Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΕ11 | 3 Δεκεμβρίου 2009, 21:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κα Υπουργέ, Όλοι εμείς οι χιλιάδες αναπληρωτές και ωρομίσθιοι της εκπαίδευσης προβληματιστήκαμε πολύ από τις δηλώσεις σας. Άραγε τόσες προσπάθειες και θυσίες πήγαν χαμένες; Σας υποβάλλω 2 ερωτήματα που πρέπει να απαντήσετε εσείς για το νέο σύστημα διορισμών. Ερώτημα 1ο: Στον πρόσφατο διαγωνισμό ΑΣΕΠ οι επιτυχόντες στον κλάδο ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής ήταν 891. Φέτος εργάζονται στην εκπαίδευση (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) τουλάχιστον 2000. Αλήθεια, πώς θα καλύπτατε τις επιπλέον θέσεις που προκύπτουν; Θα κάνατε «εξαίρεση στον κανόνα»; Ή μήπως θα αφήνατε κενές τις θέσεις; (και το σλόγκαν «πρώτα ο μαθητής» τι θα γινόταν;). Αυτό φυσικά συμβαίνει και σε άλλους κλάδους όπως αυτός των δασκάλων. Ερώτημα 2ο: Πώς θα μας πείσετε να καλύψουμε τα δεκάδες κενά σε δυσπρόσιτα σχολεία της χώρας, εξαιτίας της ιδιομορφίας του εδάφους της, αν η προϋπηρεσία δε θα έχει και τόση σημασία; Μένοντας κανείς στον τόπο του έχει σίγουρα καλύτερες συνθήκες για να διαβάσει, καθώς η προϋπηρεσία που θα αποκτούσε είναι απλά 3-4 σωστές απαντήσεις στον ΑΣΕΠ! Οι προκάτοχοί σας Υπουργοί Παιδείας πολύ έξυπνα, έως πονηρά, σκεπτόμενοι διατήρησαν τους πίνακες ώστε να καλύπτουν αυτές τις 2 περιπτώσεις. Δώσανε όμως και κάποιο κίνητρο: την προϋπηρεσία. Από την πλευρά μας, με μακροχρόνιο προγραμματισμό, την μαζεύαμε ώρα-ώρα,διαβάζαμε και είχαμε επιτυχίες στον ΑΣΕΠ με στόχο το «24μηνο με ΑΣΕΠ» ή για άλλους το «60-40». Στην πολύχρονη αυτή προσπάθεια αφήσαμε πίσω μας οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική σταδιοδρομία βρέθηκε μπροστά μας. Οι πολιτικοί δεν μπορείτε έτσι απλά να αλλάζετε τους ΣΤΟΧΟΥΣ που βάζετε εσείς οι ίδιοι για τους πολίτες αυτής της χώρας! Αποκαλείτε «μεταβατική περίοδο» τη φετινή σχολική χρονιά; Από πότε θεωρείται μετάβαση κάτι που εξελίσσεται; Η μετάβαση θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 5ετής ώστε ο υποψήφιος φοιτητής σε κάποια παιδαγωγική σχολή να γνωρίζει κάτω από ποιες συνθήκες θα διοριστεί στο μέλλον και αν αντέχει την ψυχοφθόρα διαδικασία των διαγωνισμών ΑΣΕΠ (να αποδείξει τι; Ότι πήρε άξια το πτυχίο του;) 6 χρόνια ωρομίσθιος, 19 μήνες προϋπηρεσία, 4 επιτυχίες σε ΑΣΕΠ. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν κρίνει τη διδακτική ικανότητα κάποιου. Απλώς είναι ένα επιπλέον κίνητρο να μην πιάσουν «αράχνες» τα βιβλία μας. Ο μόνος λόγος που τον σεβαστήκαμε σαν θεσμό. Θα μπορούσατε να κρατήσετε το μεικτό σύστημα διορισμών (ΑΣΕΠ- προϋπηρεσία) γιατί είναι δίκαιο. Ναι, θέλει βελτίωση. Κλείστε τα «παράθυρα» στους πίνακες σε όσους πήραν πλαγίως μόρια χωρίς διαδικασίες ΑΣΕΠ. Διορισμοί από: -ΑΣΕΠ -Πίνακας 24μηνο με 1 ΑΣΕΠ -Πίνακας διορισμών 60-40 χωρίς ΑΣΕΠ ή τροποποίηση της σχετικής αναλογίας υπέρ ΑΣΕΠ σε βάθος χρόνου μέχρι ένα ορισμένο σταθερό ποσοστό. -Τρίτεκνοι(αναπληρωτές)-πολύτεκνοι(μόνιμοι) με 1 επιτυχία ΑΣΕΠ. Μπορεί να δυσαρεστώ κάποιους συναδέλφους αλλά πιστεύω ότι η πλειοψηφία δύναται να πιάσει 1 από αυτούς τους στόχους χωρίς να αδικούνται οι υπόλοιποι συνάδελφοι. Ως καθηγητής Φυσικής Αγωγής θα ήθελα μία απάντηση: Τι γίνεται με το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 13ης Νοεμβρίου 2007, παράγραφος 10, που προβλέπει την υποχρεωτική εφαρμογή 3ης ώρας φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση; Σε άλλους νόμους είμαστε Ευρωπαίοι και σε άλλους Έλληνες; Εύχομαι στις αποφάσεις σας να λάβετε υπόψη σας αυτή τη δημόσια διαβούλευση και να μην έγινε για επικοινωνιακούς λόγους. Ευχαριστώ πολύ.