Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΧΡΙΣΤΙΝΑ | 3 Δεκεμβρίου 2009, 22:53
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύζυγος εκπαιδευτικού που ανήκει στον πολύπαθο και πολυπληθή κλάδο της Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) και βλέποντας από μέσα πια τα πράγματα έχω να πω και εγώ μερικά πράγματα… - Κατ’ αρχήν η ίδια η διαδικασία της διαβούλευσης δεν ακολουθεί τη λογική των μέχρι τώρα διαβουλεύσεων και όποιος θέλει να το διαπιστώσει δεν έχει παρά να επισκεφτεί την ιστοσελίδα που φιλοξενεί όλες τις διαβουλεύσεις που έχουν γίνει ή γίνονται τώρα στο www.opengov.gr Εκεί λοιπόν συνηθίσαμε διαβουλεύσεις σε Σχέδια Νόμου με συγκεκριμένη δομή αλλά το κυριότερο με συγκεκριμένο περιεχόμενο. Εδώ καλούμαστε να λάβουμε θέση σε αόριστες ιδέες ή μάλλον σε πολύ συγκεκριμένες ιδέες αλλά με αόριστες διαδικασίες εφαρμογής. Αν η ηγεσία του υπουργείου επιθυμεί συνεργάτες στο brainstorming μπορούσε να το κάνει με άλλη διαδικασία. - Ως προς τις προτάσεις: το ζητούμενο για το Υπουργείο είναι ο ενιαίος τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών και ο πιο αξιοκρατικός τρόπος επιλέγεται να είναι ο ετήσιος πια διαγωνισμός του ΑΣΕΠ όπου στους επιτυχόντες θα προσμετράτε και η προϋπηρεσία. Μα αυτό σημαίνει αυτόματα ότι παύει να είναι ενιαίος ο τρόπος διορισμού μια και θα προκύψουν δυο υποκατηγορίες : αυτή των επιτυχόντων χωρίς προϋπηρεσία και αυτή των επιτυχόντων με προϋπηρεσία. Θα θεσπιστεί ένα καινούργιο 60-40 γι’ αυτό το πρόβλημα; ΠΡΟΤΑΣΗ: Η προϋπόθεση της επιτυχίας στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να αφορά οποιονδήποτε διαγωνισμό. Τα μόρια της προϋπηρεσίας να αθροίζονται με αυτά από τους επιτυχείς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Θα μπορούσε ίσως να γίνει μια διάκριση και να ισχύουν τα μισά μόρια από τους προηγούμενους διαγωνισμούς (όλους) και στο ακέραιο τα μόρια του εκάστοτε τελευταίου διαγωνισμού. - Το δεύτερο σημείο των αλλαγών αφορά την κατάργηση των υφιστάμενων πινάκων και την ύπαρξη μεταβατικής περιόδου για αυτούς που είναι ήδη εγγεγραμμένοι σε αυτούς. Θα σταθώ στο εντελώς λογικό, αναμενόμενο και κυρίως Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ύπαρξης μεταβατικής περιόδου για όσους βρίσκονται στους πίνακες. Αυτό που θυμάμαι από το λίγο Συνταγματικό Δίκαιο που διδάχθηκα και ας με διορθώσουν οι της Νομικής, είναι ότι είναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ένας μεταγενέστερος νόμος να είναι δυσμενέστερος από τον προγενέστερο του. Οφείλει για αυτούς που θίγει να προβλέπει ρύθμιση. Το να σταματήσουν οι πίνακες να τροφοδοτούνται με νέες προϋπηρεσίες – και όχι με νέες εγγραφές – τον Ιούλιο του 2010 ΔΕΝ αποτελεί μεταβατική ρύθμιση, ειδικά όταν ο ίδιος ο νόμος λογικά θα δημοσιευτεί το πρώτο εξάμηνο του 2010. Επομένως δεν δίνεται ούτε μια ακαδημαϊκή χρονιά ως μεταβατική περίοδος. Σκεφτείτε όλους αυτούς τους ωρομίσθιους που δουλεύουν για 3-3,5 μόρια το χρόνο και έχουν καταφέρει με 7-8 χρόνια ωρομισθίας και μισθό μικρότερο του ταμείου ανεργίας να μαζέψουν 23 μόρια τον Ιούλιο του 2010 όταν με το υφιστάμενο καθεστώς διορίζονταν με 24 μόρια και προϋπόθεση τουλάχιστον μια επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Μήπως ειδικά αυτούς θα έπρεπε να τους αφορά μια πραγματική και ουσιαστική μεταβατική περίοδος; ΠΡΟΤΑΣΗ: Η ρύθμιση των 24 μηνών προϋπηρεσία και τουλάχιστον μια επιτυχία σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να διατηρηθεί. Εξάλλου με εξαίρεση τον κλάδο της Φυσικής Αγωγής αφορά λίγους και θα αφορά ακόμα λιγότερους στο μέλλον. Αλλά αν θεωρείται λογικό να διορίζεται ένας αναπληρωτής μετά από 3 χρόνια αναπλήρωσης φανταστείτε πόσο δίκαιο είναι να διοριστεί και κάποιος μετά από 8 χρόνια ωρομισθίας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. - Το τελευταίο