-Εάν θέλουμε τα παιδιά μας να είναι πράγματι φοιτητές πρέπει να νομοθετηθεί η υποχρεωτική παρακολούθηση. Ποιός θα το τολμήσει;
-Στο εξεταστικό το γεγονός ότι ενώ υπάρχουν έτη με μαθήματα με μία λογική συνέχεια και μεγάλος αριθμός φοιτητών παίρνει πτυχίο με μαθήματα του πρώτου έτους δεν είναι λογικό.
Δύο προτεινόμενες λύσεις. Εμείς σαν φοιτητές είχαμε δικαίωμα να μεταφέρουμε μέχρι τρία συνολικά μαθήματα κατ'έτος, το οποίο εθεωρείτο ήδη πολύ. Έστω ας γίνει κάτι τέτοιο.
Άλλη λύση είναι τα προαπαιτούμενα για παράδειγμα στο Τμήμα Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ όπου υπηρετώ πολλοί φοιτητές περνούν το μάθημα της φαρμακευτικής χημείας χωρίς να έχουν περάσει το μάθημα της οργανικής ή την φαρμακολογία χωρίς φυσιολογία. Αυτό σημαίνει πασάλειμμα, παπαγαλία απλά να περάσω, μη κατανόηση...Θα μπορούσε κάθε Τμήμα να ορίσει για παράδειγμα τα προαπαιτούμενα. Στοιχειώδης λογική είναι.
-Στα πρακτικά Τμήματα να δοθούν κίνητρα για περισσότερη πρακτική άσκηση (εργαστήρια, κλινικές). Θεωρητικά δεν αφομοιώνει ο φοιτητής.
-Στο άρθρο των μεταγραφών δεν λαμβάνεται ουσιαστική πρόνοια για τους πολυτέκνους οι οποίοι και αγωνίζονται και στηρίζουν το έθνος στο οποίο υπάρχει έντονο δημογραφικό πρόβλημα (κλείνουν σχολεία, οι θάνατοι πολλοί περισσότεροι από τις γεννήσεις...). Αντί να τους δίνουμε κίνητρα μάλλον τους αποτρέπουμε. Τα δύο μόρια είναι περίπου αστεία.
-Συνολική παρατήρηση, θέλει τόλμη εάν θέλουμε ουσιαστικά να βοηθήσουμε τα παιδιά μας. Δεν κάνουμε νομοσχέδια για να γίνουμε αρεστοί.
Μιχάλης Ράλλης
Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ
-Εάν θέλουμε τα παιδιά μας να είναι πράγματι φοιτητές πρέπει να νομοθετηθεί η υποχρεωτική παρακολούθηση. Ποιός θα το τολμήσει; -Στο εξεταστικό το γεγονός ότι ενώ υπάρχουν έτη με μαθήματα με μία λογική συνέχεια και μεγάλος αριθμός φοιτητών παίρνει πτυχίο με μαθήματα του πρώτου έτους δεν είναι λογικό. Δύο προτεινόμενες λύσεις. Εμείς σαν φοιτητές είχαμε δικαίωμα να μεταφέρουμε μέχρι τρία συνολικά μαθήματα κατ'έτος, το οποίο εθεωρείτο ήδη πολύ. Έστω ας γίνει κάτι τέτοιο. Άλλη λύση είναι τα προαπαιτούμενα για παράδειγμα στο Τμήμα Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ όπου υπηρετώ πολλοί φοιτητές περνούν το μάθημα της φαρμακευτικής χημείας χωρίς να έχουν περάσει το μάθημα της οργανικής ή την φαρμακολογία χωρίς φυσιολογία. Αυτό σημαίνει πασάλειμμα, παπαγαλία απλά να περάσω, μη κατανόηση...Θα μπορούσε κάθε Τμήμα να ορίσει για παράδειγμα τα προαπαιτούμενα. Στοιχειώδης λογική είναι. -Στα πρακτικά Τμήματα να δοθούν κίνητρα για περισσότερη πρακτική άσκηση (εργαστήρια, κλινικές). Θεωρητικά δεν αφομοιώνει ο φοιτητής. -Στο άρθρο των μεταγραφών δεν λαμβάνεται ουσιαστική πρόνοια για τους πολυτέκνους οι οποίοι και αγωνίζονται και στηρίζουν το έθνος στο οποίο υπάρχει έντονο δημογραφικό πρόβλημα (κλείνουν σχολεία, οι θάνατοι πολλοί περισσότεροι από τις γεννήσεις...). Αντί να τους δίνουμε κίνητρα μάλλον τους αποτρέπουμε. Τα δύο μόρια είναι περίπου αστεία. -Συνολική παρατήρηση, θέλει τόλμη εάν θέλουμε ουσιαστικά να βοηθήσουμε τα παιδιά μας. Δεν κάνουμε νομοσχέδια για να γίνουμε αρεστοί. Μιχάλης Ράλλης Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Φαρμακευτικής ΕΚΠΑ