Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΑΛΕΚΑ ΜΠΡΑΦΑ | 27 Ιουνίου 2015, 23:48
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαι αναπληρώτρια ΠΕ60, όταν ήρθε η σειρά μου να διοριστώ μόνιμα, ο κ.Αρσένης κατήργησε την Επητερίδα. Εδωσα εξετάσεις με επιτυχία στον ΑΣΕΠ, υψηλή βαθμολογία και ξεκίνησα να δουλεύω αναπληρώτρια θεωρώντας ότι με ΑΣΕΠ και προϋπηρεσία θα διοριστώ. Μετά έρχεται η κ.Διαμαντοπούλου με το ν.3848/2010 και κλείδωσε τους πίνακες. Τα τελευταία χρόνια διασχίζω τέσσερις νομούς καθημερινά, διανύοντας πάνω από 300 χιλιόμετρα για να δουλέψω. Αυτό κάνουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί ΚΑΘΕ μέρα σε όλη την Ελλάδα, με πολύ κόπο, κακοπληρωμένοι και με πολλές θυσίες. Το υπουργείο έχει καταφέρει να στρέψει τον έναν εκπαιδευτικό εναντίον του άλλου. Τι αναπληρώνουμε τόσα χρόνια? Τους εαυτούς μας αναπληρώνουμε!!! Μέχρι πότε θα πάει αυτό? Τι κάνουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί για τις δικές μας οικογένειες? Έχουν διαλυθεί οικογένειες, δεν μπορούμε να κάνουμε ατομικό και ούτε οικογενειακό προγραμματισμό, τα πράγματα είναι ΤΡΑΓΙΚΑ. Ως εκπαιδευτικοί βιώνουμε με το πιο δραματικό τρόπο τα αποτελέσματα της κρίσης. Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ. Θέλουμε ΜΑΖΙΚΟΥΣ μόνιμους διορισμούς. Δημιουργία μίας ενιαίας λίστας μόνιμων διορισμών στην οποία να υπολογίζονται δυο κριτήρια. Η βαθμολογία του ΑΣΕΠ του 2008 και η προϋπηρεσία. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών να γίνονται σε μία, το πολύ δύο φάσεις. Η ρύθμιση της παραγράφου 2 με βρίσκει σύμφωνη, για τη μη προσμέτρηση διπλάσιων μορίων για τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες την περίοδο 2010-2014, καθώς οι πίνακες ήταν κλειδωμένοι και κανείς δεν γνώριζε το ενδεχόμενο προσμέτρησης αυτών. Για να ικανοποιηθεί το αίσθημα δικαίου και αξιοκρατίας θα πρέπει να ισχύσει και ο αναδρομικός διαχωρισμός των πινάκων από το 2010. Αν προσμετρηθεί η προϋπηρεσία τους η οποία προσφέρθηκε στην ειδική και στους πίνακες γενικής, μένουν άνεργοι οι αναπληρωτές γενικής που είναι και επιτυχόντες ΑΣΕΠ καθώς δε θα μπορούν να εργαστούν ούτε στη γενική ούτε φυσικά στην ειδική. Οι νηπιαγωγοί ΠΕ 60.50 δεν πρόκειται να μείνουν άνεργοι καθώς οι ΠΕ 61 είναι μόλις 28 ενώ της γενικής είμαστε χιλιάδες. Συμφωνώ με την παράγραφο 3 του άρθρου 47 που καταργείται η ποινή της δίχρονης διαγραφής από τους πίνακες και η διαγραφή ισχύει μόνο για το σχολικό έτος που αρνούνται να αναλάβουν υπηρεσία ως αναπληρωτές. Ως αναπληρώτρια γενικής αγωγής ΠΕ60 επικροτώ τη ρύθμιση για την ειδική αγωγή που αναφέρεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 47, που όμως θα πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ από το 2010! Με την μη αναδρομικότητα της ρύθμισης αυτής, βοηθάτε εκπαιδευτικούς ΠΕ60.50, να διεκδικήσουν θέσεις συναδέλφων ΠΕ60 στον πίνακα των αναπληρωτών και να μπούνε από «παραθυράκια». Γνωρίζετε, είμαι βέβαιη, πως οι θέσεις που κατέχουμε στον πίνακα αναπληρωτών αποκτήθηκαν με πολύ κόπο, μετά από επιτυχίες σε ΑΣΕΠ και αναπληρώσεις σε σχολεία ανά την Ελλάδα. Λάβετε επίσης