Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Ευθυμιάδου Σοφία | 25 Νοεμβρίου 2009, 20:43
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχω 14 χρόνια υπηρεσίας. Υπηρέτησα όμως 15 ολόκληρες σχολικές χρονιές, αλλά καθώς τις τέσσερις από αυτές ήμουν αναπληρώτρια, λογίστηκαν ως τρεις.Έχω υπηρετήσει 2 χρόνια στην Πτολεμαΐδα, ένα χρόνο στη Σιάτιστα, 5 χρόνια κοντά στα σύνορα στο νομό Καστοριάς (όχι όλα συνεχόμενα), ένα χρόνο στη Σαντορίνη, κατά το διορισμό μου, και τα υπόλοιπα στον τόπο μου. Ανήκω στη γενιά που αποφοίτησε το 1987, όταν πλημμύρισε η εκπαίδευση από δασκάλους και ήμουν 11 χρόνια αδιόριστη από τα οποία μόνο τα τέσσερα μου δόθηκε η δυνατότητα να εργαστώ ως αναπληρώτρια.(Ευτυχώς μπόρεσα να συνεχίσω τις σπουδές μου και να μη χάσω την επαφή με το επάγγελμα όλα αυτά τα χρόνια της αδιοριστίας). Έχω κάνει 12 μετακομίσεις. Δε θα αναφερθώ στις οικονομικές δυσχέρειες όλων αυτών των χρόνων. Θέλω να τονίσω όμως το εξής: Μετά από τόσα χρόνια ταλαιπωρίας και εξυπηρέτησης της υπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές, πίστευα ότι όταν θα ερχόμουν στο νομό μου θα είχα μια καλύτερη αντιμετώπιση σε σχέση με αυτούς που δε μετακινήθηκαν ποτέ και ζητούσαν πάντα αποσπάσεις. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Σε αιτήσεις απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ στο νομό μου δεν υπολογίζονται κανενός είδους μόρια, παρά μόνο τα χρόνια υπηρεσίας και βέβαια οι πελατειακές σχέσεις με βουλευτές, προϊσταμένους, αιρετούς κτλ. 1. Θα πρότεινα επομένως τη μοριοδότηση των αποσπάσεων εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ. 2. Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση οι εκπαιδευτικοί να παίρνουν τα μόρια του τόπου, όπου υπηρετούν και όχι της οργανικής τους. 3. Τουλάχιστον στο νομό μου γνωρίζω ότι διατηρούνται περιφερειακά σχολεία με λίγους μαθητές, όπου θα μπορούσε να γίνει εξορθολογισμός της οργανικότητάς τους. Δε γίνεται βέβαια για λόγους τοπικής πολιτικής. Αντίθετα οι πόλεις έχουν ανάγκη αύξησης των θέσεων του διδακτικού προσωπικού, γιατί αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των μαθητών και βέβαια υπάρχει αντίστοιχη ανάγκη αύξησης του αριθμού των σχολικών αιθουσών. 4. Νομίζω ότι το υπουργείο μπορεί να βρει μέσω των στατιστικών στοιχείων που συλλέγει κάθε χρόνο (SURVEY) πού περισσεύουν δάσκαλοι και πού υπάρχουν ανάγκες. 5. Συμφωνώ απόλυτα να δημοσιεύονται οι θέσεις μετάθεσης και η σειρά κατάταξης των αιτήσεων, ώστε να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια. 6. Τέλος, καθώς οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θα χρειαστεί να υπηρετήσουν μακριά από τον τόπο τους για ένα χρονικό διάστημα, νομίζω ότι θα το κάνουν με μεγαλύτερη ευχαρίστηση αν τους δοθούν κίνητρα όπως περισσότερα μόρια για τη μετάθεση- αν δεν μετατεθούν ή δεν αποσπαστούν για 3π.χ. χρόνια- και βέβαια οικονομικό κίνητρο.Ιδιαίτερα σε όσους υπηρετούν σε τουριστικές περιοχές νομίζω ότι είναι απαραίτητο. (Όταν υπηρετούσα στη Σαντορίνη, πλήρωνα τα Pampers 8οο δρχ, ενώ στην Αθήνα έκαναν 500.) Πιστεύω όμως ότι δε θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό να παραμείνει κανείς μακριά από τον τόπο του μια τριετία. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν οικογένειες, όπου λόγω εργασίας δεν μπορεί να ακολουθήσει ο ένας σύζυγος τον άλλο. Ακόμη δεν υπάρχουν συγγενείς για να κρατήσουν τα μικρά παιδιά τις δύσκολες ώρες που αρρωσταίνουν και δεν μπορούν να πάνε ούτε στον παιδικό σταθμό. Γνωρίζω ζευγάρια που εξαιτίας της απόστασης τελικά χώρισαν. Δεν στηρίζουμε έτσι τον εκπαιδευτικό ούτε την ελληνική οικογένεια. Νομίζω ότι δικαιοσύνη, ευαισθησία και διαφάνεια είναι η απάντηση στα προβλήματα.