Είναι απολύτως αναγκαίο να προστεθεί στο παρόν στο άρθρο 12 παρ. 8 του νομοσχεδίου, γ’ περίπτωση ως κατωτέρω:
«γ) Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ήφοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μεταγράφονταιστην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που είναιπλησιέστερη στον τόπο κατοικίας τους ή εκεί όπουφοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος, ηδε πολυτεκνική ιδιότητά τους αποδεικνύεται με βάσητην παρ. 9 του άρθρου 67 του Ν.4316/2014».
Επί μακρά σειρά ετών που ίσχυε το καθεστώς αυτό μετεγγραφών (πρίν τον λεγόμενο Νόμο Διαμαντοπούλου), ουδέποτε δημιουργήθηκε πρόβλημα σε οποιαδήποτε σχολή, καθώς οι μετεγγραφές τέκνων πολυτέκνων αποτελούν πάντα ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των μετεγγραφών.
Η πολιτεία είναι υπεύθυνη για τις άστοχες νομοθετικές ρυθμίσεις τις οποίες οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζήτησαν και στις οποίες είχαν αντιταχθεί εξ' αρχής και οι οποίες δημιούργησαν το αδιαχώρητο από μετεγγραφές άλλων κατηγοριών.
Είναι στο χέρι της πολιτείας να μην ξαναδημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα προβάλλοντας και πάλι κριτήρια όπως το εισοδηματικό (και μάλιστα χωρίς καμία αναγωγή κατά κεφαλήν) το οποίο όλοι ξέρουμε ότι φαλκιδεύεται και ότι αποτελεί μέρος του προβλήματος. Παρόλα ταύτα βλέπουμε να προκρίνεται αναφανδόν έναντι όλων των άλλων αντικειμενικών κριτηρίων όπως αναπηρίες, πολυτεκνία, τριτεκνία, ορφανά κ.λ.π.
Επιτέλους η πολιτεία πρέπει να εφαρμόσει ουσιαστικά και όχι "για τα μάτια του κόσμου" την πρόβλεψη του Συντάγματος υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών που αποτελούν αιμοδότη του ελληνικού λαού.
Τονίζουμε ότι πρόκειται για Συνταγματική Επιταγή -όχι κοινωνική βοήθεια- προς ουσιαστική ισότητα των πολιτών έναντι των ευκαιριών που παρέχει το κράτος στην δημόσια παιδεία, καθώς αν το κράτος δεν λάβει πρόνοια, οι αντικειμενικές ανάγκες μίας πολύτεκνης οικογένειας θέτουν τα τέκνα τους σε μειονεκτική θέση έναντι των υπολοίπων. Η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει στην πράξη ίσες ευκαιρίες και όχι θεωρητικές πρόνοιες χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο.
Σε αυτό ανάγεται και η διατήρηση της ποσόστωσης στης παραγωγικές σχολες των Ε.Δ. και των Σωμάτων ασφαλείας, εφόσον επειδή εκεί δεν υπάρχει η δυνατότητα μετεγγραφών, εφαρμόζεται με τον τρόπο αυτό η πρόβλεψη του Συντάγματος για πρόνοια υπέρ των πολυτέκνων.
Συμμετέχουμε στον παρόντα διάλογο με την ελπίδα ότι έχετε την δυνατότητα να διαφοροποιηθείτε από τα λάθη των προκατόχων σας -της εποχής του μνημονίου- που δημιούργησαν το σημερινό αδιαχώρητο, και να επαναφέρεται τις δίκαιες προβλέψεις που επί σειρά ετών εφαρμόζονταν με επιτυχία χωρίς κανένα πρόβλημα.
Είναι απολύτως αναγκαίο να προστεθεί στο παρόν στο άρθρο 12 παρ. 8 του νομοσχεδίου, γ’ περίπτωση ως κατωτέρω: «γ) Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ήφοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μεταγράφονταιστην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που είναιπλησιέστερη στον τόπο κατοικίας τους ή εκεί όπουφοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος, ηδε πολυτεκνική ιδιότητά τους αποδεικνύεται με βάσητην παρ. 9 του άρθρου 67 του Ν.4316/2014». Επί μακρά σειρά ετών που ίσχυε το καθεστώς αυτό μετεγγραφών (πρίν τον λεγόμενο Νόμο Διαμαντοπούλου), ουδέποτε δημιουργήθηκε πρόβλημα σε οποιαδήποτε σχολή, καθώς οι μετεγγραφές τέκνων πολυτέκνων αποτελούν πάντα ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των μετεγγραφών. Η πολιτεία είναι υπεύθυνη για τις άστοχες νομοθετικές ρυθμίσεις τις οποίες οι πολύτεκνοι ουδέποτε ζήτησαν και στις οποίες είχαν αντιταχθεί εξ' αρχής και οι οποίες δημιούργησαν το αδιαχώρητο από μετεγγραφές άλλων κατηγοριών. Είναι στο χέρι της πολιτείας να μην ξαναδημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα προβάλλοντας και πάλι κριτήρια όπως το εισοδηματικό (και μάλιστα χωρίς καμία αναγωγή κατά κεφαλήν) το οποίο όλοι ξέρουμε ότι φαλκιδεύεται και ότι αποτελεί μέρος του προβλήματος. Παρόλα ταύτα βλέπουμε να προκρίνεται αναφανδόν έναντι όλων των άλλων αντικειμενικών κριτηρίων όπως αναπηρίες, πολυτεκνία, τριτεκνία, ορφανά κ.λ.π. Επιτέλους η πολιτεία πρέπει να εφαρμόσει ουσιαστικά και όχι "για τα μάτια του κόσμου" την πρόβλεψη του Συντάγματος υπέρ των πολυτέκνων οικογενειών που αποτελούν αιμοδότη του ελληνικού λαού. Τονίζουμε ότι πρόκειται για Συνταγματική Επιταγή -όχι κοινωνική βοήθεια- προς ουσιαστική ισότητα των πολιτών έναντι των ευκαιριών που παρέχει το κράτος στην δημόσια παιδεία, καθώς αν το κράτος δεν λάβει πρόνοια, οι αντικειμενικές ανάγκες μίας πολύτεκνης οικογένειας θέτουν τα τέκνα τους σε μειονεκτική θέση έναντι των υπολοίπων. Η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει στην πράξη ίσες ευκαιρίες και όχι θεωρητικές πρόνοιες χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο. Σε αυτό ανάγεται και η διατήρηση της ποσόστωσης στης παραγωγικές σχολες των Ε.Δ. και των Σωμάτων ασφαλείας, εφόσον επειδή εκεί δεν υπάρχει η δυνατότητα μετεγγραφών, εφαρμόζεται με τον τρόπο αυτό η πρόβλεψη του Συντάγματος για πρόνοια υπέρ των πολυτέκνων. Συμμετέχουμε στον παρόντα διάλογο με την ελπίδα ότι έχετε την δυνατότητα να διαφοροποιηθείτε από τα λάθη των προκατόχων σας -της εποχής του μνημονίου- που δημιούργησαν το σημερινό αδιαχώρητο, και να επαναφέρεται τις δίκαιες προβλέψεις που επί σειρά ετών εφαρμόζονταν με επιτυχία χωρίς κανένα πρόβλημα.