υπόψη σας οτι με την ΜΗ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ καταδικάζονται σε ανεργία οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής ΠΕ60. Η γενική και η ειδική αγωγή σωστά είναι διαχωρισμένες κι έτσι πρέπει να παραμείνουν. Γιατί άραγε όλοι οι εκπαιδευτικοί της ειδικής θέλουν ξαφνικά να μπουν στη γενική με τα μόρια της ειδικής; Μήπως γιατί επιθυμούν να διοριστούν ξαφνικά στη γενική; Αφού τόσα χρόνια διατείνονται ότι επιτελούν λειτούργημα στην ειδική και δεν το αμφισβητώ σε καμία περίπτωση, αλλά αναρωτιέμαι για ποιο λόγο να μην συνεχίσουν να ασκούν το λειτούργημα τους και θέλουν να «εισβάλλουν» στους πίνακες της γενικής (που οι περισσότεροι στη γενική δουλεύουν μετά από ΑΣΕΠ, ενώ στην ειδική οι περισσότεροι δεν έχουν επιτυχία ΑΣΕΠ στον ΑΣΕΠ γενικής). Στο παρελθόν, με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας της ειδικής αγωγής και στους δυο πίνακες δημιουργήθηκαν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού. Οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής άθροιζαν προϋπηρεσία και στους δυο πίνακες δουλεύοντας μόνο σε μια δομή, της ειδικής με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν και στην κατάταξη του πίνακα γενικής. Με αυτό τον τρόπο είχαν την δυνατότητα, ανάλογα και με τις διαθέσιμες πιστώσεις κάθε χρονιά, να μεταπηδούν ανά πάσα στιγμή-ως υποψήφιοι και των δυο πινάκων αναπληρωτών-και να εργάζονται στην γενική αγωγή, στερώντας θέσεις από τους συναδέλφους τους της γενικής αγωγής! Όσον αφορά τη μοριοδότηση των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων κατά το χρονικό διάστημα 2010-2014 κατά το οποίο οι πίνακες αναπληρωτών δεν τροφοδοτούνταν με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας, συμφωνώ με την παράγραφο 2 του άρθρου 47 και καλώς σχεδιάζεται να προσμετρηθεί άνευ διπλασιασμού. Τη συγκεκριμένη περίοδο, οι δηλώσεις προτίμησης περιοχών στις αιτήσεις υποψήφιων αναπληρωτών γινόταν με άλλα δεδομένα επομένως εκ των υστέρων αλλαγή θα δημιουργήσει ανατροπές στους πίνακες κατάταξης. Η συμπλήρωση των αιτήσεων γινόταν γνωρίζοντας πως ενδεχόμενη προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτα, όχι μόνο δεν επρόκειτο να υπολογισθεί στο διπλάσιο αλλά ακόμα και όταν τελικά προσμετρηθεί (μετά από διεξαγωγή νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ),αυτό θα γινόταν με τρόπο που όριζε ο σχετικός νόμος 3848 (1 μήνας προϋπηρεσίας=0,1 μόριο!). Τα δεδομένα αυτά λειτούργησαν όπως είναι φυσικό αποτρεπτικά για οποιονδήποτε υποψήφιο αναπληρωτή με αποτέλεσμα, αν κάποιος τελικά βρέθηκε εκείνο το διάστημα να υπηρετεί σε δυσπρόσιτα αυτό έγινε λόγω της χαμηλής του θέσης στον πίνακα και όχι από συνειδητή επιλογή. Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν σε σχολεία δυσπρόσιτων περιοχών την περίοδο αυτή, πήγαν τυχαία και όχι από επιλογή. Με ενδεχόμενο διπλασιασμό, τα άτομα αυτά θα βρεθούν σε ευνοϊκή θέση στον πίνακα κατάταξης εις βάρος συναδέλφων τους που ενώ είχαν την επιλογή των δυσπρόσιτων, έκαναν τις επιλογές τους σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία. Τέτοιες πρακτικές, υπό τον μανδύα της δήθεν αποκατάστασης όχι μόνο καταστρατηγούν κάθε έννοια λογικής, αξιοκρατίας και ισονομίας αλλά είναι ανήθικες και ανέντιμες. Καλώς λοιπόν δεν προβλέπεται διπλασιασμός της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα της περιόδου 2010-2014! Oι ανισότητες μεταξύ αναπληρωτών και μονίμων πρέπει να αρθούν. Δεν θίγεται πουθενά το θέμα της ειδικής παροχής μητρότητας(6μηνη άδεια) με αναγνωρισμένη προϋπηρεσία για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, γιατί? Είμαστε ασφαλισμένες στο ΙΚΑ ή όχι? πληρώνουμε τις εισφορές μας ή όχι? γιατί τότε ΔΕΝ μπορούμε να πάρουμε την 6μηνη άδεια μητρότητας-ανατροφής? Ο ΟΑΕΔ θα μας πληρώνει τη μισθοδοσία, τα δικά μας τα παιδιά τί είναι? μόνο οι μόνιμες γεννούν παιδιά? οι αναπληρώτριες κάνουν? ούτε άνευ αποδοχών δεν μπορούμε να πάρουμε για να μη χαθεί η πολυπόθητη προϋπηρεσία. Γνωρίζοντας την ευαισθησία που επιδεικνύετε σε θέματα ισότητας των πολιτών, επισημαίνουμε την ανάγκη της άμεσης επίλυσης του συγκεκριμένου ζητήματος. Οταν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υγείας, οι 15 ημερολογιακές ημέρες αναρρωτικής άδειας είναι ψίχουλα... Θα πρέπει να υπάρξει μοριοδότηση στους μονογονείς εκπαιδευτικούς, καθώς είναι μια ιδιαίτερα ευπαθής κοινωνική ομάδα ή καλύτερα να πω ότι είναι ήρωες. «Με την παράγραφο 7 του άρθρου 47 χορηγούνται στους προσωρινούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να χορηγούνται άδειες μικρής χρονικής διάρκειας για συμμε¬τοχή σε συνέδρια, συνδιασκέψεις, σεμινάρια και κάθε είδους συναντήσεις επιστημονικού χαρακτήρα στο εσω¬τερικό, εφόσον η συμμετοχή κρίνεται συμφέρουσα για την υπηρεσία» έχω να επισημάνω τα παρακάτω. Γνωρίζετε ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται άδεια για συμμετοχή σε εξετάσεις των Προγραμμάτων Εξομοίωσης Πτυχίου γιατί θεωρείται ίσης αξίας πτυχίο με αυτό που έχουν? Είναι δίκαιο αυτό? Όλα αυτά τα χρόνια οι συνάδελφοι γενικής αγωγής όχι μόνο έχουμε αποκτήσει σημαντική εργασιακή εμπειρία και προϋπηρεσία στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά έχουμε κατορθώσει να παρακολουθήσουμε επιτυχώς απαιτητικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών με παρουσίες, εργασίες και πρακτική άσκηση, συμμετοχή σε συνέδρια με παρουσιάσεις, αλλά και διδακτορικά διπλώματα, με παρουσίες και αναγνώριση εντός και εκτός Ελλάδος. Στους συναδέλφους Γενικής Αγωγής ΔΕΝ παρέχεται ανάλογη μεταχείριση για τη προσμέτρηση των ακαδημαϊκών μας προσόντων. Συμφωνώ με την παράγραφο 8 του άρθρου 47 που λύνεται το θέμα που προέκυψε στην αρχή της χρονιάς με τη διαφορά μιας μέρας στην προϋπηρεσία μεταξύ των συναδέλφων που προσελήφθησαν στην ίδια φάση (ΕΣΠΑ-κρατικός προϋπολογισμός). ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ άλλη μια σημαντική ομάδα που πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή!!! Για τους εκπαιδευτικούς με ειδικές ανάγκες (67%)θεωρώ ότι είναι αυτονόητο η φροντίδα της πολιτείας. Ελπίζω σε σας, στο να διορθώσετε αυτή την αδικία και να δώσετε τέλος στην αγωνία τόσων χρόνων. Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας. Μπράφα Αλεξάνδρα