Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΖΟΥΜΠΟΣ | 3 Δεκεμβρίου 2009, 20:22
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά από 22 χρόνια διδασκαλίας στα Λύκεια και 38 εξάμηνα διδασκαλίας στα Ι.Ε.Κ. δεν μπορώ παρά ν’ απορήσω γιατί το ζητούμενο στη διαβούλευση είναι τα κριτήρια με τα οποία θα επιλέγονται τα στελέχη της εκπαίδευσης και δεν είναι υπό διαβούλευση αφ’ ενός η προετοιμασία και το χτίσιμο των βάσεων για την ποιοτική απόδοση του σχετικού νόμου (όποιος κι αν είναι) και η επιλογή αφ’ εταίρου της πλέον ενδεδειγμένης χρονικής στιγμής για την εφαρμογή του. Για να εξασφαλιστούν τα βέλτιστα αποτελέσματα ενός τέτοιου νόμου, δύο είναι κατά τη γνώμη μου οι απαραίτητες προϋποθέσεις, η προετοιμασία και το timing. Συγκεκριμένα δηλαδή: 1. Να προετοιμαστεί κατάλληλα η εκπαιδευτική κοινότητα για ν’ αποδεχτεί, να συνεργαστεί και να μην αμφισβητήσει τα στελέχη της εκπαίδευσης. Έτσι θα δημιουργηθεί εποικοδομητικό κλίμα και το παιδαγωγικό αποτέλεσμα αυτής της αγαστής συνύπαρξης (εκπαιδευτικών και στελεχών) θα αναβαθμίσει την εκπαίδευση. Η εν λόγω προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα πρέπει να έχει τις εξής στοχεύσεις: • Υποστήριξη από τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών. • Υποστήριξη από τα Διευθυντικά στελέχη των σχολείων. • Έμπρακτη και άμεση αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και του Δημόσιου σχολείου. • Εφ’ όσον τα στελέχη της εκπαίδευσης λειτουργήσουν και αξιολογικά, θα πρέπει να έχουν κίνητρα οι εκπαιδευτικοί για να συμμετάσχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης. Τα κίνητρα μπορεί να είναι υπηρεσιακά και οικονομικά. • Να πειστούν οι εκπαιδευτικοί για τα οφέλη που θα έχουν οι ίδιοι, οι μαθητές τους και το σχολείο, από τη συνεργασία τους με τα στελέχη της εκπαίδευσης. 2. Να εφαρμοστεί ο νόμος την πλέον ενδεδειγμένη χρονική στιγμή. Η επιλογή του κατάλληλου timing εφαρμογής ενός τέτοιου νόμου, θα πρέπει να γίνει λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ακόλουθα: • Να είναι ευχαριστημένη η εκπαιδευτική κοινότητα μετά από κάποια μέτρα του Υπουργείου που θα επιλύουν χρονίζοντα προβλήματα της. • Να έχει καλλιεργηθεί κλίμα αναγνώρισης της προσφοράς και του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου του κλάδου. • Να έχει δοθεί δημοσιότητα σε καινοτομίες, προγράμματα (περιβαλλοντικά, επιστημονικά, πολιτιστικά, υγείας κ.α.) και δράσεις που έγιναν στο σχολείο υπό την εποπτεία και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. • Να έχει δοθεί δημοσιότητα στην αναγνώριση της προσφοράς των εκπαιδευτικών, από τους μαθητές που επιτυγχάνουν διακρίσεις στις επιστημονικές Ολυμπιάδες. Κλείνοντας τονίζω ότι τα κριτήρια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, αργά ή γρήγορα θα βρεθούν. Άλλα εξ αυτών θα είναι δίκαια και θα ικανοποιούν μια μερίδα εκπαιδευτικών και άλλα όχι. Θα βρεθεί η χρυσή τομή και ο νόμος επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ψηφιστεί κάποια στιγμή θα τεθεί σε εφαρμογή. Όμως όσο καλός και ωφέλιμος για την εκπαίδευση κι αν είναι αυτός ο νόμος, θα κριθεί (όπως συμβαίνει πάντα) εκ του αποτελέσματος. Για να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα θα πρέπει να έχει προετοιμαστεί κατάλληλα το έδαφος για την εφαρμογή του και θα πρέπει επίσης να έχει επιλεγεί η πλέον κατάλληλη χρονική συγκυρία για να ξεκινήσει να εφαρμόζεται. Μενέλαος Ζούμπος – Καθηγητής Πληροφορικής 1ου Γενικού Λυκείου Κορίνθου