Για τις ανακρίβειες που γράφονται αναφορικά με τις αναθέσεις:
Οι μαθηματικοί δεν έχουν ως μαθηματικοί β΄ ανάθεση Πληροφορικής αν και θα μπορούσαν. Οι πληροφορικοί έχουν ως πληροφορικοί β΄ ανάθεση Μαθηματικά, χωρίς να έχουν την διδακτική (ούτε και τη γνωστική) επάρκεια.
(Βλέπε σχετική επιστολή: http://blogs.sch.gr/iokaragi/2015/06/15/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B3%CE%B9%CE%B1/)
Συνάδελφοι ΠΕ19 γιατί λαχταράτε τόσο να διδάξετε Μαθηματικά;
Δεν σας ικανοποιεί η Πληροφορική:
Για το γόητρο του μαθηματικού;
Από επαγγελματική-συντεχνιακή απληστία;
Από ‘εκδίκηση’ για εκείνους (ελάχιστοι) τους ΠΕ03 που πήραν την τυπική (διότι την ουσιαστική τη διαθέτουν) επάρκεια της Πληροφορικής με κάποιες διαδικασίες; Δεν έχουν όμως όλοι οι μαθηματικοί αυτό το χαρτί, οπότε έτσι ‘εκδικείστε’ και τους άλλους που είναι η συντριπτική πλειοψηφία.
Οι μαθηματικοί με αυτό το χαρτί διορίστηκαν ως ΠΕ19 ή ως ΠΕ03; Μάλλον ως ΠΕ19, διότι ως ΠΕ03 δεν έχουν ανάθεση την Πληροφορική. Επομένως δεν πρόκειται για β΄ ανάθεση αλλά για α΄ ανάθεση μαθήματος ειδικότητας. Άρα πρόκειται για άλλο πράγμα.
Τουλάχιστον, αυτοί πέρασαν από σεμινάριο διαρκείας για να διδάξουν Πληροφορική, και διορίστηκαν ως πληροφορικοί (και όχι ως μαθηματικοί). Εσείς από ποιο αντίστοιχο (τουλάχιστον) σεμινάριο περάσατε για να διδάξετε Μαθηματικά;
Αν ξαναγίνουν αυτοί ΠΕ03, (δηλ. διδάσκουν μόνο Μαθηματικά) παραιτήστε των αξιώσεών σας από τη διδασκαλία των Μαθηματικών;
Και αφού είχατε τέτοια αγάπη για τα Μαθηματικά και τη διδασκαλία τους, γιατί δεν επιλέξατε να τα σπουδάσετε εξ αρχής; (Το Μαθηματικά Τμήματα λόγω χαμηλότερης ζήτησης –ήταν ντεμοντέ σε μια κοινωνία που ανέτειλε ο ήλιος της Πληροφορικής- είχαν χαμηλότερη βάση από αυτή των Τμημάτων της Πληροφορικής).
Και ναι, υπάρχει πρόβλημα, γιατί έχω συνάδελφο μαθηματικό που θέλει να συμπληρώσει ωράριο σε άλλο Γυμνάσιο και δεν μπορεί, γιατί θα τις πάρει ο πληροφορικός!!
Επίσης συνάδελφος ΠΕ03 σε Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις πιέζεται (για να μην πω εκβιάζεται) από τον δ/ντή να πάρει όλο το Λύκειο, για να πάρει ο ΠΕ19 το Γυμνάσιο!! Αυτό είναι δίκαιο;
ο ότι υπολογίζονται ώρες Μαθηματικών σε Γυμνάσια σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ για κενά ΠΕ19-20 και όχι ΠΕ03 είναι δίκαιο; Το ότι σε πανελλαδικό επίπεδο μειώνονται πλασματικά τα κενά των ΠΕ03 γιατί ώρες των Μαθηματικών Γυμνασίου προσμετρώνται στους ΠΕ19-20, είναι δίκαιο;
Το ότι αποκλείονται τόσα χρόνια οι ΠΕ03 (μαζί με άλλους) από την ανάληψη project για να ανατίθεται αποκλειστικά σε ΠΕ19-20 (και ξενόγλωσσους) είναι δίκαιο; Ή μήπως είναι επιστημονικό;
Το ότι ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια 1-ωρα μαθήματα για να τα παίρνουν οι ΠΕ19-20 και ουσιαστικά αποκλείονται οι άλλοι, είναι δίκαιο ή επιστημονικό;
Συνάδελφοι ΠΕ19, παρακαλώ πολύ να ελέγξετε τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων της ειδικότητάς σας που διδάσκουν Μαθηματικά Κατεύθυνσης (!!) και αφενός στερούν τους μαθηματικούς από δουλειά, δίνοντάς τους ψίχουλα, αφετέρου χαντακώνουν τους μαθητές τους. Μετά, ελάτε πάλι να συζητήσουμε.
Όσο για τους ΤΕ20 (Τεχνολόγοι!!), το πώς έγιναν ΠΕ20 είναι απλώς ένα θέμα, ενώ το ότι παίρνουν β΄ ανάθεση Μαθηματικά είναι μέγα επιστημονικό σκάνδαλο.
