδικασία χορήγησης master στο 5ο έτος με αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, μεταπτυχιακής διπλωματικής διατριβής και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει σαφής διάκριση του πρώτου κύκλου σπουδών που να οδηγεί σε πλήρη άσκηση επαγγέλματος. Κύριε Υπουργέ Διακρίνουμε στις διατάξεις του νομοσχεδίου μια υπέρμετρη και επιλεκτική ευαισθησία, με στόχο τη διασφάλιση της κυριαρχίας και της άσκησης του επαγγέλματος του μηχανικού αποκλειστικά από τους διπλωματούχους μηχανικούς. Αυτή η αίσθηση προκύπτει από την παντελή απουσία κάποιας ρύθμισης για τους αποφοίτους των ΤΕΙ, παρά το γεγονός ότι εδώ και πολλές δεκαετίες, από την ίδρυση των σχολών τους, εκκρεμεί και δεν έχει ολοκληρωθεί η έκδοση των Π.Δ. για τη ρύθμιση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων. Μεροληπτείτε με αυτό το νομοσχέδιο, εξυπηρετείτε τα συμφέροντα του κλάδου σας και έρχεστε να δικαιώσετε ένα χρόνιο και παράλογο αίτημα της συντεχνίας του ΤΕΕ, εφευρίσκοντας την ελληνική πατέντα χορήγησης αυτόματου αναδρομικού μεταπτυχιακού τίτλου! Είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία, η οποία όμως δυστυχώς δε θα δώσει κανένα κύρος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τουναντίον μάλιστα, θα εκτεθούμε διεθνώς! Κύριε Υπουργέ, η κυβέρνηση της «Αριστεράς» που εμπιστεύτηκαν οι Έλληνες, στήριξαν και στηρίζουν πολλοί από εμάς, έχει εντολή να αλλάξει την Ελλάδα. Αλλάξτε τα πάντα. Όλα αυτά που μας έφεραν σήμερα εδώ. Αλλάξτε τα όμως με δικαιοσύνη, με σεβασμό προς όλους και με Δημοκρατία. Στο νομοσχέδιο στο οποίο αναφερόμαστε και στη διαδικασία που ακολουθήθηκε φαίνεται ότι απουσιάζουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά.