Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ν.Κ. | 3 Δεκεμβρίου 2009, 20:38
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με τα δύο πρώτα χρόνια υπηρεσίας του νεοδιόριστου: 1) να υπάρχει ουσιαστική επιμόρφωση τόσο πάνω στο γνωστικό αντικείμενο όσο και σε παιδαγωγικές-διδακτικές προσεγγίσεις. Ας υπάρχει μια σχολή τύπου ΑΣΠΑΙΤΕ-ΣΕΛΕΤΕ (ως προς το περιεχόμενο σπουδών-επιμόρφωσης) όπου θα οργανωθεί έτσι ώστε να μπορεί να "απορροφήσει" και επιμορφώσει με τα επιβαλλόμενα σύγχρονα προγράμματα σπουδών όλους τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς μέσα στα δύο πρώτα χρόνια. Η διάρκεια επιμόρφωσης να είναι διάρκειας 6-9 μήνες. Στο τέλος της επιμόρφωσης εξετάσεις πιστοποίησης των γνώσεων που έλαβε. Σημ.: Ας σταματήσει πια η παρωδία των εισαγωγικών επιμορφώσεων διάρκειας 60-100 ωρών στα ΠΕΚ! (όσοι είναι διορισμένοι ξέρουν πολύ καλά..) 2) Εκπαίδεση-ενημέρωση διάρκειας 1 μήνα για το όλο θεσμικό-νομικό πλαίσιο (δικαιώματα, υποχρεώσεις, νόμοι, τρόπος λειτουργίας διαφόρων τύπων σχολείων, διοικητικές δουλειές σχολείων κλπ). πχ να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ξέρει τι προβλέπεται και τι όχι για να μη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους εκάστοτε διευθυντές, ειδικά τα πρώτα χρόνια διορισμού του (συχνό φαινόμενο..). 3) Τα παραπάνω (1),(2) να υλοποιούνται κατά τον πρώτο χρόνο διορισμού. Ο νεοδιόριστος να μην έχει διδακτικά καθήκοντα κατά το διάστημα αυτό. 4) Υλοποίηση εικονικών διδασκαλιών σε τάξη τον πρώτο χρόνο στα πλαίσια της επιμόρφωσής. 5) Πλήρες ωράριο-υπηρεσία από το 2ο έτος. 6) Στο τέλος της διετίας (μετά την εμπειρία της επιμόρφωσης, εικονικής διδασκαλίας και διδασκαλίας σε πραγματικές συνθήκες), ερώτηση προς τον εκπαιδευτικό αν αποδέχεται τη θέση του για παροχή διδακτικού έργου. Αν όχι (κοινώς αν τα βρήκε "σκούρα"), αυστηρή διερεύνηση δυνατότητας απασχόλησής του (μέσω πχ μετάταξης) ανάλογα των προσόντων του σε διοικητικές θέσεις φορέων(πχ διοικητικό προσωπικό σε ΙΕΚ) ή στο ίδιο το σχολείο (πχ γραμματειακή υποστήριξη σε μεγάλο σχολείο). Προσοχή: εδώ είναι το δύσκολο τεχνικά σημείο για να διασφαλιστεί ότι αυτό δεν θα αποτελεί ένα ακόμη παράθυρο.. Από την άλλη πιστεύω ότι αν κάποιος δεν θέλει να διδάξει, καλό είναι έτσι κι αλλιώς να μην μπει σε τάξη, αλλά να προσφέρει τις υπηρεσίες του αλλού - με τυπικά προσόντα που πιθανότατα έχει αν σκεφτούμε την όλη διαδικασία που πέρασε μέχρι να διοριστεί. Άλλωστε οι εκπαιδευτικοί έχουν αποδεδειγμένα υψηλά τυπικά προσόντα - βλέπε πτυχία, διαγ. ΑΣΕΠ κλπ- σε σχέση με διοικητικούς υπαλλήλων διαφόρων υπηρεσιών του δημοσίου μας..