Κλείνω, υπενθυμίζοντας ότι ο π δεν είναι το 3,14. Το γνωρίζετε; Ξέρετε πώς ορίζεται; Γνωρίζετε Gεωμετρία (μετρικές σχέσεις); Τη σχέση της Γεωμετρίας με την Τριγωνομετρία; Γιατί αυτά (και όχι μόνο) καλείστε να τα ενσωματώσετε στη διδασκαλία σας στο Γυμνάσιο. Γνωρίζετε Aλγεβρικές Δομές; Διότι τα modules (Α.Ε.Π.Π. Γ΄Λυκείου) αυτό είναι. (Α! με την ευκαιρία: modn δεν είναι ένας μόνο αριθμός αλλά μια ολόκληρη κλάση ισοδυναμίας. Έτυχε να έχω ενδοσχολική επιτήρηση σε Α.Ε.Π.Π. και έπαθα πλάκα με όσα είδα). Από Μαθηματικά γνωρίζετε όσα σας χρειάζονται στις εφαρμογές της Πληροφορικής. Για να διδάξετε όμως Μαθηματικά πρέπει να έχετε διδαχθεί Μαθηματικά, και Μαθηματικά δεν είναι μόνο στοιχειώδης αλγεβρικός λογισμός, συστήματα αρίθμησης, γραμμικά συστήματα και ορίζουσες, που επιλύετε με εφαρμογές Υπολογιστών. Τόσα χρόνια δεν ανοίγουμε το θέμα από συναδελφική αλληλεγγύη. Μόνο που η συναδελφικότητα πρέπει να είναι αμοιβαία και δυστυχώς βλέπω ότι δεν είναι. Ίσως γιατί δεν νιώθετε ‘συνάδελφοι’, και πώς να νιώσετε, αφού όταν σπουδάζατε Πληροφορική κάποιοι από εσάς κάποτε έβριζαν το Δημόσιο και ονειρεύονταν καριέρα σε ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού (πολύ καλό είναι αυτό), αλλά μετά βρήκαν τη Δημόσια Εκπαίδευση σαν λύση ανάγκης επαγγελματικής αποκατάστασης.
«Δεν υπάρχει βασιλική οδός για τη Γεωμετρία.»
«Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω.»
Ζητώ συγγνώμη αν πικραίνω κάποιους, αλλά έδωσα όρκο ως πτυχιούχος, και δεν μπορώ να τον πατάω με τη σιωπή και την ανοχή μου.
Ευχαριστώ.
Για τις ανακρίβειες που γράφονται αναφορικά με τις αναθέσεις: Οι μαθηματικοί δεν έχουν ως μαθηματικοί β΄ ανάθεση Πληροφορικής αν και θα μπορούσαν. Οι πληροφορικοί έχουν ως πληροφορικοί β΄ ανάθεση Μαθηματικά, χωρίς να έχουν την διδακτική (ούτε και τη γνωστική) επάρκεια. (Βλέπε σχετική επιστολή: http://blogs.sch.gr/iokaragi/2015/06/15/%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CF%87%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B3%CE%B9%CE%B1/) Συνάδελφοι ΠΕ19 γιατί λαχταράτε τόσο να διδάξετε Μαθηματικά; Δεν σας ικανοποιεί η Πληροφορική: Για το γόητρο του μαθηματικού; Από επαγγελματική-συντεχνιακή απληστία; Από ‘εκδίκηση’ για εκείνους (ελάχιστοι) τους ΠΕ03 που πήραν την τυπική (διότι την ουσιαστική τη διαθέτουν) επάρκεια της Πληροφορικής με κάποιες διαδικασίες; Δεν έχουν όμως όλοι οι μαθηματικοί αυτό το χαρτί, οπότε έτσι ‘εκδικείστε’ και τους άλλους που είναι η συντριπτική πλειοψηφία. Οι μαθηματικοί με αυτό το χαρτί διορίστηκαν ως ΠΕ19 ή ως ΠΕ03; Μάλλον ως ΠΕ19, διότι ως ΠΕ03 δεν έχουν ανάθεση την Πληροφορική. Επομένως δεν πρόκειται για β΄ ανάθεση αλλά για α΄ ανάθεση μαθήματος ειδικότητας. Άρα πρόκειται για άλλο πράγμα. Τουλάχιστον, αυτοί πέρασαν από σεμινάριο διαρκείας για να διδάξουν Πληροφορική, και διορίστηκαν ως πληροφορικοί (και όχι ως μαθηματικοί). Εσείς από ποιο αντίστοιχο (τουλάχιστον) σεμινάριο περάσατε για να διδάξετε Μαθηματικά; Αν ξαναγίνουν αυτοί ΠΕ03, (δηλ. διδάσκουν μόνο Μαθηματικά) παραιτήστε των αξιώσεών σας από τη διδασκαλία των Μαθηματικών; Και αφού είχατε τέτοια αγάπη για τα Μαθηματικά και τη διδασκαλία τους, γιατί δεν επιλέξατε να τα σπουδάσετε εξ αρχής; (Το Μαθηματικά Τμήματα