• Σχόλιο του χρήστη 'Βασιλική Παπαϊωάννου' | 25 Νοεμβρίου 2009, 20:36

    Κα Υπουργέ, έχω διδάξει στα δημόσια εκπαιδευτικά συστήματα τριών κρατών (Ελλάδας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ιαπωνίας) και από την πείρα που έχω αποκομίσει, θα ήθελα να επισημάνω ένα φλέγον ζήτημα του σημερινού δημόσιου σχολείου, το οποίο δεν έχετε καν θίξει στο συγκεκριμένο προσχέδιο, αν και είχατε τονίσει προεκλογικά: Στο συμφέρον του ΜΑΘΗΤΗ και του δημόσιου σχολείου είναι η άμεση και δραστική ΜΕΙΩΣΗ του αριθμού των ωρομίσθιων καθηγητών (που η χρήση τους έχει γίνει πολύ εκτεταμένη τα τελευταία χρόνια για καθαρά οικονομικούς λόγους), με παράλληλη άμεση και δραστική ΑΥΞΗΣΗ των διορισμών αναπληρωτών και μόνιμων καθηγητών. Δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στους μαθητές και στην εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία στελεχώνονται από ωρομίσθιους καθηγητές που βρίσκονται εκεί για ελάχιστες ώρες, οι οποίοι μάλιστα μπορεί ν'αλλάξουν μια, δυο ή και περισσότερες φορές μέσα σε λίγους μήνες. Πριν από μια δεκαετία, δεν υπήρχαν παρά ελάχιστοι ωρομίσθιοι καθηγητές στην Ελλάδα. 'Οταν υπήρχαν κενά 7-10 ωρών σε 2-3 σχολεία, προσλάμβαναν έναν αναπληρωτή για να τα καλύψει, ενώ σήμερα προσλαμβάνονται 2-3 ωρομίσθιοι! Δυστυχώς, ακόμη και για ένα κενό 20 ωρών σ'ένα σχολείο προσλαμβάνονται πλέον 2 ωρομίσθιοι αντί ενός αναπληρωτή! Είναι ντροπή όλα αυτά να γίνονται για καθαρά οικονομικούς λόγους, με τη σταθερή δικαιολογία "δεν υπάρχουν χρήματα", όταν βλέπουμε ότι χρήματα υπάρχουν για τόσα και τόσα άλλα! Για τη δημόσια Παιδεία είναι που ποτέ δεν υπάρχουν χρήματα, ειδικά όσον αφορά στο έμψυχο δυναμικό της?