Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ε. Γιωτάκης | 3 Δεκεμβρίου 2009, 21:41
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Το κεντρικό ζητούμενο της εν λόγω διαβούλευσης η εύρεση του καλύτερου εκπαιδευτικού, θα ήθελα και εγώ να υποβάλω τις προτάσεις μου σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Ο μόνος τρόπος για να κριθεί η επάρκεια σε γνωστικό, παιδαγωγικό και διδακτικό επίπεδο, ενός εκπαιδευτικού είναι το ΑΣΕΠ. Συνεπώς όλοι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να περνούν από αυτή τη διαδικασία εξετάσεων. Καμιά επιτυχία του ΑΣΕΠ δεν πρέπει να χάνεται αλλά κάθε νέα επιτυχία να δίνει θετική προσαύξηση μορίων στον υποψήφιο διότι αν παραγράφονται όλες οι παλαιότερες επιτυχίες μετά από κάθε νέο διαγωνισμό αυτό θα γεννά αδικίες και ανισότητες. Θα σας εξηγήσω τι εννοώ με ένα απλό παράδειγμα, Κάποιος πέρασε τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ το έτος 2002 και η βαθμολογία του ήτανε 80 μονάδες. Δεν διορίστηκε όμως γιατί τη χρονιά εκείνη γίναν λίγοι διορισμοί στον κλάδο και ο τελευταίος διορίσθηκε με 82 μονάδες. Στον επόμενο ΑΣΕΠ ο πιο πάνω εκπαιδευτικός δεν πήγε να δώσει εξετάσεις λόγω προβλήματος υγείας. Γίναν όμως πιο πολλοί διορισμοί και ο τελευταίος διορίσθηκε με 65 μονάδες. Έτσι έχουμε εκπαιδευτικούς πού διορίσθηκαν με 65, 66, 67 κτλ μονάδες και κάποιους με 80 μονάδες που δεν έχουν διορισθεί. Έτσι λοιπών προτείνω: Όσον αφορά την Γενική Αγωγή Τη δημιουργία ενός και μόνο πίνακα Μονίμων διορισμών – Αναπληρωτών. Στον πίνακα αυτό να έχουν δικαίωμα εισόδου όλοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μία τουλάχιστον επιτυχία στο ΑΣΕΠ. Μοριοδότηση 1) Τα μόρια που έλαβε ο κάθε υποψήφιος πάνω από τη βάση για κάθε επιτυχία του στο ΑΣΕΠ (παλιά – νέα) να αθροίζονται. 2) Προϋπηρεσία (1μόριο για κάθε μήνα) 3) Μεταπτυχιακό (24 μόρια ) 4) Διδακτορικό(36 μόρια) 5) Σεμινάρια (Για κάθε 100 ώρες 4 μόρια) Οι πρώτοι του παραπάνω πίνακα θα διορίζονται ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ειδικότητας, οι επόμενοι θα καλύπτουν θέσεις αναπληρωτών. Η προϋπηρεσία των αναπληρωτών θα προστίθεται στον πίνακα τη νέα σχολική χρόνια. Κάποιος που θέλει να βελτιώσει τη θέση του θα ξαναδίνει εξετάσεις στο ΑΣΕΠ και τα μόρια που θα λαμβάνει πάνω από τη βάση θα προστίθενται στον πίνακα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να τηρηθεί η αξιοκρατία και το αδιάβλητο του πίνακα είναι όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών – ωρομισθίων να γίνονται μέσω αυτού του πίνακα (Σιβιτανίδιος – Εκκλησιαστικά – Εκπαίδευση ενηλίκων –Ναυτικά σχολεία – ΠΔΣ –Σχολές μαθητείας ΟΑΕΔ κτλ) Όσον αφορά την ειδική αγωγή Τη δημιουργία ενός και μόνο πίνακα Μονίμων διορισμών – Αναπληρωτών. Στον πίνακα αυτό να έχουν δικαίωμα εισόδου όλοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν μία τουλάχιστον επιτυχία στο ΑΣΕΠ και επιπλέον τα προσόντα που ορίζει ο N3699-2008 για τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Η μοριοδότηση αυτού του πίνακα να γίνεται όπως και του πίνακα της Γενικής αγωγής. Νομίζω ότι αυτό το σύστημα διορισμών είναι δίκαιο για όλους διότι : 1)Είναι δίκαιο γιατί στον εκπαιδευτικό που έχει μόνο προϋπηρεσία δίνει τη δυνατότητα να την αξιοποιήσει μετά από μία επιτυχία του στο ΑΣΕΠ χωρίς καμία χρονική δέσμευση (Μεταβατική Περίοδος). Εδώ να σχολιάσω κάτι για την μεταβατική περίοδο (κατά τη διάρκεια της οποίας θα είναι σε ισχύ το παλιό σύστημα προσλήψεων) για την οποία πολύς λόγος γίνεται. Όποια και αν είναι αυτή η περίοδος κάποιοι θα αδικηθούν, γιατί αν π.χ. δώσετε τρία χρόνια μεταβατική περίοδο θα διορισθεί για παράδειγμα κάποιος που έχει 15 μόρια από προϋπηρεσία σήμερα και κάποιος που έχει 14,95 δεν θα διορισθεί κι εδώ ακριβώς εντοπίζεται η αδικία της όποιας μεταβατικής περιόδου. 2) Είναι δίκαιο για κάθε εκπαιδευτικό που έχει μία, δύο, τρεις ή και τέσσερις πολλές φορές επιτυχίες στο ΑΣΕΠ και όλα αυτά τα χρόνια έχει αδικηθεί διότι προσλαμβανόταν άλλοι με μόνο κριτήριο την προϋπηρεσία. 3) Είναι δίκαιο για κάθε νέο εκπαιδευτικό διότι του δίνει την ευκαιρία μετά από κάθε επιτυχία του στο ΑΣΕΠ να μπει στους πίνακες και να διεκδικήσει το διορισμό του ισάξια με τους παλιούς του συναδέλφους. 4) Είναι δίκαιο για κάθε εκπαιδευτικό που έχει κοπιάσει για να κάνει Μεταπτυχιακές – Διδακτορικές Σπουδές – Σεμινάρια. 5) Είναι δίκαιο για κάθε εκπαιδευτικό διότι δεν είναι αναγκασμένος κάθε φορά που γίνεται ένας νέος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ να έχει το άγχος της αποτυχίας και της διαγραφής του από τους πίνακες διορισμών. Με εκτίμηση, Ε. Γιωτάκης ΠΕ-03 Ωρομίσθιος Εκπαιδευτικός