λόγω χαμηλότερης ζήτησης –ήταν ντεμοντέ σε μια κοινωνία που ανέτειλε ο ήλιος της Πληροφορικής- είχαν χαμηλότερη βάση από αυτή των Τμημάτων της Πληροφορικής). Και ναι, υπάρχει πρόβλημα, γιατί έχω συνάδελφο μαθηματικό που θέλει να συμπληρώσει ωράριο σε άλλο Γυμνάσιο και δεν μπορεί, γιατί θα τις πάρει ο πληροφορικός!! Επίσης συνάδελφος ΠΕ03 σε Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις πιέζεται (για να μην πω εκβιάζεται) από τον δ/ντή να πάρει όλο το Λύκειο, για να πάρει ο ΠΕ19 το Γυμνάσιο!! Αυτό είναι δίκαιο; ο ότι υπολογίζονται ώρες Μαθηματικών σε Γυμνάσια σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ για κενά ΠΕ19-20 και όχι ΠΕ03 είναι δίκαιο; Το ότι σε πανελλαδικό επίπεδο μειώνονται πλασματικά τα κενά των ΠΕ03 γιατί ώρες των Μαθηματικών Γυμνασίου προσμετρώνται στους ΠΕ19-20, είναι δίκαιο; Το ότι αποκλείονται τόσα χρόνια οι ΠΕ03 (μαζί με άλλους) από την ανάληψη project για να ανατίθεται αποκλειστικά σε ΠΕ19-20 (και ξενόγλωσσους) είναι δίκαιο; Ή μήπως είναι επιστημονικό; Το ότι ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια 1-ωρα μαθήματα για να τα παίρνουν οι ΠΕ19-20 και ουσιαστικά αποκλείονται οι άλλοι, είναι δίκαιο ή επιστημονικό; Συνάδελφοι ΠΕ19, παρακαλώ πολύ να ελέγξετε τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων της ειδικότητάς σας που διδάσκουν Μαθηματικά Κατεύθυνσης (!!) και αφενός στερούν τους μαθηματικούς από δουλειά, δίνοντάς τους ψίχουλα, αφετέρου χαντακώνουν τους μαθητές τους. Μετά, ελάτε πάλι να συζητήσουμε. Όσο για τους ΤΕ20 (Τεχνολόγοι!!), το πώς έγιναν ΠΕ20 είναι απλώς ένα θέμα, ενώ το ότι παίρνουν β΄ ανάθεση Μαθηματικά είναι μέγα επιστημονικό σκάνδαλο. Κλείνω, υπενθυμίζοντας ότι ο π δεν είναι το 3,14. Το γνωρίζετε; Ξέρετε πώς ορίζεται; Γνωρίζετε Gεωμετρία (μετρικές σχέσεις); Τη σχέση της Γεωμετρίας με την Τριγωνομετρία; Γιατί αυτά (και όχι μόνο) καλείστε να τα ενσωματώσετε στη διδασκαλία σας στο Γυμνάσιο. Γνωρίζετε Aλγεβρικές Δομές; Διότι τα modules (Α.Ε.Π.Π. Γ΄Λυκείου) αυτό είναι. (Α! με την ευκαιρία: modn δεν είναι ένας μόνο αριθμός αλλά μια ολόκληρη κλάση ισοδυναμίας. Έτυχε να έχω ενδοσχολική επιτήρηση σε Α.Ε.Π.Π. και έπαθα πλάκα με όσα είδα). Από Μαθηματικά γνωρίζετε όσα σας χρειάζονται στις εφαρμογές της Πληροφορικής. Για να διδάξετε όμως Μαθηματικά πρέπει να έχετε διδαχθεί Μαθηματικά, και Μαθηματικά δεν είναι μόνο στοιχειώδης αλγεβρικός λογισμός, συστήματα αρίθμησης, γραμμικά συστήματα και ορίζουσες, που επιλύετε με εφαρμογές Υπολογιστών. Τόσα χρόνια δεν ανοίγουμε το θέμα από συναδελφική αλληλεγγύη. Μόνο που η συναδελφικότητα πρέπει να είναι αμοιβαία και δυστυχώς βλέπω ότι δεν είναι. Ίσως γιατί δεν νιώθετε ‘συνάδελφοι’, και πώς να νιώσετε, αφού όταν σπουδάζατε Πληροφορική κάποιοι από εσάς κάποτε έβριζαν το Δημόσιο και ονειρεύονταν καριέρα σε ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού (πολύ καλό είναι αυτό), αλλά μετά βρήκαν τη Δημόσια Εκπαίδευση σαν λύση ανάγκης επαγγελματικής αποκατάστασης. «Δεν υπάρχει βασιλική οδός για τη Γεωμετρία.» «Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω.» Ζητώ συγγνώμη αν πικραίνω κάποιους, αλλά έδωσα όρκο ως πτυχιούχος, και δεν μπορώ να τον πατάω με τη σιωπή και την ανοχή μου. Ευχαριστώ.