Κάθε φορά που το εξεταστικό σύστημα αλλάζει δημιουργούνται μικρότερες ή μεγαλύτερες ανισότητες μεταξύ των υπόψηφίων διαφορετικών ετών τις οποίες οφείλει ο υπουργός να αμβλύνει έχοντας ως γνώμονα την ισότιμη δυνατότητα διεκδίκησης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για κάθε υποψήφιο.Επειδή εκείνοι που αδικούνται περισσότερο σε κάθε τέτοια αλλαγή είναι οι απόφοιτοι θα πρέπει:
Οι υποψήφιοι να διακριθούν σε δύο κατηγορίες:
1)σε εκείνους που θα διεκδικήσουν την προσβασή τους χωρίς εξέταση(κατοχύρωση βαθμολογίας).
2)σε εκείνους που θα διεκδικήσουν την προσβασή τους με γραπτή εξέταση.
Η πρώτη κατηγορία αφορά απόφοιτους των ετών 2014 & 2015 και το ποσοστό των θέσεων για την κατηγορία αυτή ήταν και πρέπει να παραμείνει 10%.
Η δεύτερη κατηγορία αφορά τελειόφοιτους αλλά και απόφοιτους παλαιοτέρων ετών και το ποσοστό των θέσεων για την κατηγορία αυτή ήταν και πρέπει να παραμείνει 90%.
(Όταν υποψήφιοι(απόφοιτοι) με γραπτή εξέταση -και μάλιστα σε περισσότερα μαθήματα- δεν διεκδικούν το σύνολο των θέσεων(90%) ,ενώ όταν εκείνοι ήταν τελειόφοιτοι διαγωνίζονταν με απόφοιτους, τότε έχουμε άδικο,αντιεκπαιδευτικό και αντισυνταγματικό εξεταστικό σύστημα.)
Οι τελειόφοιτοι θα εξεταστούν σε 4 ή 5 μαθήματα (νέο σύστημα) ενώ οι απόφοιτοι θα πρέπει να επιλέξουν αν θα εξεταστούν σε 4 ή 5 μαθήματα (νέο σύστημα) ή σε 6 ή 7 (προηγούμενο σύστημα).
Τελειόφοιτοι και απόφοιτοι παρόλο που μπορεί να εξεταστούν σε 1 ή 2 διαφορετικά μαθήματα (ανάλογα με την επιλογή τους) πρέπει να διεκδικήσουν το 90% των θέσεων συμπληρώνοντας το ίδιο μηχανογραφικό δελτίο (με κατάλληλες τροποποιήσεις), άλλωστε και στο νέο και στο προηγούμενο εξεταστικό σύστημα η εισαγωγή σε κάποιο τμήμα γινόταν/γίνεται με διαφορετικούς συνδιασμούς μαθημάτων και από διαφορετικές κατευθύνσεις/ομάδες προσανατολισμού.Έτσι η εξέταση να είναι στα ίδια θέματα για τελειοφοίτους και αποφοίτους για τα μαθήματα των οποίων η ύλη δεν έχει αλλάξει (π.χ. Νεοελληνική Γλώσσα) και στο μηχανογραφικό δελτίο να δίνεται η δυνατότητα στους απόφοιτους να επιλέξουν ανάλογα με την κατεύθυνσή τους τμήματα τα οποία μπορούσαν να επιλέξουν και στο προηγούμενο μηαχανογραφικό δελτίο.Έτσι δεν χρειάζονται διπλές πανελλαδικές (εκτός των μαθημάτων με διαφορετική ύλη) οι οποίες αυξάνουν το κόστος του εξεταστικού συστήματος.
Οι απόφοιτοι να δηλώσουν αν θα διαγωνιστούν χωρίς εξέταση (10%) ή με γραπτή εξέταση (90%) και σε ποιά μαθήματα το Φεβρουάριο.
Κάθε φορά που το εξεταστικό σύστημα αλλάζει δημιουργούνται μικρότερες ή μεγαλύτερες ανισότητες μεταξύ των υπόψηφίων διαφορετικών ετών τις οποίες οφείλει ο υπουργός να αμβλύνει έχοντας ως γνώμονα την ισότιμη δυνατότητα διεκδίκησης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για κάθε υποψήφιο.Επειδή εκείνοι που αδικούνται περισσότερο σε κάθε τέτοια αλλαγή είναι οι απόφοιτοι θα πρέπει: Οι υποψήφιοι να διακριθούν σε δύο κατηγορίες: 1)σε εκείνους που θα διεκδικήσουν την προσβασή τους χωρίς εξέταση(κατοχύρωση βαθμολογίας). 2)σε εκείνους που θα διεκδικήσουν την προσβασή τους με γραπτή εξέταση. Η πρώτη κατηγορία αφορά απόφοιτους των ετών 2014 & 2015 και το ποσοστό των θέσεων για την κατηγορία αυτή ήταν και πρέπει να παραμείνει 10%. Η δεύτερη κατηγορία αφορά τελειόφοιτους αλλά και απόφοιτους παλαιοτέρων ετών και το ποσοστό των θέσεων για την κατηγορία αυτή ήταν και πρέπει να παραμείνει 90%. (Όταν υποψήφιοι(απόφοιτοι) με γραπτή εξέταση -και μάλιστα σε περισσότερα μαθήματα- δεν διεκδικούν το σύνολο των θέσεων(90%) ,ενώ όταν εκείνοι ήταν τελειόφοιτοι διαγωνίζονταν με απόφοιτους, τότε έχουμε άδικο,αντιεκπαιδευτικό και αντισυνταγματικό εξεταστικό σύστημα.) Οι τελειόφοιτοι θα εξεταστούν σε 4 ή 5 μαθήματα (νέο σύστημα) ενώ οι απόφοιτοι θα πρέπει να επιλέξουν αν θα εξεταστούν σε 4 ή 5 μαθήματα (νέο σύστημα) ή σε 6 ή 7 (προηγούμενο σύστημα). Τελειόφοιτοι και απόφοιτοι παρόλο που μπορεί να εξεταστούν σε 1 ή 2 διαφορετικά μαθήματα (ανάλογα με την επιλογή τους) πρέπει να διεκδικήσουν το 90% των θέσεων συμπληρώνοντας το ίδιο μηχανογραφικό δελτίο (με κατάλληλες τροποποιήσεις), άλλωστε και στο νέο και στο προηγούμενο εξεταστικό σύστημα η εισαγωγή σε κάποιο τμήμα γινόταν/γίνεται με διαφορετικούς συνδιασμούς μαθημάτων και από διαφορετικές κατευθύνσεις/ομάδες προσανατολισμού.Έτσι η εξέταση να είναι στα ίδια θέματα για τελειοφοίτους και αποφοίτους για τα μαθήματα των οποίων η ύλη δεν έχει αλλάξει (π.χ. Νεοελληνική Γλώσσα) και στο μηχανογραφικό δελτίο να δίνεται η δυνατότητα στους απόφοιτους να επιλέξουν ανάλογα με την κατεύθυνσή τους τμήματα τα οποία μπορούσαν να επιλέξουν και στο προηγούμενο μηαχανογραφικό δελτίο.Έτσι δεν χρειάζονται διπλές πανελλαδικές (εκτός των μαθημάτων με διαφορετική ύλη) οι οποίες αυξάνουν το κόστος του εξεταστικού συστήματος. Οι απόφοιτοι να δηλώσουν αν θα διαγωνιστούν χωρίς εξέταση (10%) ή με γραπτή εξέταση (90%) και σε ποιά μαθήματα το Φεβρουάριο.