Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Νεκταρία | 3 Δεκεμβρίου 2009, 19:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να αναφέρω και κάποια πράγματα για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημόσιο σχολείο: Είναι δικαίωμα των ελλήνων φορολογούμενων να μαθαίνουν τα παιδιά τους αποτελεσματικά ξένες γλώσσες και να μην υφίστανται την αφαίμαξη των φροντιστηρίων. Είναι επίσης δικαίωμα των διορισμένων εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών να μπορούν να παράξουν έργο και όχι να παίζουν διακοσμητικό ρόλο στο δημόσιο σχολείο. Σε ποιά σύγχρονη χώρα είναι δυνατόν το μάθημα των ξένων γλωσσών να θεωρείται "δευτερεύον", να είναι απαξιωμένο στη συνείδηση των μαθητών και των οικογενειών τους; Ας δούμε πόσο καλά μιλούν ξένες γλώσσες πολίτες άλλων χωρών, οι οποίοι τις διδάσκονται στο σχολείο: Ολλανδοί, Σουηδοί, Γερμανοί... Αν είναι πραγματικά στις προθέσεις της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ να πιστοποιούνται τα παιδιά στις ξένες γλώσσες μέσω του σχολέιου, τότε θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στα εξής βήματα: -Δημιουργία οργανικών θέσεων ΠΕ05 και ΠΕ07 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με ένα ρεαλιστικό ωράριο. Καλό θα ήταν, πριν να σπεύσουν να διαμαρτυρηθούν οι δάσκαλοι, να σκεφτούν ότι ένας εκπαιδευτικός των κλάδων αυτών, αν υποχρεωθεί να εφαρμόσει το ωράριο της Α/θμιας, θα πρέπει να πηγαίνει σε 4-5 σχολεία, πράγμα που εκτός από εξοντωτικό, είναι και πρακτικά μη εφαρμόσιμο. -Αύξηση των ωρών διδασκαλίας - οι δύο ώρες την εβδομάδα είναι πραγματική κοροϊδία. -Δημιουργία παράλληλων τμημάτων, ώστε τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να διδάσκονται τη β ξένη γλώσσα που επιθυμούν και όχι αυτή που τους επιβάλλεται από διευθυντές που προχωρούν σε συμπτήξεις. Τμήματα όσο το δυνατόν μικρότερα. Δε διδάσκεται γλώσσα με 25 και 30 στο κάθε τμήμα. -Δυνατότητα περαιτέρω εκμάθησης των ξένων γλωσσών στο πλαίσιο του ολοήμερου σχολείου. Να κάνουν όσα παιδιά το επιθυμούν και το μετά το πέρας του ωρολόγιου προγράμματος ξένες γλώσσες, ώστε να μη χρειάζεται να πηγαίνουν σε φροντιστήρια. -Να γίνει υποχρεωτική η διδασκαλίας της β ξένης γλώσσας και στο λύκειο. Δεν έχει κανένα κανένα νόημα να μας διορίζει το ελληνικό κράτος και μετά να μας έχει παροπλισμένους. Μη μας κόβετε την όρεξη για δουλειά. Μη μας αναγκάζετε να πηγαίνουμε στο σχολείο για να ελέγχουμε απλώς την πρόοδο των μαθητών στα φροντιστήρια. Εξασφαλίστε μας τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να κάνουμε τη δουλειά μας αποτελεσματικά, για να κάνουμε αυτό για το οποίο πληρωνόμαστε: να μάθουμε ξένες γλώσσες στα παιδιά των ελλήνων πολιτών, χωρίς να χρειάζεται αυτοί να ξοδεύουν ένα μεγάλο μέρος του οικογενειακού τους προϋπολογισμού στην παραπαιδεία.