Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Λεκάτης | 3 Δεκεμβρίου 2009, 19:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κα Υπουργέ και κύριοι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με μία κοινότυπη πρόταση. Τα σχολεία τα φτιάξαμε για τους μαθητές και τα νοσοκομεία για τους αρ-ρώστους. Δεν τα φτιάξαμε ούτε για τους εκπαιδευτικούς ούτε για τους γιατρούς Είναι λογικό και δίκαιο ένα σωστό εκπαιδευτικό σύστημα να τοποθετεί στο κέντρο του ενδιαφέροντος του πρώτα και κύρια το μαθητή. Πρώτα ο μαθητής Αυτό το σύνθημα – στόχος που μπορεί να ακούγεται απλός και όμορφος κάθε άλλο παρά απλός είναι στη πράξη. Διαβάζοντας αρκετές από τις παρεμβάσεις των συναδέλφων φαίνεται πόσο δύσκολο είναι να συγκερασθούν τα συμφέροντά τους (σε σχέση με τις μεταθέσεις και τις απο-σπάσεις) με αυτά των μαθητών. Υπηρετώ εδώ και 20 χρόνια σε ένα σχολείο απομακρυσμένου νησιού που δεν αποτε-λεί προσφιλή προορισμό για τους νεοδιόριστους συναδέλφους αφού το 40% του προ-σωπικού κατά μέσο όρο αλλάζει κάθε χρόνο λόγω των μεταθέσεων και αποσπάσεων. Αφήστε δε που αρκετοί παίρνουν αμέσως αποσπάσεις και στη συνέχεια μεταθέσεις χωρίς καν να υπηρετήσουν στο σχολείο που τοποθετήθηκαν. Πέρυσι μισθοδοτούνταν από το σχολείο μας 39 καθηγητές εκ των οποίων οι 23 ήταν αποσπασμένοι (σε άλλα σχολεία, Α.Ε.Ι., γραφεία κ.ά.) και μία ήταν σε άδεια. Οι μετακινήσεις αυτές μπορεί να εξυπηρετούν τους συναδέλφους δημιουργούν όμως τεράστια προβλήματα στο σχολείο και κατά συνέπεια στους μαθητές οι οποίοι απο-τελούν αντικείμενο εξάσκησης των νεοδιόριστων καθηγητών που αφού εξοικειωθούν για ένα χρόνο με τα προβλήματα της τάξης παίρνουν τη μετάθεσή τους. Σημαντική είναι και η επιβάρυνση των συναδέλφων που παραμένουν στο σχο-λείο και αποτελούν το κορμό του, αφού αναλαμβάνουν τις σημαντικότερες εξωδιδα-κτικές εργασίες (Γραμματειακή υποστήριξη, Οικονομικά, Πρόγραμμα, Πρακτικά κ.ά.) μια και αυτές δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να τις αναλάβουν οι διερχόμενοι νεοδιόριστοι καθηγητές. Η πρότασή σας για παραμονή των νεοδιόριστων 3 χρόνια στην οργανική τους θέση καθώς και ο όρος να μην μετακινείται κάποιος αν δεν έλθει ο αντικαταστάτης του, αποτελούν σημαντικά βήματα και ελπίζω να βοηθήσουν στη βελτίωση αυτής της ά-θλιας κατάστασης που επικρατεί σήμερα. Θέλω να σας υποβάλλω και άλλη πρόταση που αν θέλετε μπορείτε να συνε-κτιμήσετε. Συγκεκριμένα προτείνω για το διορισμό ενός επιτυχόντος στον ΑΣΕΠ να μοριο-δοτείται επιπλέον για το τόπο και το χρόνο της προτίμησής του. Να προσλαμβά-νεται δηλαδή με προτεραιότητα ο καθηγητής που επιθυμεί να υπηρετήσει σε προβλη-ματικές περιοχές και για περισσότερα χρόνια. (Ως προβληματικές περιοχές με διαφο-ρετική μοριοδότηση πρέπει να θεωρηθούν όλες οι νησιώτικες και οι απομακρυσμένες ηπειρωτικές περιοχές). Να ισχύει πάντα βέβαια ο όρος «δεν μετακινείται κανείς αν δεν έλθει ο αντικαταστάτης του». Προχωρήστε, τολμήστε έχετε μαζί σας τους μαθητές και τους καθηγητές που χρόνια τώρα βιώνουν τραγικές καταστάσεις στις προβληματικές περιοχές. Αγνοείστε το πολιτικό κόστος και μετρείστε μόνο το κοινωνικό όφελος. Με εκτίμηση Γιάννης Λεκάτης