• Σχόλιο του χρήστη 'Θανάσης' | 28 Ιουνίου 2015, 09:25

    Σχετικά με τη διπλή προσμέτρηση μορίων στους υπηρετούντες στα δυσπρόσιτα, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας κάποια πράγματα. Νόμος για το διπλασιασμό των μορίων στα δυσπρόσιτα υπήρχε πριν σταματήσουν οι πίνακες προϋπηρεσίας να τροφοδοτούνται το 2010. Απλά σταμάτησε να εφαρμόζεται παρότι δεν καταργήθηκε. Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε δεν αναιρεί την ισχύ του. Τώρα, το θέμα της μη διπλάσιας προσμέτρησης της προϋπηρεσίας στις δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες κατά τα έτη 2010-2014 έχει διχάσει την εκπαιδευτική κοινότητα. Ωστόσο, νομίζω πως πρέπει να απαντήσουμε σε κάποια ερωτήματα πριν πάρουμε θέση για το ζήτημα. Για ποιο λόγο δίνονται αυτά τα διπλάσια μόρια; Δίνονται για να αναγνωριστεί ηθικά αλλά και στην πράξη το έργο των εκπαιδευτικών που υπηρέτησαν/ υπηρετούν/ θα υπηρετήσουν εκεί; Οι συνθήκες είναι δύσκολες σε τέτοια σχολεία και δεν είναι μόνο η προσβασιμότητα σε αυτά που κάνει τη δυσκολία. Όσοι υπηρέτησαν και υπηρέτησαν με συνείδηση, γνωρίζουν. Άρα εφόσον μερικοί εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να υποστούν παραπάνω ταλαιπωρία από άλλους, τους αξίζει αναγνώριση και κάποια δικαίωση. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη ερώτηση. Μήπως αυτά τα διπλάσια μόρια δίνονται για να προτρέπουν τους εκπαιδευτικούς να δηλώνουν αυτά τα σχολεία; Πόσοι θα τα δήλωναν αν δεν υπήρχε επιπλέον μοριοδότηση; Είναι κατανοητό ότι κάποιος με οικογενειακές υποχρεώσεις ίσως να μη μπορεί να αφήσει την οικογένειά του και να πάει να μείνει σε δυσπρόσιτα μέρη. Όμως, απ’ ό,τι φάνηκε στην πράξη, υπάρχουν άνθρωποι που, χωρίς να τους δίνεται το αντάλλαγμα της διπλής μοριοδότησης, δήλωσαν στην αίτησή τους περιοχές της Ελλάδας που είναι είτε ορεινές, είτε νησιωτικές και έχουν δυσπρόσιτα σχολεία. Με άλλα λόγια, μπορεί να μην έκαναν ειδική δήλωση μόνο για τα δυσπρόσιτα, αλλά ήταν συμφιλιωμένοι με το ενδεχόμενο ότι μπορεί να δουλέψουν σε δυσπρόσιτα. Όποιος δηλώνει πχ. Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα, Δωδεκάνησα ή κουτάκι για πρόσληψη σε όλες τις περιοχές ξέρει ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα. Αν λοιπόν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δέχονται να υποστούν παραπάνω ταλαιπωρία χωρίς να επηρεάζονται από τη διπλή μοριοδότηση, νομίζω πως πρέπει να επιβραβευτούν οπωσδήποτε. Όσο για τα αντεπιχειρήματα, ο παράγοντας τύχη δεν υπεισέρχεται σε αυτή την περίπτωση, όπως ισχυρίζονται κάποιοι. Σε μία κλήρωση τύπου Λόττο όλοι οι αριθμοί-λαχνοί έχουν ίση πιθανότητα να κληρωθούν. Ωστόσο, σε μια «κλήρωση» για το ποιοι θα τοποθετηθούν στα δυσπρόσιτα σχολεία, δεν έχουν όλοι οι υποψήφιοι την ίδια πιθανότητα να επιλεχθούν. Προσοχή: κάποιοι που-για τους δικούς τους λόγους- έχουν δηλώσει μόνο συγκεκριμένες περιοχές μπορεί να έχουν μηδενική ή ελάχιστη πιθανότητα να τοποθετηθούν ! Δηλαδή, αν θέλει κάποιος να αποφύγει πάση θυσία τα δυσπρόσιτα, μπορεί να το κάνει! Άρα για ποια τύχη μιλάμε; Όπως είπα, το ότι συμπεριλαμβάνει κανείς στη δήλωσή του ορεινές ή νησιωτικές περιοχές, σημαίνει αυτόματα ότι δέχεται να υπηρετήσει σε οποιοδήποτε σχολείο σε αυτό το νομό (συμπεριλαμβανομένων και των δυσπρόσιτων). Γι’ αυτό το λόγο, όσοι υπηρέτησαν εκεί τα έτη 2010-2014 αξίζουν και πρέπει να ανταμειφθούν με διπλή μοριοδότηση και ίσως πρέπει να υπάρξει μια ηθική αποκατάσταση σε αυτούς τους ανθρώπους: να τους αναγνωριστεί το ότι δέχτηκαν την τοποθέτηση σε δυσπρόσιτα χωρίς ανταλλάγματα και να σταματήσει να χρησιμοποιείται αυτό το μαθηματικά μη έγκυρο επιχείρημα περί τυχαιότητας. Υπάρχει όμως και ένα άλλο θέμα που πρέπει να θιχτεί: η απόφαση για την προσμέτρηση ή μη διπλής μοριοδότησης για τους υπηρετήσαντες στα δυσπρόσιτα κατά τα έτη 2010-2014 πρέπει να λάβει υπόψη της και τη νομική διάσταση του θέματος: τι θα συμβεί εάν οι αδικούμενοι (2010-2014) καταφύγουν στα δικαστήρια; Αν δικαιωθούν (και μέχρι να γίνει αυτό), θα έχουν χάσει τη θέση που δικαιούνται στον πίνακα λόγω της μη διπλής προσμέτρησης και άρα θα βρεθούν σε θέση κατώτερη. Οι συνέπειες όμως μπορεί να είναι σοβαρές για τους αδικούμενους: να προσληφθούν σε άλλη φάση ή να μην προσληφθούν ακόμα και καθόλου (συνέπειες στη μετέπειτα υπηρεσία). Έτσι, ακόμα και αν μετά από κάποια χρόνια οι άνθρωποι αυτοί δικαιωθούν δικαστικά, δε μπορεί να υπάρξει επανόρθωση, γιατί η ρύθμιση αυτή επηρεάζει όλη την μετέπειτα πορεία τους. Έτσι, δύο μόνο πιθανές καταλήξεις μπορούν να υπάρξουν: είτε η προϋπηρεσία στα δυσπρόσιτα θα προσμετράται για όλους ανεξαιρέτως στο διπλάσιο, είτε για κανέναν. Και όπως είπα και παραπάνω, οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν εκεί αξίζει και πρέπει να ανταμειφθούν.