σχόλιο με οδηγεί και στο επόμενο θέμα των αλλαγών, που αφορά τον τόπο διορισμού των εκπαιδευτικών, όταν με το καλό αυτοί θα διοριστούν. Το σίγουρο είναι ότι σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας υπάρχουν σχολεία και σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θέλουν να τοποθετηθούν. Σίγουρα θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να μετριαστούν οι αποσπάσεις από δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές και σίγουρα θα πρέπει κάθε εκπαιδευτικός να παίρνει τα μόρια της περιοχής που βρίσκεται η φυσική του παρουσία και όχι τα μόρια της οργανικής του θέσης. Δεν μπορεί να μη λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά οικογενειακά και προσωπικά κριτήρια για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών. Σε όλους τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για το δημόσιο, οι υποψήφιοι ξέρουν εκ των προτέρων τον τόπο διορισμού τους σε περίπτωση επιτυχίας και ανάλογα επιλέγουν αν θα συμμετέχουν ή όχι. Στην περίπτωση της εκπαίδευσης, που θεωρητικά αποτελεί τον κλάδο που θα μπορούσε να καλύψει τις προσωπικές και οικογενειακές επιλογές των εκπροσώπων του φαίνεται να μην ισχύει. Στην περίπτωση της δικής μας οικογένειας, με δύο παιδία σε προσχολική ηλικία αυτή τη στιγμή, και εγώ δημόσιος υπάλληλος, η προοπτική της τριετίας σε μια περιοχή του συζύγου απλά διαλύει την οικογενειακή μας ζωή και γαλήνη. Γιατί φυσικά έχουμε οργανώσει τη ζωή μας εδώ, τα παιδιά αρχίζουν σχολείο (πρώτα ο μαθητής), εγώ δεν μπορώ να πάρω αντίστοιχα απόσπαση για να ακολουθήσω το σύζυγο οπότε η μόνη επιλογή είναι να ξεχάσουν τα παιδιά τον μπαμπά τους και εγώ το σύζυγο μου. Αν ήθελα τέτοια εξέλιξη στην οικογενειακή μου ζωή θα επέλεγα να κάνω οικογένεια με ναυτικό. Θέλω απλά να επισημάνω ότι οι ιδέες που προτείνετε δεν είναι απλά ασκήσεις επί χάρτου. Αφορούν ανθρώπους, μάλλον αφορούν οικογένειες που πολύ απλά και εύκολα με τις ρυθμίσεις σας μπορείτε να τις καταστρέψετε. - Η διετής δοκιμαστική περίοδος που υπάρχει στη θεωρία και θέλετε να την ενεργοποιήσετε και στην πράξη φαντάζομαι ότι αφορά τη δοκιμαστική περίοδο που προβλέπει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας για τη διετή δοκιμαστική περίοδο των δημοσίων υπαλλήλων όπου επίσης είναι στη θεωρία. Δεν καταλαβαίνω γιατί να πρέπει να διαφοροποιηθούν για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί και να αναγκάζονται να αποδείξουν για άλλη μια φορά την αξία τους – μάλιστα μετά από τόσους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ που θα χουν δώσει!! Τέλος, θα θελα να σας διευκρινίσω ότι είμαι δημόσιος υπάλληλος μέσω της επιτυχίας μου σε εξετάσεις στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και της φοίτησης σε αυτήν. Η επιτυχία αυτή εξαργυρώνεται σύμφωνα με το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα με προβάδισμα 9 χρόνων στην υπηρεσιακή μου εξέλιξη και δεν μου ζητήθηκε ποτέ να δώσω ξανά εξετάσεις για να αποδείξω τις γνώσεις μου – πόσο μάλλον το να δίνω κάθε χρόνο για να αποδεικνύω το αυτονόητο. Γιατί να ζητάμε από τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλονται σε αυτή τη διαδικασία; ΚΑΙ ένα λογιστικό ερώτημα: πόσους μισθούς εκπαιδευτικών θα μπορούσε να καλύπτει ένας διαγωνισμός ΑΣΕΠ? Μήπως το θέμα δεν είναι ούτε οικονομικό τελικά; Μήπως θα ήταν πιο απλό να διορίζονται κάποιοι καθηγητές και να καλύπτουν μερικά από τα κενά στα σχολεία αντί να γίνεται κάθε χρόνο ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ? ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΞΕΓΓΕΛΙΕΣ ΣΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ - ΟΣΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΦΕΡΑΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ ΜΕ 10ΕΤΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ....