Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μία μάχιμη εκπαιδευτικός-φιλόλογος | 3 Δεκεμβρίου 2009, 19:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κα Υπουργέ, καλή επιτυχία για την επίπονη προσπάθεια που ξεκινήσατε, προκειμένου να αναμορφώσετε την "ταλαίπωρη" παιδεία μας. Εύχομαι και ελπίζω να τα καταφέρετε! Είμαι εκπαιδευτικός -καθηγήτρια φιλόλογος- τριάντα γεμάτα χρόνια στο δημόσιο σχολείο. Αγαπάω πραγματικά τη δουλειά μου, που ήταν εξάλλου απόλυτα συνειδητή επιλογή μου. "Πονάω" λοιπόν το σχολείο και ό,τι γενικότερα καλούμε "δημόσια εκπαίδευση" και στενοχωριέμαι που χρόνο με το χρόνο βιώνω την απαξίωσή του! Και όλα αυτά, ενώ πολλά χρόνια διδάσκω σ' ένα γυμνάσιο στο κέντρο της πόλης μου, που θεωρείται το καλύτερο! Όμως το επίπεδο των μαθητών χρόνο με το χρόνο φθίνει, ενώ ένα μεγάλο μέρος αδιαφορεί για το σχολείο και για ό,τι αυτό του παρέχει. Βέβαια τα σημερινά παιδιά δεν έχουν σχεδόν καθόλου ελεύθερο χρόνο, καθώς τις απογευματινές ώρες "τρέχουν" σε εξωσχολικά μαθήματα και δραστηριότητες, για να συμπληρώσουν τα εφόδιά τους, καλύπτοντας έτσι τις ανασφάλειες των γονιών κυρίως. Έτσι το σχολείο λειτουργεί συχνά σαν "παιδική χαρά". Δυστυχώς σε αυτό συμβάλλουμε κάποτε και κάποιοι από εμάς, αλλά και η εκπαίδευση που παίρνουν τα παιδιά μας στο δημοτικό. Χάρηκα λοιπόν που σας άκουσα να λέτε σε συνέντευξή σας ότι πρώτη σας προτεραιότητα αποτελεί το δημοτικό, γιατί από εκεί πρέπει να ξεκινήσει η αναμόρφωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος! Εκεί το παιδί μαθαίνει να "εκπαιδεύεται", εκεί διαμορφώνεται και ολοκληρώνεται ως προσωπικότητα, εκεί πρέπει να λαμβάνει τις βασικές γνώσεις. Και όμως χρόνο με το χρόνο τα "πρωτάκια" μας καταφθάνουν όλο και περισσότερο αδαή, αλλά και απείθαρχα! Και εγώ π.χ. καλούμαι να τους διδάξω αρχαία, όταν δεν ξέρουν να μιλούν και να γράφουν -περίπου- σωστά στα νέα ελληνικά! Και αναρωτιέμαι πώς μπορεί να βελτιωθεί το μαθησιακό επίπεδο στο δημοτικό, όταν οι νέοι δάσκαλοι σήμερα διορίζονται, πριν καλά-καλά πάρουν πτυχίο, χωρίς εμπειρία και όλα τα κατάλληλα εφόδια, που απαιτεί η πράγματι απαιτητική δουλειά-λειτούργημα του εκπαιδευτικού; Πώς αυτοί οι άνθρωποι θα αφοσιωθούν σε αυτό το πολύπλευρο έργο, όταν ο κύριος λόγος που το επιλέγουν είναι η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση; Και θα πείτε και τι να γίνει, αφού δεν υπάρχει άλλη λύση, καθώς τα τελευταία χρόνια -κυρίως λόγω του ολοήμερου σχολείου- οι πτυχιούχοι των παιδαγωγικών σχολών ίσα που επαρκούν για τις υπάρχουσες ανάγκες. Από την άλλη μεριά όμως οι πτυχιούχοι των "καθηγητικών" σχολών περνούν χρόνια αδιόριστοι ή κάποιοι αλλάζουν ακόμα και επάγγελμα, καθώς δε διορίζονται ποτέ!Και πρέπει μάλιστα αυτοί να περνούν άπειρες φορές από τη διαδικασία των εξετάσεων του ΑΣΕΠ, χρόναι ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές, προκειμένου κάποτε να διοριστούν! Αυτοί χρειάζονται εξετάσεις - έλεγχο γνώσεων και οι δάσκαλοι όχι; Γιατί βέβαια οι τελευταίοι διορίζονται συνήθως χωρίς να χρειαστεί να δώσουν εξετάσεις ή χωρίς να είναι καν στον πίνακα επιτυγχόντων λόγω ανάγκης. Έχετε σκεφτεί αλήθεια κάτι και απλό και σωστό όμως και πράγματι ωφέλιμο, που θα βοηθούσε και στην ουσιαστική αναμόρφωση του δημοτικού σχολείου; Κάτι που γίνεται χρόνια σε πολλά ιδιωτικά δημοτικά στη πρωτεύουσα - τη μισή Ελλάδα; Δηλαδή στις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού - εξάλλου η εννιάχρονη εκπαίδευση είναι υποχρεωτική και ενιαία - να διδάσκουν ειδικότητες καθηγητών τα αντίστοιχα μαθήματα, π.χ. Ν. Γλώσσα, Μαθηματικά. Εξάλλου εδώ και πολλά χρόνια γυμναστές και ξενόγλωσσοι φιλόλογοι έχουν ήδη μπει στο δημοτικό. Με αυτό τον τρόπο και καλύτερα θα γίνεται το μάθημα (λόγω εξειδίκευσης) και οι πραγματικά καλύτεροι διδάσκοντες θα επιλέγονται, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί πραγματικά το μαθησιακό επίπεδο όλων. Πιστεύω ακράδαντα ότι είναι και δίκαιο αυτό για τους πτυχιούχους των φιλολογικών σχολών για παράδειγμα ή τους φυσικούς, μαθηματικούς ..., των οποίων η επιστημονική επάρκεια αμφισβητείται, προκειμένου να διδάξουν στα σχολεία και πρέπει να ξαναδοκιμαστούν σε αντίθεση με τους πτυχιούχους των παιδαγωγικών σχολών, που η πανεπιστημιακή τους μόρφωση και παιδαγωγική εμπειρία κρίνεται επαρκέστατη. Και να έχετε υπόψη σας ότι αν εξαιρέσετε τα τελευταία χρόνια (4 - 5), που και καλοί πια μαθητές επιλέγουν τις παιδαγωγικές σχολές λόγω της σίγουρης επαγγελματικής αποκατάστασης. Όλα τα προηγούμενα χρόνια αυτό δε συνέβαινε βέβαια. Στις τελευταίες προτιμήσεις των μαθητών ήταν οι σχολές αυτές, με αποτέλεσμα να μην είναι βέβαια υψηλό το επίπεδο των μαθητών - φοιτητών και κατά συνέπεια πολλών από τους σημερινούς δασκάλους. Και αυτό, χωρίς να θέλω να υποτιμήσω βέβαια τους πολλούς και άξιους δασκάλους - παιδαγωγούς που χρόνια δίδασκαν και εξακολουθούν να διδάσκουν στα δημοτικά μας. Όμως σήμερα, που οι απαιτήσεις είναι περισσότερες αλλά και ο ανταγωνισμός των νέων σκληρός, θεωρώ δίκαιη μία τέτοια λύση, που και το δημοτικό σχολείο θα βοηθήσει, ώστε πραγματικά να αναβαθμιστεί, αλλά και τους νέους υποψήφιους εκπαιδευτικούς θα βοηθήσει, ώστε αξιοκρατικά πράγματι να διορίζονται οι ικανότεροι και οι καλύτεροι. Οπωσδήποτε χρειάζονται και άλλες τομές στην παιδεία, για τις οποίες είμαι σίγουρη πολλές γνώμες θα ακούσετε, απλώς εγώ θέλησα να σταθώ σε αυτό και ευχαριστώ που μου δώσατε τη δυνατότητα να εκφραστώ και να με "ακούσετε". Με εκτίμηση, μια μάχιμη εκπαιδευτικός-φιλόλογος